Guest peter Skrevet April 23, 2003 Rapporter Skrevet April 23, 2003 Jeg har hørt at man i Sverige ikke normalt betaler depositum ved leje af lejlighed, men er blevet bedt om et, på tre måneders husleje, i forbindelse med et lejemål. Kan nogen her oplyse mig om det er korrekt at der ikke normalt betales 3 mdr. depositum??
Guest peter Besvaret April 23, 2003 Rapporter Besvaret April 23, 2003 Jeg har hørt at man i Sverige ikke normalt betaler depositum ved leje af lejlighed, men er blevet bedt om et, på tre måneders husleje, i forbindelse med et lejemål. Kan nogen her oplyse mig om det er korrekt at der ikke normalt betales 3 mdr. depositum??
dan Besvaret April 23, 2003 Rapporter Besvaret April 23, 2003 Det er ikke normalt at betale 3 mdr. depostitum i Sverige... Vi har lige skrevet kontrakt på en lejlighed i Helsingborg til 8500 sek om måneden, og har betalt 5000 sek i depositum, som vi får tilbage efter 3 mdr...... Min kæreste er svensk, og siger at ofte betaler man slet ikke depositum.
Persson Besvaret April 23, 2003 Rapporter Besvaret April 23, 2003 Jeg vil tro at det afhænger af udlejer, ligesom alle andre steder
Guest peter Besvaret April 24, 2003 Rapporter Besvaret April 24, 2003 Tak for oplysningerne, det er i øvrigt alle tiders site, og en kæmpe hjælp for os der ønsker at flytte.
Guest csa Besvaret April 24, 2003 Rapporter Besvaret April 24, 2003 Da jeg flyttede i lejlighed i Malmö skulle jeg lægge 3. md depositum...godt 18K så det er vist som Persson siger, forskellelligt fra udlejer til udlejer.
Guest lineal Besvaret April 24, 2003 Rapporter Besvaret April 24, 2003 De tidligere svar er formodentlig korrekte. Jeg kan bare tilføje at i mit tilfælde sagde udlejer at de normalt ville have en kautionist (borgensman), hvis man ikke havde fast job. Da jeg var fra Danmark ville det være svært for dem at inddrive pengene fra en dansk kautionist, så derfor krævede de istedet 3 måneders depositum.
ulmus Besvaret April 25, 2003 Rapporter Besvaret April 25, 2003 Mon ikke også det har noget at gøre med, at man ikke kan tage kreditoplysninger på tilflyttere? Udlejer har jo ikke en chance for at vide, hvad det er for mennesker, han tager ind og samtidig kan han ikke få nogle oplysninger om vedkommendes økonomi. Der er jo danskere, der flytter over for at begynde på en frisk p.gr.a. en stor gæld i DK. Der er vel også en del, der fortryder, og vender næsen hjem igen, relativt hurtigt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu