Nils Besvaret January 16, 2005 Rapporter Besvaret January 16, 2005 Et befordringsarrangement af denne klasse er hævet over så banale overvejelser, som om det er den rigtige tråd. Her må en simpel togpendler blot stå stille og beundre, mens øjnene buler ud og hagen falder ned. Omfanget, kompleksiteten, raffinementet - for slet ikke at tale om beløbet... Fradrag for dobbelt husførelse kræver jo, at løsningen er midlertidig (grænsen går vist ved to år), så 2004 bliver vel sidste år. Man kan (må) ikke få fradrag for arbejdsrejser, man ikke har foretaget, så tag ikke ud på lange papirrejser. I samme sammenhæng er det interessant, at du får fradrag for 3XÅrhus-Horsens og 1XHelsingborg-Horsens - for det er vel retur!!??. En meget smålig skatteforvaltning med meget meget små inde- og udbrændte mennesker med store platfødder klemt ned i småbitte blodigt gnavende dukkesko KUNNE på en meget dårlig dag indvende, at man EGENTLIG ikke behøver køre på arbejde fire gange og hjem igen fire gange for at være på arbejde tre gange...
Guest caroline Besvaret January 16, 2005 Rapporter Besvaret January 16, 2005 Tak for dit svar Nils, selvom jeg aner en lidt negativ klang!! Jeg er ikke ude på at snyde med noget som helst, men vil på den anden side med henvisning til min noget høje trækprocent heller ikke gå glip af noget fradrag som jeg har krav på! Men.... skal det forståes sådan at måden som mit fradrag udregnes på, til trods for de to adresser er den rigtige, og er jeg i så fald under "dobbelt husførelse" reglen, og hvad indebærer den? Siden du er så skarp på dette område, håber jeg at hage & øjne sidder som de skal, og du kan smide en lidt mindre ironisk forklaring denne vej ;o) Mvh Dan S.
Guest caroline Besvaret January 17, 2005 Rapporter Besvaret January 17, 2005 Jeg arbejder forresten 4 holdsskift - to forskellige natture a' 3 dage, samt en aften & dagtur a' 5 dage = 4 dage i snit.. min fejl!! Mvh Dan S.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu