Guest jb Skrevet November 17, 2003 Rapporter Skrevet November 17, 2003 Er der nogle herinde, der har fået brugbar information fra Bostream omkring levering af Scream? Måske er der oven i købet allerede nogle, der suger på VDSL?
Guest jb Besvaret November 17, 2003 Rapporter Besvaret November 17, 2003 Er der nogle herinde, der har fået brugbar information fra Bostream omkring levering af Scream? Måske er der oven i købet allerede nogle, der suger på VDSL?
Persson Besvaret November 17, 2003 Rapporter Besvaret November 17, 2003 iflg bostream er der ikke påbegyndt leverancer i Malmö området endnu .. de kunne faktisk ikke sige under henvisning til at installation etc var outsourcet til andet firma .. efter at have tilbragt et par kvalitets timer i tlf med bostreams support afd etc.. kan jeg med glæde tilkendegive at jeg ikke har mødt større amatører og siden Hitler påstod at hans tropper ikke havde behov for vinterudstyr på østfronten ... sæt dig ned og slap af .. de turde ikke love at der blev leveret noget som helst på denne side af nytår
Guest jb Besvaret November 18, 2003 Rapporter Besvaret November 18, 2003 Det var med stor opmuntring, at jeg bestilte dengang medio/ultimo maj med levering hen over sommeren. Godt nok kan det være køligt om sommeren i Sverige, men så koldt troede jeg aldrig, det skulle blive. Om jeg begriber deres service- og informationsniveau. Kunne de i det mindste bare kaste et par flyverblade ud fra en luftballon. Bare et eller andet. Måske er deres projekt bare en luftballon, der er ved at løbe tør for gas...
swoop Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 I følge de informationer jeg har fået fra Bostream, har de allerede (uge 46) installeret Scream hos flere kunder i det område jeg bor i (MALMÖ/SPARVEN). Resten, på denne central, skulle gerne installeres i klumper mellem uge 46 og 50.
Guest jb Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 Så vil du ikke vide hvor mange informationer af den slags, jeg har fået, siden jeg afgav min ordre. Min 2,5Mbit-linie hos dem kører upåklagelig, men tilliden og respekten omkring deres Scream-projekt er stort set væk. Det sejler. Den bredbåndskrig, som såvel Bostream som Bredbandsbolaget lancerede i juni, er blevet ført med løst krudt.
swoop Besvaret November 19, 2003 Rapporter Besvaret November 19, 2003 Tjooo ... men hvis de nu ER gået igang på centralen, er der jo håb. Jeg er ikke helt tilfreds med min XStream, den har til tider høje ping-tider ... Men jeg har det på samme måde som dig, min tillid til Bostream er efterhånden ved at befinde sig på et meget lille punkt. Og hvis det ikke var, fordi BBB ikke vil sælge faste ip'er, var jeg hoppet derover. Jeg er pt på Bostream af nød og ikke af lyst.
Guest anne Besvaret November 26, 2003 Rapporter Besvaret November 26, 2003 Skal vi ikke allesammen bare droppe det Scream abonnoment og snuppe dette i stedet for: http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200311/25/20031125132956_CS191/2003112 5132956_CS191.dbp.asp Mine danske venner er ved at rive hovedet af mig af bare misundelse. Nogen der forresten har hørt nyt ang. deres abonnoment?
Guest jesper Besvaret November 26, 2003 Rapporter Besvaret November 26, 2003 Det er stadig 895 sek om måneden...thats a hel del moneyz! Men når det er sagt, så er 100mbps dælme et forrygende hul at have i væggen. Men jeg vile ikke turde være den første der hopper på vognen umiddelbart. Eller rettere: jeg ville godt turde, men med Bostream´s leveringsvanskeligheder i baghovedet, så er min skepsis til at tage og føle på. Fordi, som med Bostream´s Scream, så får BBB vist en kende travlt med lanceringen og udkøringen af deres nye produkt. Så hellere vente til de værste dønninger har lagt sig, og hoppe på senere. Hvis vel at mærke tingene spiller som de skal. Én ting er 100mbps på BBB´s interne backbone - en anden ting er musehullet ud til resten af Internettet. Men...jeg glæder mig til at følge sagen. Og så håber jeg at Bostream snart får leveret den pokkers Scream-løsning her i Malmö. Nu er vi snart trætte af at vente.
credde Besvaret November 27, 2003 Rapporter Besvaret November 27, 2003 Hvem der bare overhovedet kunne få bredbånd i IT-U-landet Sverige... *grrr* Christian
Guest jesper Besvaret November 27, 2003 Rapporter Besvaret November 27, 2003 Credde: Hvad gør at du ikke kan få det?
credde Besvaret November 27, 2003 Rapporter Besvaret November 27, 2003 Hvis man bor i Hököpinge ved Vellinge, så er der ikke nogen central klargjort for ADSL i nærheden. Skod siger jeg og der er vel trods alt minimum 1000 beboere her *grr*
swoop Besvaret November 29, 2003 Rapporter Besvaret November 29, 2003 Nå ja der er vel også dele af Danmark, hvor TDC heller ikke levere ADSL til? Det er jo desværre en af de kedelige ting ved ikke at bo i de større byer.
swoop Besvaret December 12, 2003 Rapporter Besvaret December 12, 2003 Det utrolige er sket ..... Jeg har fået mail fra Bostream. De lyder sådanne: --- mail 1 start --- Date: 12/12/03 13:54 Subject: Din beställning hos Bostream Hej Allan Vi har tagit emot din beställning för scream och det gläder oss att du har valt bredband från Bostream. Din beställning är under behandling och vi hoppas att kunna leverera till dig så fort som möjligt. Följande kommer att ske inom kort: - Ditt telefonabonnemang kommer att kopplas till vår scream-utrustning på din telestation. - Ditt modem kommer att skickas till dig på den adress du angav när du beställde tjänsten Om du sedan tidigare har en ADSL-tjänst från Bostream eller från annan operatör kommer vi se till att bytet blir så smidigt som möjligt. Vi kommer att skicka ut ditt nya modem innan vi har bytt din tjänst och installerat scream. När din nuvarande tjänst slutar att fungera installerar du ditt scream-modem enligt de bifogade installationsanvisningarna. Om du har xstream skall detta modem skickas in till Bostream på adressen: Bostream AB, Östra Rådhusgatan 6, 903 26 Umeå. Skulle du ha några frågor under tiden är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 090-20 80 800. Med vänlig hälsning, Bostream --- mail 1 slut --- og --- mail 2 start --- Date: 12/12/03 13:54 Subject: Installation i telestation klar Hej Allan Ditt telefonabonnemang har nu kopplats till vår scream-utrustning på din telestation. Ett DSL-modem kommer härnäst att skickas till dig på den adress du angav när du beställde tjänsten. Skulle du ha några frågor under tiden är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 090-20 80 800. Med vänlig hälsning, Bostream --- mail 2 slut --- Så kan man jo kun begynde at håbe på, hvad posten bringer i de nærmeste dage :-)
Guest jesper Besvaret December 12, 2003 Rapporter Besvaret December 12, 2003 Velkommen i klubben, Swoop!
Persson Besvaret December 12, 2003 Rapporter Besvaret December 12, 2003 så er vi 3 - gad vide om det bliver før eller efter nytår at vi ser de modem ;-)
Guest jb Besvaret December 14, 2003 Rapporter Besvaret December 14, 2003 Nååh... taget i betragtning af at jeg bestilte Scream en af de første dage i juni og jeg ikke har modtaget en status mail endnu, må jeg nok erkende, at de er ved at have spist op af min tålmodighed. Men det er da rart at se, at nogle bliver serviceret. ;)
Guest anne Besvaret December 15, 2003 Rapporter Besvaret December 15, 2003 Det er jo fantastisk. Jeg tror faktisk, jeg får mit modem i dag og det betyder at jeg er på med ca. 10Mbit i aften.. sikke en erstatning for mit latterlige 56k modem. Men hvor er det træls at skulle vente i et halv år på det..
Guest jesper Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 Ja...så sidder jeg nu på dial-up til Telia, efter at Bostream har cuttet min Xstream og læsset mig over på Scream. :-(( Det nye modem trainer fint og connecter...men hul igennem kan jeg fandme ikke få. Ingen på min ip-range (82.182.98.0 - x.x.x.255) svarer på ping´s eller noget som helst...ergo er det vist ikke kun mig der har den her tvivlsomme fornøjelse. Jeg prøver at lade være med at bande over de skodamatører til Bostream!! Ja...jeg er tosset.
Guest bj Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 - Kan det være, fordi du gør det forkert. - Normalt vil man se subnettet som 255.255.255.0, hvor så din 'client' (PC) så fanges via ovenstående filtrering, på det sidste ciffer. - (IP Class C).
Guest jesper Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 Jeg er udemærket klar over hvordan jeg skal gøre... Grunden til jeg scannede den ip-range jeg selv er blevet en del af, var for at se om der var nogle aktive forbindelser at se. Og der var ingen. Min Scream virker ikke!
Persson Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Sidder i samme situation som Gio.. det er simpelthen umuligt at få ping igennem gateway adressen, så nu må vi vel bare vente på at de fixer deres udstyr/opsætning ?
Guest jb Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Der har været hul igennem mit kobber siden fredag eftermiddag. Skulle ellers først have været etableret fuldt ud i morgen, mandag. Måske fordi jeg tog mig den ulejlighed to gange at hænge i deres telefonkø i fredags. Så fat mod. De arbejder på sagen. Jeg blev koblet fra Xstream i tirsdags og var oppe at køre 8/1mbit i fredags. Så har I en tidshorisont.
Guest jesper Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Jeg er netop kommet af luren til Bostream Support. Problemet er dén maskine der tildeler ip´er på bl.a. vores segment....den er klappet sammen. "Der arbejdes på sagen", som de siger. :-| Tidshorisonten er fra "om lidt" til "et par dage". *suk* Vores ADSL virker...vi får "bare" ikke tildelt en ip.
Guest skytten Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 hehe, så kan i måske lære at få bbb? :p
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu