Guest frisko Skrevet April 1, 2005 Rapporter Skrevet April 1, 2005 Hej, jeg håber der sidder nogle it-nørder herinde som kan hjælpe mig. Her på det sidste er min computer blevet enormt langsomt hvilket går mig på nerverne. Jeg har en ide om at det muligvis skyldes de der spion-programmer som uden at man ved d, bosætter sig i ens computer. Hvad skal jeg gøre for at "rense" min computer for alle uvedkomende elementer? Det skal lige siges at jeg ikke er nogen haj til det her, så derfor vil jeg værdsætte det højt hvis jeg får det forklaret "skåret ud i pap" :-D tata
Guest frisko Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 Hej, jeg håber der sidder nogle it-nørder herinde som kan hjælpe mig. Her på det sidste er min computer blevet enormt langsomt hvilket går mig på nerverne. Jeg har en ide om at det muligvis skyldes de der spion-programmer som uden at man ved d, bosætter sig i ens computer. Hvad skal jeg gøre for at "rense" min computer for alle uvedkomende elementer? Det skal lige siges at jeg ikke er nogen haj til det her, så derfor vil jeg værdsætte det højt hvis jeg får det forklaret "skåret ud i pap" :-D tata
Guest rune Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 En god start ville være at hente Microsoft Antispyware - det er et ret godt program. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd -dbf62eda9671&displaylang=en&Hash=RFCKLF6 Følg instruktionerne på siden, så går resten af sig selv. Hvis du stadig har problemer bagefter, må du benytte nogle lidt grovere programmer - men den tid, den sorg.
Guest kenneth Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 jeg bruger den her .. http://www.lavasoft.com/ men om dette er den bedste ved jeg ikke har aldrig haft problemmer ..
Guest thomas Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 Frisko: Jeg har efterhånden ominstalleret mange PCer. Det kan skyldes mange ting. * Hvor meget ledig diskplads har du på disken? Hvis det er meget lidt, bruger den mange kræfter på at omplacere til ledige steder på disken. * Har du i nyere tid kørt en diskfragnmentering? * Har du nogle services som Messenger og andet, der ligger og kører i tomgang når du ikke bruger dem? * Er din harddisk begyndt at skramle mere samtidigt, det kan betyde den MÅSKE er ved at stå af, det er jo absolut ikke sikkert. * Er det længe siden at den er installeret? * Er det en ren installation, eller er det en gammel installation med update på update derudad, det er som regel noget skod i længden. * Er du HELT opdateret med sikkerhedspakker og servicepacks, samt antivirus opdateringer. Her snakker vi flere opdateringer om ugen. Nogle gange kommmer der 1-4 opdateringer til antivirus bare sådan i løbet af natten, hvis der er mange angreb globalt. Meget vigtigt. * Husk på at enhver PC "sander lidt til" med tiden, især hvis man har installeret og afinstalleret programmer mange gange. Det er ikke usædvanligt at måtte installere den helt fra bunden i ny og næ, hvis man er en nysgerrig websurfer. Der er SÅ meget lort derude på nettet man kan rode sit operativsystem til med. Du oplyser ikke meget, håber ovenstående kan hjælpe lidt, eller give en ide til hvad det kan være. Du siger jo faktisk kun, "min bil kører pludseligt langsomt, den er blå og fra Tyskland, ved i hvad der er galt?" :-) Måske du næste gang skulle tilføje hvilket Operativsystem (XP/2000 eller andet), hvor stor PC, tid siden sidste install, ledig diskplads. Så er det "nemmere at se den for sig." Personligt har jeg styr på mine data, og hvis jeg skal rode længere med det end en time, smider jeg ny software på omgående. Jeg medgiver at førnævnte Lavasoft software er god, men jeg anvender helst serch and destroy fra PepiMK Software. Gå ind på download.com, og søg på serach and destroy. Når du klikker på user review kan du se en lille video præsentation af produktet. Den skal NOK finde noget på din PC. Min kammerat har lige fundet 225 filer på sin. Var det "noget i pap" du kunne bruge til noget mester
Guest kenneth Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 hmm kan du ikke smide deres link til programmet for jeg få kun den her frem både for serach and destroy og PepiMK Software No software found for serach and destroy
credde Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Som spyware fjerne program kan jeg anbefale: http://www.safer-networking.org/en/index.html (Spybot Search & Destroy). Det er gratis. mvh, Christian
Guest jesper Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Jeg må, med min "nørdede-på-den-fede-måde"-attitude, stemme i kor med Thomas O. Derudover....Ad-Aware fra Lavasoft er en god start, for lige at få det mest åbenlyse snask væk - og derefter et kig med Spybot Search & Destroy. Så burde det meste være væk - men du kan sagtens være inficeret med såkaldte "hi-jackers" også, som er nogle af de mest gængse malware-programmer på Nettet p.t. Og enkelte af disse kan være MEGET svære at fjerne. Umiddelbart kan en rensning se successfuld ud - men når du har genstartet maskinen, så er de tilbage for fuld kraft. Du kan læse om alle de forskellige typer hér: http://www.spywarefri.dk/faq.htm SpywareFri.dk er et fantastisk sted at blive klogere på alle de l****-ting der florerer på Nettet - og også et godt sted at finde programmerne der kan komme dem til livs. Og så er det på dansk! Stort plus
Guest thomas Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Gio: Tak skal du have :-) Frisko: Hvis ikke noget af de nedenstående virker, så ville jeg tage en stor backup af mine ting, og ominstallere helt fra bunden. Det hedder på bramfrit EDB-driftsprog : At hive bundproppen og lave helt ny ren røv at trutte i.(Bemærk mit job ikke indebærer anlagt slips.) Man kan simpelthen ikke påregne at kunne have en PC i årevis problemfrit, såfremt man er bare lidt en nysgerrig surfer. *********************** Nu bliver mange nok fornærmede, men lad os sige det som det er, NÅR man går ind på skumle P**** sider, så vælter det frem med virus og skidt. Så er det sagt. Og mange køber spillePCer til 15.000 kr, men vil ikke ofre 300 kr på et ordenligt antivirus program og firewall. Ikke engang det er en garanti, men det tager da det værste. Det vil Gio sikkert også give mig ret i :-)
Guest kenneth Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 jamen hvis man gerne ville kigge på sådan noget .. og rode på de der net så kan jeg kun sige at den her stopper den men bruger MEGET cpu men den stopper detden kender ..http://methlabs.org
Guest nicolaj Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 http://www.linuxiso.org/ Så meget mere ren røv at trutte i:-)
Guest Trine Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Frisko, har du prøvet at se om en enkelt proces i task manageren belaster din pc meget? Jeg kører jævnligt diverse spyware produkter men har stadig problemer med en proces der en gang imellem belaster min cpu næsten 100 % rundll32.exe er vist en microsoftproces der skal være der, men nogle gange er den der 2 gange og så trækker den ene helt sindsygt. Spyware programmerne klarer den ikke så hvis andre har gode bud så er de velkomne...
Guest nicolaj Besvaret April 3, 2005 Rapporter Besvaret April 3, 2005 Moerke - har du en opdateret antivirus? Kan være at du har en Trojan virus. Prøv at køre disse virusscannere: http://www.pandasoftware.com/activescan/co...n_principal.htm http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Guest Trine Besvaret April 3, 2005 Rapporter Besvaret April 3, 2005 Ja det er en workstation så der ligger alt muligt antivirus, firewall og spywarefilter på den.. Den har været forbi vores IT afdeling og de har ikke kunne finde noget.. Jeg kan ikke åbne de link du har lagt til mig...hvorfor kan jeg ikke det?...
Guest jesper Besvaret April 3, 2005 Rapporter Besvaret April 3, 2005 Baerens: PeerGuardian er primært et program til at blokere eks. Antipiratgruppen o.l. instanser, så du ikke bliver snuppet i at dele filer med et p2p-program .... Så skal vi gætte på hvad du har kørende på din pc Moerke: Én af grundene til at du ikke kan åbne de links, kan sagtens være fordi du har malware på din pc - disse blokerer ofte brugerens adgang til steder der kan kurere dine problemer. Så det kan tænkes jeres IT-afdeling sutter numse!? *g*
Guest Trine Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Rystet er man, Gio.. jeg vil overhovedet ikke udtale om om min IT afdeling "sutter numse"!!!!! Øh ihvertfald ikke før du har "oversat" dette misforståelige udtryk til noget jeg kan forstå Hvad mener du? At de er i lommen på Bill Gates? eller hur? Jeg har kørt virus scan og opdaterer fandme i et væk, så jeg aner ikke hvad det er for en lorte proces
Guest nicolaj Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Lorte processen skal være der:-), men flere vira har fundet på noget smart, så de "skifter" navn til mere almindelige processer. Og som Gio skriver, du har højst sandsynligt noget snavs på din maksine hvis du ikke kan køre disse online antivirusscannere:-( Jeg vil foreslå at du lige smutter forbi http://www.spywarefri.dk og får de flinke folk til at hjælpe dig, hvis altså ikke jeres egen IT afd. kan finde på noget.
Guest Trine Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 Hmm sært.. men jeg har alle de spywareprodukter på min pc som I nævner i denne tråd, og jeg kører dem ofte.. Jeg må hellere involvere min IT afdeling igen...
Guest Trine Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 næ men så er det godt man kan kyle den i nakken på IT afdelingen og sige man død pine skal kunne arbejde hjemmefra....
Guest michaelbo Besvaret April 4, 2005 Rapporter Besvaret April 4, 2005 er det ikke nemmere bare at købe en Mac' :-)
swoop Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Tænk at være, nødt til at køre 3. parts programmer for rette op på ens browsers problemer. Om jeg fatter det..... Hvorfor kører folk ikke bare en anden browser end Internet Explorer? Ud over bedre sikkerhed, fåes også en browser med langt flere funktioner, som ikke kan undværes når man først har prøvet det. michaelbo: helt enig, og elsker min mac. Ingen virus, ingen spyware osv :-)
Guest Trine Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Allan hvis du ringer til Nordea på 33 33 33 33 og aftaler med dem at de ændrer system for hele koncernen til Mac og styresystem til Linux eller hvad du ellers vil foreslå så er jeg helt med på den.... Men så længe det er en arbejdsrelateret workstation så er det altså begrænset hvilke valgmuligheder jeg har..
swoop Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Mørke: Sjovt du lige nævner Nordea ... jeg har tilfældigvis arbejdet i deres hotline, såå :-) Deres netbank virker ganske udemærket på en Mac (og Linux), så ingen problemer der. Min kommentar vedr. Mac var egentlig også mest tiltænkt Michael. Min pointe med indlægget var også mest omkring, at jeg ikke forstår at folk bruger Internet Explorer. Og endnu mindre, at folk bruger programmer for at rette op på de problemer Interet Explorer skaber for dem.
biz Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Re: Mørke: Sjovt du lige nævner Nordea ... jeg har tilfældigvis arbejdet i deres hotline, såå :-) Deres netbank virker ganske udemærket på en Mac (og Linux), så ingen problemer der. Min kommentar vedr. Mac var egentlig også mest tiltænkt Michael. Min pointe med indlægget var også mest omkring, at jeg ikke forstår at folk bruger Internet Explorer. Og endnu mindre, at folk bruger programmer for at rette op på de problemer Interet Explorer skaber for dem. Det er jo ikke kun Explorer der "f*cker" systemet, det ER systemet altså Microsoft - så fyldt med huller at hvis man kunne hælde vand i, så ville det tage 0,5 sekund for vandet at løbe ud :D Hvem sidder pjaskvåd og måbende tilbage på trods af 7 firewalls, 8 antivirus progs og 18 spysweepere m.m. !?! ;) :D ps. kører selv XP i badebukser ! ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu