Guest knud Skrevet December 9, 2004 Rapporter Skrevet December 9, 2004 Hej Er her nogen som kender til området: serenadgatan?, og i så fald. hvordan er der?, meget ballade?, hærværk, er der ok at bo kort sagt?
Guest knud Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Hej Er her nogen som kender til området: serenadgatan?, og i så fald. hvordan er der?, meget ballade?, hærværk, er der ok at bo kort sagt?
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Hvis du søger på adressen i tidligere indlæg er jeg sikker på du får bid. Så vidt jeg husker bor der en ret stor danskerkoloni derude...
Gio Besvaret December 10, 2004 Rapporter Besvaret December 10, 2004 Moerke husker korrekt. Der bor en go´ bunke danskere derude. Og m.h.t. "ballade"...så skulle man jo starte med at fravælge Malmö Centrum og området omkring Värnhemstorget - men det er jo de færreste der gør det! ;o) Sagt på en anden måde: Uanset hvor du bor i Malmö, så kan du risikere hvad som helst. Men skal man rende rundt og spekulere på dét hele tiden, så burde man købe sig en øde ø istedet. Eller mure sig inde og bestille sine købmandsvarer via Nettet og få dem leveret. Eller...nå nej - på en øde ø kan lynet jo også slå ned...og gutten der kommer med varerne kan finde på at slå dig ned... Sagt på en tredje måde: Der er en risiko ved alt, og ved at færdes alle vegne i Malmö. Og så syntes jeg "dsikriminationen" af tidligere navngivne steder i byen burde drosles en hel del ned. Istedet bør man, som foreslået utallige gange, tage ud og opleve området selv. Og gerne på forskellige tidspunkter af døgnet. Det giver et meget bedre billede af virkeligheden, end historier om fjer der bliver til hønserier. Nå ja...og velkommen på debatten, Knud *s* Det var ikke min mening at "bitche". P.S.: Serenadgatan er omtalt masser af gange. En tur på søgefunktionen giver alene 21 resultater på en simpel søgning på "Serenadgatan".
Guest kikkomania Besvaret December 10, 2004 Rapporter Besvaret December 10, 2004 Hej Knud - serenadgatan er rigtigt nok befolket af mange indvandrere, heribland mange danske (vi er jo også er indvandrere) Serenadgatan, er efter min mening et kedligt gråt betonbyggeri med en masse højhuse (sammenlign det med ishøj). Ligger tæt på svågertorp station, hvilket nok også er derfor der bor så mange DK pendlere der. Du skal dog ikke forvente at der er så meget liv i området. Byen ligger ikke mere end 4-5 km væk så helt isoleret er man ikke. Glem dog bare at gå en tur ud af døren på cafe, bio mv og hyg med vennerne - her skal du først ind til byen. Håber det kunne hjælpe. /Peter
birkster1977 Besvaret December 10, 2004 Rapporter Besvaret December 10, 2004 jeg bor i Almvik (Axel danielssons väg) lige for foden af de høje huse på Serenadgatan, er godt tilfreds med området, til tider er det måske lidt for stille , men det passer mig fint, hvis jeg vil have mere liv tager jeg en tur ind til byen, der går busser lige ude foran både ved serenadgatan og axel danielssons v. Jeg har set og oplevet hærværk hvor jeg bor, særligt på biler og cykler.. meeen jeg syntes ikke det er specielt voldsomt, jeg ved self ikke helt hvordan det er på serenadgatan.. der er gode indkøbs muligheder ved lindängen centrum en lille gåtur fra serenadgatan..
ulmus Besvaret December 10, 2004 Rapporter Besvaret December 10, 2004 Jeg bor i Almvik, Kvartettgatan, de lave huse ved Preem-tanken, og jeg er bestemt meget glad for at bo her, men jeg er nu heller ikke det store "gå-i-byen"-menneske. Jeg bruger dog Operaen og Koncerthuset og dertil tager jeg bussen, for dér er parkering nærmest umulig. Hvis jeg skal ind til centrum tager jeg bussen, hvis jeg sådan skal støve rundt og fotografere, det tager 15-20 minutter. Hvis jeg derimod skal handle, tager jeg min bil, det tager 10 min. og jeg finder næsten altid en plads på Stortorget eller Trianglen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu