Jump to content

Udlejningsselskaber ?

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle happy.gif Jeg har gennem længere tid siddet og søgt i gamle poster herinde, men jeg synes ikke rigtigt at jeg har fundet nogle ang. lejeboliger. Jeg tænkte på at i Malmö måtte man da have rimelig store udlejningsselskaber ligesom vi f.eks. har ”Lejerbo” herhjemme. Men sådan nogle har jeg desværre ikke kunne finde, nok mest pga. mine mangelfulde læsekundskaber. Jeg spiller meget Counter-Strike og derfra har jeg fået fat i et par svenskere og det de var behjælpelige med var: http://www.mkbfastighet.se/ Dette var dog ikke ud fra egne erfaringer, men fra søgning på nettet. Jeg håber så på jeres hjælp til at finde et eller flere udlejningsselskaber i Malmö. Hvis nu jeg sender en ansøgning, vil de så foretrække at den skal være på dansk eller engelsk? Endvidere kunne jeg godt tænke mig at vide mere om regler ang. leje, er det som i Danmark eller er der andre regler? Håber i vil være behjælpelige med at svare på alle mine spørgsmål – tak :D !!! Mvh. Lars Vadstrup (Håber ikke tråden er blevet postet 2 gange!!!)

Besvaret

Hej alle happy.gif Jeg har gennem længere tid siddet og søgt i gamle poster herinde, men jeg synes ikke rigtigt at jeg har fundet nogle ang. lejeboliger. Jeg tænkte på at i Malmö måtte man da have rimelig store udlejningsselskaber ligesom vi f.eks. har ”Lejerbo” herhjemme. Men sådan nogle har jeg desværre ikke kunne finde, nok mest pga. mine mangelfulde læsekundskaber. Jeg spiller meget Counter-Strike og derfra har jeg fået fat i et par svenskere og det de var behjælpelige med var: http://www.mkbfastighet.se/ Dette var dog ikke ud fra egne erfaringer, men fra søgning på nettet. Jeg håber så på jeres hjælp til at finde et eller flere udlejningsselskaber i Malmö. Hvis nu jeg sender en ansøgning, vil de så foretrække at den skal være på dansk eller engelsk? Endvidere kunne jeg godt tænke mig at vide mere om regler ang. leje, er det som i Danmark eller er der andre regler? Håber i vil være behjælpelige med at svare på alle mine spørgsmål – tak :D !!! Mvh. Lars Vadstrup (Håber ikke tråden er blevet postet 2 gange!!!)

Besvaret

Hej Lars! Grunden til, at du ikke finder meget om lejeboliger her i debatten, er, fordi det i hvert fald indtil nu, slet ikke har kunet betale sig at leje bolig herovre. Det er faktisk billigere at købe og så tage opsparingen med. Når man går i gang med at kigge på priser på bostadsrätter, finder man hurtigt ud af, at det, i de fleste tilfælde, bedre kan betale sig. også her er priserne på boliger steget voldsomt i de sidste 2-3 år. F.eks. er salgsprisen på min egen borätt fordoblet på 2½ år. Men emnet har dog været berørt herinde, så måske er der nogen, der kan huske hvor.

Besvaret

Jeg takker happy.gif Jeg tænke så på, om de breve jeg sender skal være på dansk eller engelsk. Fordi hvis de læser ligeså godt dansk som jeg læser svensk så vil jeg helt sikkert foretrække at få det på engelsk :D !!! Lars

Besvaret

Lars, jeg ville skrive på dansk, hvad jeg ofte gør, og det har ikke voldt nogle problemer - endnu ihvertfald. Helt personligt, synes jeg, det er en falliterklæring, hvis vi i Skandinavien skal tale engelsk med hinanden.

Besvaret

Her er jeg meget enig med Ulmus. Jeg vil hellere klare mig på gebrokkent svensk eller rent dansk, fremfor at trække i den engelske nødbremse. Jeg har ofte oplevet svenskere slå over i engelsk, når de fandt ud af jeg var dansker. sad.gif Bevares...er det meget vigtigt, og det ikke kan klares på andet end engelsk...så må det være sådan. Men det er ikke med min gode vilje.

Besvaret

Det lykkes happy.gif Jeg har fået kontakt til MKB og venter mail fra nogle andre udlejningsselskaber. Tak for hjælpen :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...