steelsky Skrevet January 31, 2004 Rapporter Skrevet January 31, 2004 Allerførst vil jeg virkelig rose denne site. Jeg har tilbragt flere nætter med at læse, læse og læse igen. Dejlige velformulerede indlæg og svar. Det er i 1. omgang ikke priserne der lokker mig til Sverige, men kærligheden....... Har under mit megen rejsearbejde, mødt min kæreste i Sverige. Hun bor i Umeå, og vi har nu besluttet os for at flytte sammen. Det skal helst være i Lund eller omegn, da hun skal færdiggøre sin økonomiuddannelse på universitetet. Vi har valgt Skåne, da jeg har 2 drenge på Sjælland, fra et tidligere ægteskab, og helst ikke foreløbig vil flytte alt for langt fra dem. Mit spørgsmål er : Er det mig, der kigger på de forkerte steder, eller findes der bare ikke nogen 3v lejligheder på omkring 80m2 i Lund eller omegn ?? Prisen er selvfølgelig også en parameter. Vi har ikke påtænkt at købe endnu, men gør det selvfølgelig senere, derfor har vi forestillet os en hyre på omkring de 6000,-sek. Jeg håber der findes nogen i området, der muligvis kan være os behjælpelige. Hilsen Søren
steelsky Besvaret January 31, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2004 Allerførst vil jeg virkelig rose denne site. Jeg har tilbragt flere nætter med at læse, læse og læse igen. Dejlige velformulerede indlæg og svar. Det er i 1. omgang ikke priserne der lokker mig til Sverige, men kærligheden....... Har under mit megen rejsearbejde, mødt min kæreste i Sverige. Hun bor i Umeå, og vi har nu besluttet os for at flytte sammen. Det skal helst være i Lund eller omegn, da hun skal færdiggøre sin økonomiuddannelse på universitetet. Vi har valgt Skåne, da jeg har 2 drenge på Sjælland, fra et tidligere ægteskab, og helst ikke foreløbig vil flytte alt for langt fra dem. Mit spørgsmål er : Er det mig, der kigger på de forkerte steder, eller findes der bare ikke nogen 3v lejligheder på omkring 80m2 i Lund eller omegn ?? Prisen er selvfølgelig også en parameter. Vi har ikke påtænkt at købe endnu, men gør det selvfølgelig senere, derfor har vi forestillet os en hyre på omkring de 6000,-sek. Jeg håber der findes nogen i området, der muligvis kan være os behjælpelige. Hilsen Søren
Guest andré Besvaret January 31, 2004 Rapporter Besvaret January 31, 2004 Hej Søren, Hvor søger du henne? Jeg fandt personligt min lejlighed (ikke i Lund) via www.hemnet.se, men har også set at mange anbefaler www.bovision.se Men priserne er vist også temmelig høje i Lund, såvidt jeg forstår fra andre brugere her på Debatten.
Guest andré Besvaret January 31, 2004 Rapporter Besvaret January 31, 2004 Søren, dette var hvad en søgning gav (max. pris på SEK 750,000): http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?menuitem=lista&frames=2&pagesrc=search% 2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnettogp%26action%3 Dsok%26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettogp%26urval%3D1%26area%3D13%26 kommun%3D154%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D2%26boendetypid%3D130%26agandeform id%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%26prismin%3D0%26prismax%3D750000%26 nrofrooms1%3D3%26nrofrooms2%3Dmax%26livingarea1%3D0%26livingarea2%3Dmax%26avgift min%3D0%26avgiftmax%3D4000%26visning%3Dno%26daysago%3Dmax%26pagesize%3D20%26orde r%3Dkommun%2Comrade%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservice=hemnettogp
Guest jesper Besvaret January 31, 2004 Rapporter Besvaret January 31, 2004 Søren: Jeg kan ikke forstå i vil leje, hvis i er overbevist om at i vil købe senere. Det er jo "penge ud af vinduet". Priserne kan jo næsten kun gå op i den periode i vælger at leje. Jeg kan stadig kun se et boligkøb som en god investering. Også i Lund.
steelsky Besvaret January 31, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2004 Hej, og tak for svarene, jeg håber der vil komme flere. Grunden til vi vælger at leje i 1. omgang er, at vi endnu ikke, og nok ikke de første 3 års tid, ved hvor vi vil bosætte os. Det kan både være syd eller midtsverige, måske endda nordligere. Bruxelles eller Spanien kan også komme på tale senere. Derfor er vi ikke interesserede i at have fast ejendom, da hastigheden hvormed man kan flytte, og dermed få sin kapital fri igen, formindskes. Vi har ikke lagt os 100% fast på Lund, det skal bare være i transportafstand dertil, da min kæreste et par gange om ugen skal på universitetet. Vi har begge bil. Jeg har de sidste par år brugt en stor del af min arbejdstid i Sverige, fra Kristandsstad til Kiruna, og er utrolig glad for at opholde mig i Sverige. Dejligt land, og jeg forstår sagtens at så mange vil flytte dertil. Jeg håber at vi hurtigt finder et sted, min kæreste skal starte på de sidste studier sidst i Marts, og der skulle vi gerne være på plads.
Guest thomas Besvaret January 31, 2004 Rapporter Besvaret January 31, 2004 Metropolis Daniæ er det gamle navn for Lund, som Erik (Knud Lavarts bror) udråbte Danmarks hovedstad, efter slaget ved Fodevig syd for Malmø 2. Pinsedag i 1134. Så du rykker til vores meget gamle hovedstad, det lyder hyggeligt. Men husk ikke alle herovre er så glade for at blive kaldt Svenskere. Håber i finder jeres drømmebolig. Hilsen fra en NySkåning.
steelsky Besvaret February 1, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret February 1, 2004 Nu efter vi har søgt de mest populære steder, er vi efterhånden nået til Landskrona. Og her er imponerende mange lejligheder, også store, til meget små priser. Er der nogen der er kendt der ? Og ved nogen hvorfor der er den store boligmængde til leje ? Går der færger fra og til København ? Jeg har et gammelt kort hvor der er indtegnet en færgerute, men eksistere den mon stadig ?
ulmus Besvaret February 1, 2004 Rapporter Besvaret February 1, 2004 Hej Søren! Nej, der går ingen færger mellem Landskrona og Danmark. De eneste færger mellem DK og S er Helsingborg/Helsingør. Jeg læste for ikke så længe siden, at der tidligere var megen kriminalitet i Landskrona, og det derfor ikke var særlig attraktivt at bo der. Men det skulle have vendt nu, man er ved at have styr på det, og jeg tror, at du ville gøre en god handel, hvis du købte bostadsrät i Landskrona nu. Selvom du endnu ikke ved, om du vil blive i Sverige. Det tager normalt ikke særlig lang tid at komme af med en bostadsrätt og, hvis tingene virkelig er ved at vende, bliver priserne meget hurtigt højere, så du kan ende med at tjene et pænt beløb, hvis du sælger.
Guest jesper Besvaret February 2, 2004 Rapporter Besvaret February 2, 2004 Hej Søren Det kunne måske være en idé at kigge efter lejligheder i Kävlinge. Jeg bor selv i Kävlinge og det tager ca. 3 måneder at få en lejlighed gennem KKB (Kävlinge Kommunale Bostad). Jeg arbejder i Kbh. og har mine 2 børn hver 2. weekend. Jeg tager dem med hjem om fredagen og følger dem til Malmø om søndagen. Kävlinge ligger 9 minutter fra Lund med pågatåget og turen til Kbh. tager 1 1/2 time.
steelsky Besvaret February 2, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2004 Hej Jesper Jeg har prøvet at søge i Kävlinge, men har desværre ikke rigtig fundet noget. Men weekendens indsats med mange mail, og fine præsentationer af os har båret frugt, vi har på nuværende tidspunkt aftale om fremvisning af 5 lejligheder på fredag, alle til indflytning nu eller til 1. marts. Så det ser ud til at det bliver Landskrona, der bliver vor by. Glæder mig meget.
Nils Besvaret February 3, 2004 Rapporter Besvaret February 3, 2004 Alle siger køb dog! Men lige når det er Landskrona, så vil jeg nok sige, at det er nok så fornuftigt at leje. Landskrona mistede jo forbindelsen til København da broen kom, og det tror jeg, var lidt et slag. Ledigheden er højere, uddannelsesniveauet er lavere, indkomsten lavere end länsgennemsnittet etc. Handelslivet udfordres stærkt af Center Syd plus Helsingborg og Malmö. Det forlyder, at kriminaliteten er højere - Landskrona er ikke en by, man praler af at komme fra. Byen har et imageproblem og et selvopfattelsesproblem. Måske er det løst om fem-ti år, (og så skulle man alligevel have købt...)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu