Guest bateman Skrevet March 14, 2005 Rapporter Skrevet March 14, 2005 Hej Så er tiden kommet til at vi skal flytte til malmø. Som en naturlig del af dette, skal der selvfølgelig investeres i en ordentlig vogn (inden damen skifter mening). Jeg har set mig lidt lun på ovenstående, efter at have haft M3, Audi S4 og S6 i tankerne. Jeg har set C32 og CLK 55 til omkring 25000-32000 Euro i tyskland, og så er det vel bare et spørgsmål om at få et af de svenske importfirmaer til at hente den hjem. Men mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der har erfaringer med AMG'ere både med hensyn til køreglæde, service og modeller for/imod. Alternativt kunne det være sjovt at høre lidt tilkendegivelser fra folk med andre "sjove" biler (300HK+) med for/imod for hvorfor de har valgt den bil de har gjort. Når jeg så har boet i malmø et par år, kan det være jeg bliver assimileret af skoda, som nogle stykker efterhånden er blevet herinde :-)
Guest bateman Besvaret March 14, 2005 Rapporter Besvaret March 14, 2005 Hej Så er tiden kommet til at vi skal flytte til malmø. Som en naturlig del af dette, skal der selvfølgelig investeres i en ordentlig vogn (inden damen skifter mening). Jeg har set mig lidt lun på ovenstående, efter at have haft M3, Audi S4 og S6 i tankerne. Jeg har set C32 og CLK 55 til omkring 25000-32000 Euro i tyskland, og så er det vel bare et spørgsmål om at få et af de svenske importfirmaer til at hente den hjem. Men mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der har erfaringer med AMG'ere både med hensyn til køreglæde, service og modeller for/imod. Alternativt kunne det være sjovt at høre lidt tilkendegivelser fra folk med andre "sjove" biler (300HK+) med for/imod for hvorfor de har valgt den bil de har gjort. Når jeg så har boet i malmø et par år, kan det være jeg bliver assimileret af skoda, som nogle stykker efterhånden er blevet herinde :-)
Guest Trine Besvaret March 14, 2005 Rapporter Besvaret March 14, 2005 Du har nok hørt om ham før men Peter H importerer biler fra Tyskland og jeg ved tilfældigvis at han er "Mercedes mand" med særligt interesse i motorer af den størrelse du er ude efter. Du kan kontakte ham via www.auto-haus.se Og nej jeg har ikke økonomiske interesser i Peters firma......
Guest martin Besvaret March 14, 2005 Rapporter Besvaret March 14, 2005 Jeg valgte selv en ikke AMG'er da kompressoren simpelthen er en tand for tørstig til mit behov og man kan få rigeligt med power uden. Ellers er der jo altid Kleemann En SL500 blev derfor mit bud på en sjov luxus bil hvor man får æren af en coupe og en cabriolet i et uden at gå på kompromis med pladsen og motorstørelsen som i den meget lille SLK og man kan få alt det sjove udstyr så som Keyless-Go, navi, massage i sæderne m.v. Den har stadig +300hk, kører som en drøm og så er det efter min mening uden sammenligning verdens smukkeste bil Som skrevet kan du dog tage kontakt til Peter Holst... Han kan hjælpe dig med importen.
Guest slotski Besvaret March 14, 2005 Rapporter Besvaret March 14, 2005 Hvorfor importerer du den ikke selv? Der findes også et firma i DK, som har en filial i DK og i Sverige. De ser billige ud og har ikke problemet med bankrenten som et dansk importfirma har. Hvad med en ML'er? Jeg har selv planlagt at købe en ML med en kompressor, så den får 400 hk. Jeg skal bare lige af med min CLK først. CLK'en er en fantastisk bil, men prøvede forleden en ML med 600 hk... wau. Den ville godt nok blive for dyr til mig, så jeg har indtil videre fundet mig en ML 430 Brabus som jeg håber at få fat i.
Guest martin Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Slotski...... Hvis du smider en kompressor fra Kleemann på en ML500 så får den faktisk 527hk præcis. Får du dem endvidere til at lave udstødningssystem, knaster m.v. så ryger du over de 600hk. Men helt ærligt.. ML'eren er da gammel og se på efterhånden? Der er en ny model lige om hjørnet som er langt pænere og med alt det nye udstyr så køb dog sådan en istedet for at spilde dine penge på "den gamle" model. Blot mine tanker
Guest slotski Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Martin... Jeg kan nu meget godt lide den gamle model, men du har ret i at det ville være federe at købe den nye. Prisen ligger dog lidt for højt til at jeg kan lege med, og jeg har fundet to brugte med kompressor som vil koste mig ca. 250.000. Ved du hvordan priserne kommer til at være på den nye model?
Guest martin Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Ja, priserne kommer til at være meget lig med de nuværende. Utroligt, men sandt. Dejlig nyhed ikke? Hvis jeg var dig ville jeg uden tvivl købe den nye model og evt. en 350'er hvis pengene ikke rækker til en 500 og så smide kompressor på når du har penge til det. Kleemann tager "kun" omkring 130.000,- for deres udgave.
Guest bateman Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Ja SL'eren er lækker, de er bare end tand dyrere. Spørgsmålet er hvor tørstige de er, når man til hverdag bare ligger på de 120-130km/t på motorvejen. Er kompressoren så meget mere tørstig end en SL500. Hvilket udstyr er et "must" når man køber de modeller ? Personligt er ML'eren ikke lige mig, så er jeg mere til BMW X5'eren. Nu vi snakker 350, hvad er så holdningen til Nissan 350Z :-) ,det er jo også en lille sjov bil, til billige penge.
Guest martin Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Min SL500 er faktisk rimelig økonomisk på motorvejen ved 130 km/t. Omkring 9 km/l. og det må vel siges at være ok for en 5.0 V8'er. Kørte SL55'eren også inden jeg købte min egen SL500 og den er væsentlig mere tørstig.. Ikke mindst når man trykker pedalen i bund. Et must, efter min mening, mht. udstyr er Keyless-Go, Comand navigation, TV, CD-box, BOSE soundsystem, Parktronic, fuldt integreret telefon, Massage, varme samt air-condition i sæderne, Klima, læder, ABC luftaffjedret og instilbar undervogn samt alt øvrigt standardudstyr.
credde Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Køleskab i handskerummet (dejlig ting). Martin, den var vel heller ikke helt billig den SL500? Har du selv hentet den fra Tyskland? Fed er den i hvertfald :-) mvh, Christian
Guest peter Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Martin: nu har du vel fået et år garanti med på bilen ?? med alt det eludstyr der kan gå i stykker www.auto-haus.se
Guest martin Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Hehe Peter... Nu har jeg jo efterhånden haft ret mange MB'er så jeg ved præcis hvad du mener Takker Credde. Bilen er "svensk såld" så den er ikke hentet i Tyskland og nej den var ikke ligefrem billig, men den er nu det hele værd i min verden
Guest palle Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Så er der lidt at læse.... http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/?id=48 Jeg kan dog undre mig over, at han sammenligner med Ferrari og 911. I min verden er ingen sportsvogne fyldt med så meget gejl. Massage i sæderne ?? tsk tsk... Men, lækker det er den ... Dog ikke i sportsvognsklasse som 911 og 360'erne, men hver ting til sin tid. Lækker bil !
Guest thepimlola Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Har ik' helt forstået det med købet af en MB'er, enten skal man have indrejseforbud i DK' eller bare elske og kører i taxi/TAXA generelt. Folk der har blød-hat og stok de har jo, tiden til at nyde røvmassagen fra sæderene, men det har jo ik' noget med en køreroplevelse og gør. Nej, røvmassage-lovers, det er sku en massagepige man skal bruge og ik' en MB'er. Moment/Torque og diesel..specielt det sidste har ik' noget med en bil og gør.., det er traktorer og lastbiler. En bil efter min smag , ER, nogeT der kører på BenZin... har 300+ og vejer under 1100 kg.........
credde Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Jeg må lige se den en dag ved lejlighed Martin, (og du må gerne give en tur *hehe*) - evt. efter fodbold en dag - hvis du vil :-) mvh, Christian
credde Besvaret March 15, 2005 Rapporter Besvaret March 15, 2005 Tog lige fejl af dig og en anden Martin (sorry) /Christian
Guest martin Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Så skidt .... Du er tilgivet Christian
Guest thomas Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Til info Så kører min M5 - 00'er 6,5-7,0 km/l ved "normal" kørsel. Man kan ikke købe en bil med så mange heste og køre øko hele tiden, så falder ideen lidt væk!!! Men den kan køre 9-10 km/l ved 130-140 km/t uden accelerationer...
Guest peter Besvaret March 16, 2005 Rapporter Besvaret March 16, 2005 Thomas: der er skuda ikke meget racerbil over den kæmpe båd du har www.auto-haus.se
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu