Gio Skrevet March 1, 2004 Rapporter Skrevet March 1, 2004 Jeg spekulerede over, om de mon har sådanne pengemaskiner herovre...og hvad der ellers skulle være at fortælle om dem. Nu skal jeg jo til at være opmærksom - min gamle bil var ikke specielt i "farezonen" af naturlige årsager.
Gio Besvaret March 1, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret March 1, 2004 Jeg spekulerede over, om de mon har sådanne pengemaskiner herovre...og hvad der ellers skulle være at fortælle om dem. Nu skal jeg jo til at være opmærksom - min gamle bil var ikke specielt i "farezonen" af naturlige årsager.
Guest lars Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 Der er en del fastmonterede fartfælder - især i Småland, men det er vist ved at blive udbygget med flere i Skåne. Der er dog altid skilte der advarer på de ramte strækninger. Der har været en del debat i medierne om at de skulle sænkes i højden fordi bilisterne gemmer sig bag solskærmen, og hvis man ikke kan genkende føreren på billedet kan bøden ikke skrives og ejeren af bilen har ikke oplysningspligt om hvem der har kørt bilen.
Guest sniger Besvaret March 1, 2004 Rapporter Besvaret March 1, 2004 ...og så skyder de manuelt med deres "laserpistoler"... I Kvällsposten står der hver dag hvor de afholder fartkontrol/trafikkontrol/etc. og hvor de befinder sig næste dag/resten af ugen..... her kan man af og til redde skindet ved at køre en omvej !!! Nå ja, så er der også lige de kontroller de ikke advarer om.....
Guest ***** Besvaret March 2, 2004 Rapporter Besvaret March 2, 2004 Til dags dato har jeg endnu ikke oplevet nogen fartfælder eller laserpistoler des lignende, på trods af, at jeg faktisk kører fra Malmö til KBH hver dag (7-9-13; og jeg banker flittigt under bordet). I forhold til da jeg boede i KBH, hvor jeg også kørte rundt hver dag inden jeg flyttede, virker Malmö som et meget fredligt område på dette punkt. Andre har måske andre erfaringer... Mvh
dan Besvaret March 5, 2004 Rapporter Besvaret March 5, 2004 Så skal jeg hilse og sige at i er heldige i Malmø. Jeg har de sidste 3 uger kørt igennem kontroller Hver dag på Hovedvej 11 hvor der har været kampagne. Og jeg læser også skånska Dagbladet hvor kontrollerne står i og lytter til Radio City, men alligevel er der mindst hver anden uge en kontrol der ikke står i avisen. De er allevegne og i byerne heromkring hvor vi bor står de midt i gadebilledet og knalder folk med 55 km/t. De er iskolde. Vi er blevet stoppet om natten på hverdage, om aftenen, om morgenen og midt på dagen oftest. Jeg har til gengæld aldrig set en ulykke i de 10 mdr. vi har boet her, så jeg gad nok tænkte på hvad man kunne bruge de helt vilde ressourcer man bruger på trafik til andetsteds. Nå, på den anden side så holder det jo min fart nede at de er alle vegne og det er jo nok til min egen fordel en eller anden dag :-)
Guest frog2 Besvaret March 23, 2004 Rapporter Besvaret March 23, 2004 Hej, Så, så jeg lige polisen nede ved broen i går stå og lege med deres laser fartmåler. Jeg ville bare lige advare i det, man kan nå at få sig en enorm bøde eller det der er være, på de sidste mange meter ned mod betalingsterminalerne, hvor man jo kun må køre fra 90 km/t og til sidst kun 30 km/t. Det er vel de færeste der overholder dette til punkt og prikke. Jeg ved fra en kammerat, der arbejder på A/S Storebælt, at det danske politi jævnligt laver dette stunt, og at de uddeler bøder for mange tusinde i timen nede ved Korsør. Man kan stort set ikke spotte dem på afstand, da de står og gemmer sig inde bag betalingshusene. Dagens løftede pegefinger:-). Med venlig hilsen Jeppe
credde Besvaret March 23, 2004 Rapporter Besvaret March 23, 2004 Jeg kørte også igennem den fartkontrol i går og blev lige ringet op af en bekendt som fik snuppet sit kørekort i 2 måneder ved at køre 55km/t gennem betalingsanlægget! Det var kun det de stod og målte de dumme dyr. Så et godt råd er, at bliver man stoppet i Sverige og man tror man har kørt for hurtigt, så skal man sige, man har glemt sit kørekort, for så snupper de det ikke umiddelbart. Jeg er spændt på, hvad der kommer ud af hans sag, for han nægtede at have kørt 55 km/t og måtte hverken se udskrift eller noget (det foregik med at målingen blev kommunikeret videre med radio). mvh, Christian
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu