credde Skrevet January 1, 2004 Rapporter Skrevet January 1, 2004 Hej alle, Godt nytår, det må være på sin plads at skrive det først. Jeg har fået solgt min lejlighed i Danmark (det er 100% på tirsdag hvor købers advokat har til at kigge tingene igennem) og så skal jeg jo endelig flytte over i min lejlighed i Sverige og om noget tid have en bil. Jeg har tit hørt at man naturligvis prutter om prisen hos forhandleren, men hvor meget bør lægge ud med. Jeg tænker på, ser man en bil til 200.000 SEK byder man så 30-40.000 SEK ud først eller, altså omkring 20%? Det ville jo være rart hvis man kunne få bilen til det samme som hvis den var importeret! Nogen som har prøvet at handle hos forhandler og pruttet prisen så meget ned? mvh, Christian
credde Besvaret January 1, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret January 1, 2004 Hej alle, Godt nytår, det må være på sin plads at skrive det først. Jeg har fået solgt min lejlighed i Danmark (det er 100% på tirsdag hvor købers advokat har til at kigge tingene igennem) og så skal jeg jo endelig flytte over i min lejlighed i Sverige og om noget tid have en bil. Jeg har tit hørt at man naturligvis prutter om prisen hos forhandleren, men hvor meget bør lægge ud med. Jeg tænker på, ser man en bil til 200.000 SEK byder man så 30-40.000 SEK ud først eller, altså omkring 20%? Det ville jo være rart hvis man kunne få bilen til det samme som hvis den var importeret! Nogen som har prøvet at handle hos forhandler og pruttet prisen så meget ned? mvh, Christian
Guest palle Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Jeg har lagt mærke til, at hvis man handler privat, så er der tit ....(f.eks.) 85.000 sek eller højste bud, og så bliver den handlet dyrere !!! Jeg har prøvet nogle gange med mc, hvor prisen bliver ved med at gå op, afhænging af hvor mange købere der er..... Så ofte er prisen sat for lavt, og så er der "bud" på bilen/mc'en.... Lidt underlig måde at handle på
Guest peter Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Credde: det tror jeg ikke du skal regne med.. på en bil til 200,000 sek har forhandleren ca 20 k til sig selv og han skal jo også gi 6 mdr garanti på den... www.need4wheels.net
Guest hubbie Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Peter H: Det skal Du jo sige som bilforhandler:-) Credde: Vil Du spare penge, så køb SELV i Tyskland eller køb en ny i DK (kun de mærker som kan betale sig fx. VW, men skynd dig det er snart slut!!)
credde Besvaret January 1, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret January 1, 2004 Det undrer mig så bare at hos mange forhandler bliver biler sat ned med over 20.000 SEK på biler omkring 200.000 SEK, jeg nægter at tro, at forhandleren ikke stadig tjener en god sjat penge. Derfor må man kunne prutte om prisen ;) Jeg eller min kammerat ringer nok til dig snart, Peter. mvh, Christian
Guest peter Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Hubbie:Jeg har sku ikke mere på en bil til 200,000... desværre men det er jeg også godt tilfreds med.. Og de historier med at er forhandler tjener 50 k på en bil til 200 k er sku en fed løgn eller så kan de noget vi andre dødlige ikke kan Credde: I skal være velkommen
Guest peter Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Ps: der er jo også de handlere der er urealistiske dyre med deres biler.. der er det jo nemt nok www.need4wheels.net
Guest thomas Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Hubbie: Jeg ved ikke om du kan leve af at være en flink mand... men jeg kan ikke :-) Selvfølgelig skal han da tjene lidt på det, det gør jeg da også når jeg går på arbejde, og leverer en tidskrævende ydelse for andre mennesker. :-) Credde: Har en forhandler bare een bil inde han ikke får solgt rimeligt hurtigt, så skal der sælges nogle biler for at stå i nul igen. Med den store privatimport fra Tyskland, presses priserne kraftigt.
Guest peter Besvaret January 2, 2004 Rapporter Besvaret January 2, 2004 Årsagen til jeg foretrækker at importere fra Tyskland er klart udvalget. Jeg kan ganske enkelt ikke finde de modeller jeg kigger efter brugt i Sverige - specielt ikke i Skåne!! Markedet er yderst spartansk i Sverige på de biler os "pendlere" ofte ønsker at købe....... Der er kortere til Hamborg end Stockholm!!
Guest thomas Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 Peter K: Rent faktisk har jeg tænkt nøjagtigt på det samme.
dan Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 En dansk bekendt jeg har købte en ny Volvo V70 D5 og fik 7 % nedslag på prisen, bla.a. fordi han købte en Renault megane til konen samtidig. Den fik de 4 % på.
Guest peter Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Hej Christian, Da jeg købte min a3 fra ny fik jeg ca 35.000 i rabat. Ny pris 240.000 + halvforsikring i 3 år (ca. 9.000)
Guest peter Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Da jeg købte min nye PASSAT i DK, var der stadigvæk en besparelse på DKK 17.000 efter prisen var presset 6% ned i Sverige!!
dan Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Men Peter K, hvad har dine import omkostninger været og hvad er prisen i merforsikring over fx. en treårig periode ? og hvad er dit tab på en importbil efter fx. tre år fordi den er svær at komme af med ? Måske ikke en krone, men det er noget man skal overveje.
Guest peter Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 DAN: JEg importerede en Mercedes SLK 230 fra Tyskland som var let at komme af med og jeg tabte intet. Jeg har også haft en Audi A6 2,7T købt hos Audi i Malmø og Svensksåld i perfekt stand. Den var næsten umulig at komme af med. Det tog mig over 6 mdr og jeg tabte en bondegård!! Mérpris på Passat i forsikring er DKK 4.500 over 3 år. Når bilen er købt ny i DK er jeg overbevidst om den er let at sælge, specielt en PASSAT TDI, som er en oplagt pendlerbil til den pris og kvalitetsbevidste......
Guest kim Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Credde, Jeg har haft nogenlunde reel kontakt med 2 lidt forskellige bilhandlere. En Mercedes forhandler oplyste om en speciel tilbudsbil (ny SLK) at den var ekstraordinært nedsat, men at der også på almindelige nye Mercedes biler var rabat at hente. En Skoda forhandler gav uden ret meget diskussion omkring 4 % rabat. Jeg tror at det er helt normalt at man får rabat på en ny bil - det er op til dig, hvor hård du vil være i forhandlingerne. Med venlig hilsen - Kim H
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu