Persson Skrevet June 4, 2003 Rapporter Skrevet June 4, 2003 Så er det på tide at fejre det nye initiativ fra Bostream der tilbyder folk i det centrale malmø, hastigheder på op til 26 Mbps up/down. For den horrible pris af 398 sek/md. Behøves jeg endnu engang udtrykke min glæde over at vores flyttedato nærmer sig med hastige skridt :-)
Persson Besvaret June 4, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret June 4, 2003 Så er det på tide at fejre det nye initiativ fra Bostream der tilbyder folk i det centrale malmø, hastigheder på op til 26 Mbps up/down. For den horrible pris af 398 sek/md. Behøves jeg endnu engang udtrykke min glæde over at vores flyttedato nærmer sig med hastige skridt :-)
Guest thomas Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Hvordan tror du jeg har det? Min 2.4Mbit er overhovedet ikke interessant mere. Læs lige det med småt: Avstånd -Downstream -Upstream <300m -Upp till 26 Mbps -Upp till 26 Mbps 300-1000m -Upp till 13 Mbps -Upp till 13 Mbps >1000m -Upp till 8 Mbps -Upp till 1 Mbps Jeg farer forvirret rundt og prøver at finde min telefoncentral :-) Vil vide om jeg er under de 300M. Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee......... Sikke en Juli måned det kunne blive.
Persson Besvaret June 4, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret June 4, 2003 hehe, du må endelig sige til hvis du finder en oversigt :-) det er jo en pinsel, ikke at kunne bestille endnu - bare fordi vi først overtager lejlighed d. 1. juli.
Guest jan Besvaret June 5, 2003 Rapporter Besvaret June 5, 2003 Godt træk af Bostream. Var ellers lige ved at få lange dadler af, at TDC i DK frigiver op til 8mbit. Men nu kan DK køre Skoda, mens vi herovre kan sætte Ferrarien i femte gear. Har selv bestilt Ferrarien. Så må vi se, hvilket tidsscenarie Bostream kører med over Malmø! Men jeg skal holde jer underrettet...
Guest jan Besvaret June 5, 2003 Rapporter Besvaret June 5, 2003 ... i øvrigt kan jeg kun rose Bostream for, at de overholder deres tider, når man har bestilt. De tre uger, de lover, holder. Flyttede selv fredag den 16. maj - i går (2½ uge efter) var der hul igennem!
Gio Besvaret June 6, 2003 Rapporter Besvaret June 6, 2003 Ja...jeg kommer op til dig Jan og voldtager din forbindelse, indtil jeg selv får installeret et hul i væggen. Nu skal du nok ikke sætte forventningerne for højt... 26mbps er kun for folk max 300 meter fra centralen! Længere væk, og hastigheden falder drastisk. Men stadig en fed hastighed...også i yderkanterne! Jeg har bestilt Xstream indtil videre, og opgraderer så til Scream sidst i August hvis alt går vel.Grunden til at jeg ikke bestiller Scream med det samme, er at jeg goddammit SKAL bruge noget bredbånd inden de kan levere Scream i Malmö (...som jo er om to til tre måneder) hehe Så det må være måden at gøre det på... En udgift fra eller til gør vel ikke det store...kassekreditten er i forvejen forpustet efter al det her flytning. Så ekstra 100m regningsforhindringsløb skulle ikke gøre den store forskel. (Behøver jeg sige, at mine danske bekendtskaber er grønne af misundelse!? Nu overvejer de, mere end nogensinde, at kigge lidt nærmere på Malmö. Utroligt hvad en sk*** Internetforbindelse kan gøre ved folk...hehe)
Persson Besvaret June 6, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2003 Scream leveres iflg bostream, "Leverans från juli och framåt"
Guest thomas Besvaret June 6, 2003 Rapporter Besvaret June 6, 2003 Gio: *GGG* Mine venner i DK har det på samme måde. Vi mænd har noget med størrelser, har man pludselig stor bil, stor internet, stor lejlighed...og til ingen penge...så bliver folk heeeeeeelt stille :-) Har haft mange af de str. diskussioner med gutterne, bare synd jeg vinder hver gang. Så det er de begyndt at holde op med, især bilsnak. 1 Mbit internet...har du deeeeet... er det sådan noget dial-in noget med gammeldags modem...har man stadigt det i Danmark...nå.....hmmm... ADSL har du...nårh...det var jo den der langsomme teknologi der var forløber for VDSL vi andre har..jaeh.....1 Mbit, kan man overhovedet se scanianet på sådan een???? *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG* Hmmm....mest af alt er jeg sgu gladest for vores gamle opvaskemaskine.
Gio Besvaret June 6, 2003 Rapporter Besvaret June 6, 2003 Persson: Ja..den så jeg også nu. Ellers skriver de nu også "Inom de närmaste två till tre månaderna öppnas ytterligare telestationer i Stockholm, Göteborg och Malmö och Bostream planerar att hela 830 000 hushåll då ska få tillgång till scream." på deres side.
Persson Besvaret June 6, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret June 6, 2003 Yup, det må jo betyde at der, i løbet af de næste par måneder, vi være større chance for at bo tæt nok på en central til at få flyvende internet :-)
Gio Besvaret June 11, 2003 Rapporter Besvaret June 11, 2003 Sådan dér....så kom min telefon op at køre. Efter lidt fikumdikken med kablerne, så spillede det. En crimptang og et par RJ11 er nu guld værd! :-D Så, indtil videre, så benytter jeg mig nu af Telia´s "Internet för alla". Det er ganske smart: Ring op med dit modem til 0780-101010, start din browser, svar ja til aftalen i popup´en...og så kører det. Ganske nemt og lige til. Ikke noget med password & login eller noget. Lige noget Familien Sverige kan finde ud af! http://www.telia.se/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=TIFA_produktsida&CID=-53 6905716 Dog må man så undvære en smtp-server, så udgående post kan ikke lade sig gøre. Men så kan man jo oprette en webmail, eller få en konto på en betalings-gateway. Skal også lige nævnes at du har adgang til Telia´s newsserver med denne opkobling også. Priserne er såmænd heller ikke stygge: Månadsavgift Ingen fast Minutavgift* måndag - fredag, 08.00 - 18.00 23 öre/min Övrig tid 11,5 öre/min Öppningsavgift 45 öre Kostnaden debiteras din vanliga faktura för telefoni. *Om du är mellan 16-25 år och ringer med Telia surfar du billigare. Så, alt i alt, så kan jeg klare mig analogt indtil Bostream bliver installeret. Jeg er ganske tilfreds.
Gio Besvaret June 28, 2003 Rapporter Besvaret June 28, 2003 *BUM*....*whooooosh* ...så kom mit Bostream op at køre! Ca. 300K i download, og 90 up. Ikke værst. Jeg kan slet ikke slippe det igen...jeg burde gå i seng...men...men...jeg har bredbånd! hehe Ej..seriøst...så spiller det 100 indtil videre. Jeg er (næsten) et helt menneske igen. ;)
Guest jesper Besvaret June 30, 2003 Rapporter Besvaret June 30, 2003 Tja...Jeg er ikke misundelig. Har lige fået indlagt bredbånd fra Bredbandsbolaget. 10 mbit både op og ned. Og montøren satte stikket op i soveværelset istedet for i gangen som ellers er standard :-) Og prisen: 200 SEK/md. Det bliver bedre og bedre at bo herovre.:-)
ulmus Besvaret June 30, 2003 Rapporter Besvaret June 30, 2003 Hej Jesper Lau! Til lykke med dit bredbånd, jeg har også Bredbandsbolaget og godt tilfreds, men er de 200 sek. ikke kun de første 6 måneder?? Jeg betaler sek. 340 pr. måned - det steg efter 6 måneder. Ikke for at tage modet fra dig, men andre kunne nemt blive alt for kede af det, når de hører om dine 200 sek.,ikk.
Guest jesper Besvaret June 30, 2003 Rapporter Besvaret June 30, 2003 Jo det er rigtigt at de kun lover 200 SEK de første 6 måneder. Men som den fødte optimist regner jeg da med at prisen falder efter de første 6 måneder :-)
Guest thomas Besvaret February 26, 2004 Rapporter Besvaret February 26, 2004 Falder jeres Bostream (Xstream) også af tit i øjeblikket? Jeg havde en periode sidste år, hvor vi iøvrigt var flere der faldt af konstant. Jeg har åbenbart ramt en periode igen, hvor jeg ligger og skifter DNS server og så kører man igen. Først på syd, den kørte ustabilt. Dernæst på vest der lige er faldet af i aften. Nu kører jeg på øst. Hvad er jeres oplevelser lige for tiden? Har altid disse i en textfil på desktoppen: Syd: 194.236.29.2 / 194.236.29.3 Vest: 212.181.52.2 / 212.181.52.3 Øst: 212.181.54.2 / 212.181.54.3
Admin Besvaret June 5, 2004 Rapporter Besvaret June 5, 2004 Hvordan går det med Scream nu ? Jeg kan se at jeg godt kan få denne service nu, så hvis det går helt galt med Comhem, kunne det jo være en løsning.
Guest jesper Besvaret June 5, 2004 Rapporter Besvaret June 5, 2004 Spiller også 100 hér. Dog havde jeg jo håbet på mere hastighed - men eftersom jeg bor 1800 m fra centralen (i kobberlængde), så må jeg "nøjes" med små 5mbps ned og ca 1mbps op. Men det kører stabilt må jeg sige.
Guest aj Besvaret June 5, 2004 Rapporter Besvaret June 5, 2004 Jeg er også glad for mit Bostream, som blev leveret som lovet -- efter 3 uger. Dog bor jeg også for langt væk og må derfor 'nøjes' med 8mbit op og 1mbit ned. Nu er mit problem bare hvad jeg skal bruge de hastigheder til? Online spil kører jo fint bare man har 512k og efterhånden har jeg hentet, hvad der er værd at hente! ;-)
Guest jesper Besvaret August 10, 2004 Rapporter Besvaret August 10, 2004 Bostream opkøbt af Bredbandsbolaget Bästa Bostreamkund! Vi vill informera dig om att Bostream har blivit uppköpta av Bredbandsbolaget och att företagen med omedelbar verkan kommer att bli ett gemensamt företag. Detta kommer för tillfället inte att påverka den Internet-tjänst du har idag. Vi på Bostream tror att kombinationen Bostream och Bredbandsbolaget kommer att innebära en ännu starkare spelare på bredbandsmarknaden som kan fortsätta erbjuda de bästa bredbandslösningarna. Bredbandsbolaget är en ledande leverantör av bredbandslösningar på den svenska marknaden med en gedigen produktportfölj och nätverk. Bredbandsbolaget kommer tillsvidare att fortsätta att erbjuda alla Bostreams produkter och det sammanslagna företaget kommer att inta en position på bredbandsmarknaden med en ännu bättre och mer komplett produktportfölj. Om du har frågor och funderingar är du välkommen att besöka vår hemsida för mer information www.bostream.com. Bostreams personal ser fram emot att fortsätta erbjuda dig de bästa bredbandslösningarna på marknaden! Vänliga hälsningar, Bostreams företagsledning
Guest ulla Besvaret August 11, 2004 Rapporter Besvaret August 11, 2004 Det var pokkers, de har sgu ikke gidet informerer os om det, men det betyder måske heller ikke noget for vores forbindelse nu :-/
Guest aj Besvaret August 11, 2004 Rapporter Besvaret August 11, 2004 Jeg fik en mail fra dem, så mig har de informeret. Dog ved jeg ikke om det er helt godt set fra en forbrugers synspunkt. Det er jo altid sundt med noget konkurrence, som unægteligt indskrænkes noget efter opkøbet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu