Guest dennis Skrevet January 28, 2004 Rapporter Skrevet January 28, 2004 I må lige bære over med mig, det er første gang jeg står overfor et boligkøb er er forholdsvis grøn på området. Jeg har været i gang med at undersøge mulighederne for at låne pengene til at flytte derover og det skulle der ikke være nogle problemer i. Min rådgiver vil derimod gerne vide om der kommer nogen form for ekstra udgifter på. Der er jo prisen på lejligheden samt den månedlige afgift når man kigger på f.eks hemnet, men udover disse er der så nogle udgifter forbundet med købet?
Guest dennis Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 I må lige bære over med mig, det er første gang jeg står overfor et boligkøb er er forholdsvis grøn på området. Jeg har været i gang med at undersøge mulighederne for at låne pengene til at flytte derover og det skulle der ikke være nogle problemer i. Min rådgiver vil derimod gerne vide om der kommer nogen form for ekstra udgifter på. Der er jo prisen på lejligheden samt den månedlige afgift når man kigger på f.eks hemnet, men udover disse er der så nogle udgifter forbundet med købet?
Guest tommy Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 El, parkering, internet osv
Guest dennis Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Jep, dem var jeg egentligt klar over Jeg kan også se at jeg har formuleret mit spørgsmål lidt dumt. Det jeg prøvede at spørge om er eventuelle ekstra omkostninger i forbindelse med købet. Det kunne være nogle gebyrer på dokumenter osv.
Guest tommy Besvaret January 28, 2004 Rapporter Besvaret January 28, 2004 Det kommer jo helt an på hvor du køber, privat el ejndomsmælger. Normalt så er prisen herover inkl ejndomsmæglerens selær osv. Din bank skal sikkert også have nogle $$ til papir. Låner du i sverige skal du have mindst 10% selv.
Guest kikkomania Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 Det er ikke nødvendigt at lægger 10% selv. Sålænge du har orden i din økonomi kan banken sikkert hjælpe med det. Personligt er min bank (nordea sverige) villig til at læne en del af udbetalingen til 5,75% :-)
Guest homer Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 Og så kommer der også lige den svenske "stempelafgift" hvis du låner i Sverige - kaldet "lagfart" - udgør ca. 2½% af lånebeløbet. Og så er der lige skatten - 1% af den offentlige vurdering. Og så er der offentlige afgifter - vand og renovation - ca. SEK 1000/kvt. God fornøjelse...
Nils Besvaret January 29, 2004 Rapporter Besvaret January 29, 2004 Lagfart er en registrering af ens adkomst til en ejendom, som man skal betale stempelskat for. 1,5 procent af købsprisen plus en ekspeditionsafgif. En bostadsrätt er ikke en ejendom (fastighet)i den forstand, så der skal man ikke betale denne afgift.
ulmus Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Dan, der kommer heller ingen offentlige afgifter som f.eks. vand o.l., hvis du køber en bostadsrät. Der er det med i prisen.
Guest homer Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 mht. fastighetsskatt (ejendomsskat), så slipper du for denne hvis du ikke er skattepligtig i Sverige - de kan nemlig ikke opkræve den hvis du ikke har nogen svensk indtægt
Guest bjarne Besvaret January 30, 2004 Rapporter Besvaret January 30, 2004 Mener den eneste udgift jeg havde var at jeg skulle være medlem af HSB og det kostede sek 500
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu