Guest frank Skrevet April 3, 2003 Rapporter Skrevet April 3, 2003 Hej Min mælger spørger efter en kreditvurdering, som bostadsrättforeningen i min nye, kommende lejlighed gerne vil se, for at foreningen kan godkende mig. Mægleren siger, at de ikke kan hente noget ud fra mit nye svenske personnummer, som jeg har fået af myndighederne i Sverige. Hvordan kan jeg løse det problem? Med venlig hilsen Frank
Guest frank Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Hej Min mælger spørger efter en kreditvurdering, som bostadsrättforeningen i min nye, kommende lejlighed gerne vil se, for at foreningen kan godkende mig. Mægleren siger, at de ikke kan hente noget ud fra mit nye svenske personnummer, som jeg har fået af myndighederne i Sverige. Hvordan kan jeg løse det problem? Med venlig hilsen Frank
ulmus Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Hej Frank! Jeg løste problemet ved at få et "brev" fra min arbejdsgiver, hvor han bekræftede, at jeg havde fast job, samt medtage en lønseddel. Jeg ved dog, at flere her på forummet har været imod den løsning, fordi de ikke mener, at deres økonomiske transaktioner kommer chefen ved. Man kan også prøve at få en skrivelse fra sin danske bank, som fortæller, at de kender en og ved, at man er stabil. Men en lønseddel plejer at være nok, så prøv det i første omgang.
vincent Besvaret April 6, 2003 Rapporter Besvaret April 6, 2003 Jeg holder også til Ulmus løsning. Start med dine sidste par lønsedler, og hvis de vil ha mere, så giv dem din ansættelseskontrakt. Det skulle ikke komme din arbejdsgiver ved hvad du går og laver i din fritid. Anbefaling fra ens tidligere/nuværende bank kan også være en god ting, og er slet ikke umuligt at få lavet
Guest filur Besvaret April 22, 2003 Rapporter Besvaret April 22, 2003 Jeg løste selv det problem ved at bede en bøn til de højere magter, mens foreningens bestyrelse så på. Og så forbarmede de sig, utroligt! ;-)
Guest zeni Besvaret April 23, 2003 Rapporter Besvaret April 23, 2003 En anden mulighed er, at have bankkonto i en bank, som findes på begge sider af sundet. På den måde kan den "svenske" bank gennem den "danske" for en kreditvurdering samt evt RKI oplysninger. Selv har jeg oprettet en brokonto i SEB, det koster jo ikke noget.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu