Guest anne Skrevet December 10, 2003 Rapporter Skrevet December 10, 2003 Kan det passe at ens boligselskab, uden videre, kan sætte ens husleje op ved årsskiftet? Der er tale om min lejelejlighed, som nu er steget med 154 SEK/mdr. Jeg ved bare at man i DK, ikke må sætte huslejen op uden at der er kommet forbedringer ell. lign.
Guest anne Besvaret December 10, 2003 Rapporter Besvaret December 10, 2003 Kan det passe at ens boligselskab, uden videre, kan sætte ens husleje op ved årsskiftet? Der er tale om min lejelejlighed, som nu er steget med 154 SEK/mdr. Jeg ved bare at man i DK, ikke må sætte huslejen op uden at der er kommet forbedringer ell. lign.
vincent Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Prøv at kigge i det materiale du har fået af foreningen (årsregnskabet). Der plejer at stå hvis der er aftalt huslejestigninger, og hvad den i så fald bliver i %/kr. Min forening har f.eks lavet et 10-års kalkule hvor vi max kan stige 2,5% om året.
Nils Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Huslejen kan hæves hvert år efter forhandling med lejerne, dvs Hyresgästföreningen. Hvis det er en almennyttigt boligselskab, vil lejestigningen afspejle den almindelige stigning i omkostninger i samfundet.
Guest thomas Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Vores husleje må stige maximalt 2% årligt, dog måtte de informere om den blev hævet 3% sidste årsskifte, grundet den kraftige elstigning. Det står i din bolig kontrakt. Alting skal jo stige lidt ikk?
credde Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Min husleje er også steget uden varsel, er det ikke noget med at de skal varsle stigninger x antal dage før og ikke 12 dage før regningen skal betales? mvh, Christian
swoop Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Jeg har ingen ide om spørgsmål, men prøv evt at rette henvendelse til Hyresgästföreningen (http://www.hyresgastforeningen.se).
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu