Jump to content

Trin for trin

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg har lige købt et hus i Sverige. Hvad skal jeg gøre nu mht. personnr. osv.? På forhånd tak

Besvaret

Hej. Jeg har lige købt et hus i Sverige. Hvad skal jeg gøre nu mht. personnr. osv.? På forhånd tak

Besvaret

Man kan aldrig lave en udtømmende FAQ om boligkøb. Der er forskelle mellem de forskelligege mæglere, forskelle mellem hus og bostadsrätt, forskelle mellem foreninger, forskelle mellem banker og finasieringsmodeller, forskelle på udgifter til strøm, bredbånd evt. forening, forskel på beskatning osv osv. Kig istedet de gamle indlæg igennem og spørg helt specifikt hvis der stadig er tvivlsspørgsmål. En af de første ting er dog - hvis man flytter herover, at blive folkbokförd - som man bliver på folkbokföringen (kommunekontoret/skatteforvaltningen) happy.gif

Besvaret

Hej Zoom! Har du læst "pendlerguiden" - der er svar på dine spørgsmål. Hvis du så stadigvæk ønsker hjælp, så kom tilbage med reelle spørgsmål, så skal vi nok svare, så godt vi kan. Men ærlig talt, vi giiiider ikke svare på det samme og det samme hele tiden. ;o)

Besvaret

Zoom: Som Vincent skriver, så skal du først og fremmest udfylde det Internordiske Flyttebevis i din fraflytterkommune, og aflevere det på folkbokföringen i den kommune du flytter til. Sørg også for at melde din flytning til 14 dage tidligere end du rent faktisk flytter, så du kan få oprettet telefon og få åbnet for strømmen inden du flytter ind! happy.gif (Uden dit svenske personnummer kan du intet gøre i Sverige) Det dér med dansk mobiltelefon i en uge eller to kan hurtigt blive en meget dyr affære. *host-host* ...hehe

Besvaret

Jepsi ... det kostede mig ca. 10.000 før jeg opdagede at den ikke bare var forlagt derhjemme. Den blev nappet en torsdag aften. Fredag skulle jeg til fødselsdag, så der var jeg først hjemme lørdag - hvor jeg opdagede for 4.000 kr optankningsmails i min inbox. Lukkede den med det samme lørdag, men da der jo er 24 timers forsinkelse på udlandsopkald trillede der lige for yderligere 6.000 kr opkald ind på kontoen. Det er ærgelige penge men der er ikke så meget at gøre ved det. Specielt når der blir ringet til uggabuggaland.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...