Guest jan Skrevet April 2, 2003 Rapporter Skrevet April 2, 2003 Hej gruppe... Jeg bliver den herlige ejer af en lejlighed i Andreegatan pr. 5. maj. Men jeg vil jo allerede gerne have bredbånd i murene ved indflytning. Kan det lade sig gøre? Skal/kan jeg allerede nu bestille fastnettelefon hos Telia som forberedelse til bredbånd?! Oder?! Glæder mig allerde...
Guest jan Besvaret April 2, 2003 Rapporter Besvaret April 2, 2003 Hej gruppe... Jeg bliver den herlige ejer af en lejlighed i Andreegatan pr. 5. maj. Men jeg vil jo allerede gerne have bredbånd i murene ved indflytning. Kan det lade sig gøre? Skal/kan jeg allerede nu bestille fastnettelefon hos Telia som forberedelse til bredbånd?! Oder?! Glæder mig allerde...
vincent Besvaret April 2, 2003 Rapporter Besvaret April 2, 2003 Som du kan læse andetsteds i forummet, skal du ved bestilling af bredbånd/telefon/forsikringer osv. have dit nye svenske personnummer klar. Har du ikke det kan du ikke bestille... Personnummeret bliver bla. brugt ved kreditvurdering.
vincent Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Jamen så er det bare at kontakte din bredbåndsleverandør for at få etableret forbindelsen. Jeg har selv HSB Bolina, så det er ikke nødvendigt for mig med telefon. Men de fleste bredbåndsleverandører kræver dette. Så vidt jeg forstår er der dårlige erfaringer med bostream, men hvem der er bedst for lige netop dig ved jeg ikke ... Anyway ... har du dit personnr. og adresse er det bare at få bestilt med det samme, der går ca. 5 dage - 3 uger før det er på plads.
Guest jan Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Superb, Vincent! Men forstår jeg dig ret, så kan jeg sagtens allerede nu bestille telefon og bredbånd, selv om overtagelsesdagen først ligger 5. maj...
Gio Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Hmm..."dårlige erfaringer med Bostream"!? Kan det uddybes nærmere? Mener netop jeg havde læst mig frem til at det var en af de bedre løsninger, fremfor eks. Bolina, da Bostream er en dedikeret xDSL-løsning til den enkelte bruger, og ikke en del af et større LAN/WAN som Bolina/Bredbandsbolaget o.l. er, med deraf svingende hastighed/latency osv. Men enlighten me, please! :-)
vincent Besvaret April 3, 2003 Rapporter Besvaret April 3, 2003 Hej Gio. http://sh156.sajthotellet.com/discus/messages/176/495.html?1047324177 HSB Bolina er sq heller ikke de bedste i verden
Gio Besvaret April 6, 2003 Rapporter Besvaret April 6, 2003 Vincent: Takker...men den tråd havde jeg netop læst. :-) Søgte også lidt på nettet efter et par keywords, og fandt ikke den store lovprisning af hverken Bostream, Bolina eller ComHem. Lader til at Sverige har store huller i væggen, men et tilstoppet sugerør ud på Internet/WAN. Men men men...jeg holder stadig fast i at bestille Bostream til min lejlighed. Alternativet, dér hvor jeg flytter hen, er SOL (Sweden On-Line). Og de leverer igennem kabeltv-nettet, og "kun" max 512/512kbps. Så...jeg må drage mine egne erfaringer om et par måneder...og skal hjertens gerne dele ud af dem senere. Ha´ en go´ søndag allesammen!
vincent Besvaret May 5, 2003 Rapporter Besvaret May 5, 2003 Hvordan er det gået med bredbåndet G-man?
Gio Besvaret May 6, 2003 Rapporter Besvaret May 6, 2003 Hej V-basse!...hehe Eftersom det ikke er lykkedes mig at opstøve mit svenske personnummer endnu, så er der ikke sket en dyt endnu. Men jeg arbejder på at raid´e folkbokföringen en sen nattetime, så jeg kan komme igang. ;-) Men ellers er beslutningen truffet vedr. produkt...og det bliver til Bostram´s DSL-løsning på 2.5/0.768mbps m/fast ip til 449,- sek pr. md. Jeg skal nok tilføje til historien når der er nyt.
Guest totter Besvaret May 6, 2003 Rapporter Besvaret May 6, 2003 Godt valg! Jeg har selv Bostream/Xstream. Og det har virket fjong i 10 måneder nu. 2 gange har jeg måtte bruge 2x3 minutter på at skifte DNS nummer. Ellers har der været super oppe tid og du kan regne med 300kb download og 80 upload. Da jeg købte Xstream havde de lige sat prisen op med 100kr! Så regn (ok håb ikke med de sætter den op i gang lige med det samme. Håber du får det billigere end 2500skr i oprettelse (det jeg betalte), jeg har i hvert fald set tilbud om det halve 2 gange i de 10 måneder.
Gio Besvaret May 7, 2003 Rapporter Besvaret May 7, 2003 Totter: Lækkert! Se...nu skubber du til min utålmodighed igen! *gg* Det kan KUN gå for langsomt med at komme over og få gang i "Mit Svenske Liv". (...lyder som titlen på en bog. Nå..hm..sidespring) M.h.t. oprettelsen, så tror jeg at jeg kommer til at bestille lige omkring månedsskiftet. Desværre kommer jeg nok af med den fulde pris, da jeg ikke kan vente på at få DSL indtil Bostream sætter prisen på oprettelse ned. Det er simpelthen ikke en option! ;-) Så betaler jeg bare hvad det koster. Sidst de kørte kampagne med halv oprettelse var i marts/april måned mener jeg. Så det skulle undre mig, hvis de laver samme finte en måned efter. Men de skal da være mere end velkomne. :-) Ang. dine hastigheder, så blev smilet kun endnu større. Lyder, set med danske "TDC-TCP/IP-Overhead-øjne", fantastisk. Men...jeg er også realistisk, og véd at den hastighed vist er noget nærmest opnået under optimale vilkår. Men jeg glæder mig til at se hvor kvalificeret min egen linie er/bliver. Det var vist dét...for nu...mustworkoriwillnotgetpaid! Ha´ en go´ dag.
Guest thomas Besvaret May 11, 2003 Rapporter Besvaret May 11, 2003 Hej Gio Der var tidligere en masse driftforstyrrelser på linien, og man kunne ikke fange den sædvanlige DNS. Tag lige og læg en tekstfil tilgængelig på PCen, med de andre DNSèr så du kan ændre din opsætning til en anden DNS hvis den går ned igen. Skulle den gå ned plejer de at komme hurtigt op igen, men i starten af året kørte jeg på anden DNS i en måneds tid. Et lille tip der er rart at vide, svarer DNS ikke på ping inden for 20 minutter, skifter jeg DNS omgående...jeg er også oppetids freak :-)
Gio Besvaret May 11, 2003 Rapporter Besvaret May 11, 2003 Thomas: Modtaget. Jeg skal nok sørge for at have "Survival Kit´et" iorden. ;-D
Guest totter Besvaret May 13, 2003 Rapporter Besvaret May 13, 2003 Nej det er faktisk ikke ved optimale forhold...Det er mellem forskellige andre svenske PCere (mest ved filhentning fra folk med 10MB dog). Og ikke download fra Bostreams hjemmeside f.eks. Ved forskellige måleprogrammer fortæller den dig også at forbindelse er en 2.6MB. DNS har jeg ikke skiftet i 4 måneder nu. Og syntes ikke det er noget problem, når først man ved at det kan ske. Første gang det skete var jeg noget i tvivl om hvad pokker der var sket. Jeg er på nettet 60-70 timer om ugen cirka, så jeg er stærkt tilfreds.
Gio Besvaret May 13, 2003 Rapporter Besvaret May 13, 2003 Totter: Ok..endnu bedre. Men nu mente jeg nu hvordan min EGEN kobberlinies stand viser sig at være. Her kan gammelt kobber, gamle centraler, støj samt for stor dæmpning på linien medføre "ikke-optimale forhold". P.g.a. disse ting, så kan to "ens" linier fra samme udbyder måle vidt forskelligt. Men jeg krydser fingre! U bet i do!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu