Guest hubbie Skrevet June 17, 2003 Rapporter Skrevet June 17, 2003 Hej! Må/kan en dansker godt købe en bostadrät i Sverige uden at flytte herover? Bostadforeningen siger man gerne må fremleje og det er det vi har tænkt på at gøre. Så spørgsmålet er om man overhoved kan købe en bostadrät uden man har svensk personnummer mv.
Guest hubbie Besvaret June 17, 2003 Rapporter Besvaret June 17, 2003 Hej! Må/kan en dansker godt købe en bostadrät i Sverige uden at flytte herover? Bostadforeningen siger man gerne må fremleje og det er det vi har tænkt på at gøre. Så spørgsmålet er om man overhoved kan købe en bostadrät uden man har svensk personnummer mv.
vincent Besvaret June 17, 2003 Rapporter Besvaret June 17, 2003 Så vidt jeg ved skal man have et personnummer for at købe. Fremlejer du skal du have tilladelse af foreningen du køber i. Prøv evt. at gå ind på www.rsv.se .. der kan man finde noget om de regler der er på området. RSV er RiksSkatteVerket ... eller den svenske udgave af Told&Skat.
ulmus Besvaret June 18, 2003 Rapporter Besvaret June 18, 2003 Jeg ved, at der i øjeblikket annonceres kraftigt med, at man kan købe lejligheder (bostadsrätter) som sommerbolig ved Hallandsåsen. Så skulle der vel ikke være noget problem i det?? Og person-nummer får man vel automatisk, hvis man skal købe bolig i Sverige, hvad enten det er en ødegård, sommertorp eller bostadsrät. Eller hvad? Ved I andre noget om dette? Jeg spurgte lige en kollega, som for nylig har købt et sommartorp i S. Han mener ikke, at han har fået noget S-personnr. Men hvordan kan han så blive tilmeldt el og vand o.l.??
Guest anna Besvaret June 18, 2003 Rapporter Besvaret June 18, 2003 Hej Vi har havt et sommerhus (ødegård) i Sverige i mere end 2 år nu og det behøver man ikke noget svensk personnummer til. Bank, forsikring, Sydkraft osv. opretter uafhængig af hinanden fiktive personsnumre. Vi har også for nylig købt en bostadsrätt i Malmö og det var heller ikke nødvendigt med et svensk personsnummer. Den dag vi så får vores svenske personsnumre (forhåbentlig snart) bliver de fiktive rettet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu