Guest tommy Skrevet January 2, 2004 Rapporter Skrevet January 2, 2004 Heysan folkens Jeg går her og søger nyt job, så ville lige høre om i hvade nogle ideer Jeg bor i malmø, har overvejet og søge job her også, men hvad syns i? Jeg er uddanet inden for it, og har arbejdet med det nogle år, alt lige fra rode i computeren til udvikling mm. Men ville i søge her i malmø eller ville i vælge kbh ?
Guest tommy Besvaret January 2, 2004 Rapporter Besvaret January 2, 2004 Heysan folkens Jeg går her og søger nyt job, så ville lige høre om i hvade nogle ideer Jeg bor i malmø, har overvejet og søge job her også, men hvad syns i? Jeg er uddanet inden for it, og har arbejdet med det nogle år, alt lige fra rode i computeren til udvikling mm. Men ville i søge her i malmø eller ville i vælge kbh ?
Guest thomas Besvaret January 2, 2004 Rapporter Besvaret January 2, 2004 Kender en erfaren Javaprogrammør der arbejder herovre. Han har 16.000SEk -efter -skat, så det er sgu ikke meget hva`? Men til gengæld er man ret godt sikret i jobbet, det er ikke sådan så man bare bliver fyret fra sit job. IT arbejdsmarkedet er vist gået i stå overalt, hvis jeg var dig ville jeg lave noget andet imens jeg ventede. I denne branche er der for mange der ved for lidt, en lille skare der sidder på lønkagen, og en overproduktion af datamatikkere, der kan købes for kassedamelønninger. Især skodlønninger på denne side. Vælg København, det ville jeg gøre.
Guest kasper Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 Det er vel netop forskellen på løn/kurs der er lidt attraktiv
ulmus Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Det er jo sikkert nemmere at arbejde landet, hvor man bor, men du skal tænke på, at en af grundene til, at leveomkostningerne er lavere i Sverige, er jo netop, at lønningerne er lavere. Hvorimod fordelen ved at flytte over og samtidig arbejde i København er høj løn og lave omk.
swoop Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg er enig i meget af det sagte. Højere lønninger i København og lave udgifter i Sverige. Men man skal huske på, at der er høje udgifter ved at komme over den bro. Hos mig ser det sådanne ud pr måned: Bro - 3100 SEK Benzin - 2700 SEK Højere forsikring pga lang transport. Godt nok er der fradrag på broen og benzinen, men man kan alligevel gå langt ned i løn for 3100 + 2700 + ***. Endvidere skal man huske, at man typisk har en noget lavere skat (så vidt jeg erinder skal man over 1mill før Sverige overhaler Danmark) i Sverige.
ulmus Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 OK Allan, men man kan jo altså også tage toget ;o) - befordringsfradrag + det nye brofradrag betaler faktisk udgiften til et togkort. Jeg ved selvfølgelig godt, at de fleste af jer er så vilde med jeres dyre/flotte biler, men I kunne jo nøjes med at køre dem i S. Så er fortjenesten så meget større. IKK. ;o))
swoop Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Korrekt Ulmus, men for at toget ville være et alternativ for mig skal punktligheden være langt bedre ... Endvidere føler jeg ikke toget er et alternativ, hvis man ikke lige arbejder i City eller langs kystbanen. Pt arbejder jeg i Høje Taastrup, og det tog hvis alt flaskede sig og toget var max max 2 min forsinket til Svågertorp 1,5 time om at komme hjem. Oftes tog det 1,75 time, altså næsten 2 timer..... Måske går jeg i små sko, men jeg finder 3,5 timer til 4 timers daglig transport for lang tid...
dan Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Hvis man køber en vw Lupo er forsikringen vist ret lav og man kører så 25 km på literen ( hvis det er benzinmodellen ). Ellers kan jeg da tilføje at mit hus er ca 1,8 million billigere der hvor jeg bor, end hvis det lå i København, så for den sparede udgift ( og dertil kommer halv pris på strøm og 1/8 pris på ejendomsskat ) kan jeg køre over 8 broer..... Og så er fradraget jo altså på 100 kr om dagen = 2000 kr om måneden - så helt lige meget er det vel ikke.
swoop Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg tror at min pointe blev misforstået ... Jeg siger ikke at det ikke kan betale sig at bo i Sverige, og klart vil benzinregnskabet blive billigere i en Lupo end i lidt større bil. Men mit argument var at hvis man lægger alt sammen kan man godtage en lavere løn pga lavere transportudgifter.
Guest thomas Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 He he he ... Swoop som du kører går en Lupo kun 5 KM/L. :-)
swoop Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Thomas: Det vil da også være en præsentation i sig selv ikk? ;-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu