Guest johannes Skrevet March 17, 2005 Rapporter Skrevet March 17, 2005 En registreringsafgift på 900.000 kr., en tillægsbøde på 450.000 kr. og seks måneders betinget fængsel. Det var den samlede straf for en bilist, som havde valgt at indregistrere sin bil i Sverige ved hjælp af proforma adresse. Told og Skat i København og Skatteverket i Malmø har indgået et samarbejde om jagten på danskere, som benytter sig af de lave svenske afgifter, når der skal plader på bilen. "Selvom det kan være vanskeligt at bevise, kan vi faktisk godt afdække proforma-bopælen og få tvangsflyttet folk tilbage til Danmark, hvor de reelt bor og opholder sig," siger Johnny Schaadt Hansen, områdedirektør hos Told og Skat i København. Told og Skat undersøger på nuværende tidspunkt omkring 600 sager, hvor de forventer, at 30-40 pct. af sagerne indeholder proforma adresser.
Guest johannes Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 En registreringsafgift på 900.000 kr., en tillægsbøde på 450.000 kr. og seks måneders betinget fængsel. Det var den samlede straf for en bilist, som havde valgt at indregistrere sin bil i Sverige ved hjælp af proforma adresse. Told og Skat i København og Skatteverket i Malmø har indgået et samarbejde om jagten på danskere, som benytter sig af de lave svenske afgifter, når der skal plader på bilen. "Selvom det kan være vanskeligt at bevise, kan vi faktisk godt afdække proforma-bopælen og få tvangsflyttet folk tilbage til Danmark, hvor de reelt bor og opholder sig," siger Johnny Schaadt Hansen, områdedirektør hos Told og Skat i København. Told og Skat undersøger på nuværende tidspunkt omkring 600 sager, hvor de forventer, at 30-40 pct. af sagerne indeholder proforma adresser.
Guest lars Besvaret March 17, 2005 Rapporter Besvaret March 17, 2005 Så kan man squ lære det... Ja-så...
Guest palle Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Altså, det viser jo bare hvor råddent det danske retssystem er ... en tillægsbøde på 450.000 dkk og 6 mån. betinget ... for at køre i en bil ... SINDSYGT. Det er jo fuldstændig urealistisk. Så hellere 3 ugers fængsel i åben ungdominstitution for gruppe voldtægt. ... hvor er retfærdigheden lige henne ???
Guest lars Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Palle> Er enig... Det virker noget (helt) ude af proportioner i forhold til hvad der ellers straffes med..
Guest jesper Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Det er fuldstændigt ude i hampen at bruge så meget energi og så mange penge på at fænglse og retsforfølge mennesker der køber en dyr bil i nabolandet! brug dog heller pengene og arbejdskraften på områder der trænger. Der er stadigvæk folk der dør af sult hver dag! Det er iøvrigt også fuldstændig latterligt og direkte kvalmende at se hvor skadefro folk er herinde!
ulmus Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Jesper> grunden til, at folk er skadefro, er nok, at fuskerne er årsag til, at alle vi andre konstant bliver bliver mødt med mistro og skal redegøre for vore forhold, selvom vi holder os på den rigtige side af loven. Men selvfølgelig er sagen ude af proportioner, i.f.t. så mange andre domme. Men jeg tror, det er for at statuere et eksempel.
Guest homer Besvaret March 18, 2005 Rapporter Besvaret March 18, 2005 Jeg synes da bødens størrelse afspejler arbejdsindsatsen hos Told&Skat + andre myndigheder fint. Hvis man begår ulovligheder er det strafbart, og straframmen kan altid diskuteres, men det er da helt fint at fuskere, snydere, pampere og andet godtfolk får en over snuden i ny og næ - det koster jo ikke noget at holde sig på dydens smalle sti! Så på hjul og stejle med snyderne - eksempelvis ved nedkørslen til tunnellen på DK-siden til skræk og advarsel! :-)
Guest dalbjerg Besvaret March 19, 2005 Rapporter Besvaret March 19, 2005 Så kan man jo undres sig over at de ikke også gik efter Don Ø, da han blev taget. Vedkommet har råd til at betale, hvilket mange af de her sikkert ikke har.
swoop Besvaret March 26, 2005 Rapporter Besvaret March 26, 2005 Hvad er der lige, der er galt med den straf? Gutten skal betale registeringsafgifen plus bøde, samt hænger på en betinget. Jeg kan intet galt se i den bøde/staf. Så kan de sku lære det. Jeg går ind for at krimalitet ikke skal kunne betale sig, og straf skal virke afskrækkende. At gruppevoldtægt mv straffes lavt er vel ikke begrundelse for at økonomisk krimalitet skal lige så lavt?
Guest lars Besvaret March 27, 2005 Rapporter Besvaret March 27, 2005 Jeg oplevede idag da jeg var over og besøge mine gammle forældre, at der var 2 betjente som gik rundt om min bil da jeg kom ned til parkering. Det skal lige siges at jeg havde overnattet hjem hos de gammle, da jeg kom hen til min bil, spurgte de om det var min bil, og hvad jeg havde givet for den. Mærkeligt spørgsmål!!! De spurgte min adr. i sverige og skrev det ned, og så gik de. Hvad nu, er jeg stemplet som "fusker" ? Jeg har min egen bolig i Sverige + der er ingen registrede på adr. udover mig selvfølig.
Nulla Besvaret March 27, 2005 Rapporter Besvaret March 27, 2005 Jeg syntes det er helt ok de er obs på det, og når du nu har rent mel i posen er der jo ikke noget at være sur over der. Dem der fusker skal straffes, for ellers går det ud over os andre pæne "svenskere" ;-)
Guest michaelbo Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Der er jo ingen rimelighed i at straffe mennesker så hårdt for så lidt, at hele deres liv mere eller mindre ligger i ruiner. Det er da utopi at tro at de penge bliver betalt 1,3 millioner er der jo ingen mennesker der bare kan betale såen løbende vel ? Altså bliver pengene ikke betalt og vedkommende vælger så at lade sig forsørge af det offentlige fordi han alligevel er i en bundløs gæld. Det er Ebberød Bank. Havde han fået en bøde på 100 000 kr. så havde det været en lærestreg og ikke en livstidsstraf.
Miriam Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Hej Jeg læste nu godt nok at tillægsbøden var 45000 og ikke 450000 ?? Og det er vel ok, det er vel også fair nok at man skal betale den afgidt der måtte være ?
Nils Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 450.000 er det tal, der går igen. Det fremgår også af den officielle pressemeddelelse. En voldsom bøde, når man sammenligner med, hvad små og store skurkestreger i øvrigt koster. Men når vor bilglade skurk har betalt afgiften, så må bilen jo kunne indregistreres og sælges i Danmark, eller hur? Dommen bliver jo nok anket. Så kan han fortælle dommeren, at han er sygeligt tiltrukket af store biler og ikke er strafegnet, men har behov for behandling. Minnesota-modellen måske.
ulmus Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Hejsan! Ny artikel d.d. i Metro: ... En dansk som skenskrivit sig i Skåne får böta 1,65 miljoner svenska kronor för att han köpt lyxbil i Sverige, skriver Sydsvenskan i dag. Mannen måste dels betala 1,1 miljon kroner i reg.avgift, dels 500.000 i straffavgifter. Enligt Sydsvenskan så kan de fuskande danskarna tjäna mer än 50 procent genom att köpa bilar i Sverige. Skatteverket i Skåne har tidigare anmält cirka 700 danska bilköp. I 30 procent av de fall som granskats har danska Told & Skat upptäckt oegentligheter. .... Er det mon den samme sag eller en ny???
Guest homer Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Forstår ikke helt grædemuren herinde - manden har begået noget strafbart, og økonomisk kriminalitet straffes nu engang på den måde. Det er da også synd for Thorsen at han skal ruske tremmer i 4 år, men min retsbevisthed er ikke krænket - tværtimod. Lad nu bare fjolset anke, sælge bilen, betale bøden og komme videre med sit liv!
ulmus Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Michaelbo, jeg forstår altså ikke rigtigt, din sympati for fuskerne. De har hele tiden vidst, at de var på den gale side. De kunne jo have ladet være. Eller være flyttet over på legal vis. Lad os endelig få de hundehoveder retsforfulgt, så vi andre får lov til at være i fred.
Guest peter Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Homer: er helt enig.. men Thorsen snød for flere penge og og lavede falske underskrifter... osv osv.. så han skulle sidde i 50 år www.auto-haus.se
Guest homer Besvaret March 30, 2005 Rapporter Besvaret March 30, 2005 Peter H> Godt med dig - det var sikkert dig der solgte fjolset sin bil... :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu