Guest martin Skrevet April 12, 2004 Rapporter Skrevet April 12, 2004 Hej, Jeg søger en god læge i Malmöområdet. Der må da være nogen der har erfaringer med sådanne? Kan kun finde tråde omkring det noget kringlede system mht. sygesikringen m.v. Telefonnummer og/eller adresse ville være super :-) På forhånd tak!
Guest martin Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 Hej, Jeg søger en god læge i Malmöområdet. Der må da være nogen der har erfaringer med sådanne? Kan kun finde tråde omkring det noget kringlede system mht. sygesikringen m.v. Telefonnummer og/eller adresse ville være super :-) På forhånd tak!
ulmus Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 Hej Martin > Da de fleste af os pendlere arbejder i DK og dermed er tilknyttet det danske sygehusvæsen, er det nok meget begrænset, hvad vi ved om svenske læger. Vi bør vel heller ikke benytte en sådan, da vi endnu ikke betaler skat til Sverige.
ulmus Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 Hej igen > mit indlæg kunne lyde som et moralsk opstød, det er IKKE ment sådan. ;o)
Guest jesper Besvaret April 12, 2004 Rapporter Besvaret April 12, 2004 Hejsa! Vi kan vel godt bruge lægen i sverige selv om vi ikke betaler skat her, efter hvad jeg har fået oplyst så har man patient-bidrag i sverige, dvs. man betaler et "symbolsk" beløb for at gå til lægen, derfor mener jeg ikke det er umoralsk at benytte lægen i sverige. Det kan jo være nødvendigt i ferie-perioder, hvor man måske ikke lige farer til DK for at gå til lægen, eller man skal på skadestuen.?
Guest martin Besvaret April 15, 2004 Rapporter Besvaret April 15, 2004 Jeg har talt med sundhedsministeriet og vi er nøjagtig lige så berettigede til lægehjælp i Sverige som i Danmark. Derfor gider jeg ikke bruge lægen i DK mere, men vil hellere holde mig på den 'rigtige' side af sundet så meget som muligt Ville blot høre om der var nogen herinde der havde været hos en svensk læge og evt. kunne anbefale denne???
Guest thomas Besvaret April 15, 2004 Rapporter Besvaret April 15, 2004 Har endnu ikke haft brug for en læge i Skåne, men det med skatten er jeg uenig i. Med den nye skatteaftale blev det besluttet at kommunalskatten bliver hevet fra i DK, og sendt til skattevæsnet i SE som kompensation for netop sådanne tilfælde.. Jo...vi betaler kommunalskatten herovre, ad en omvej. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu
Guest nikolaj Besvaret April 16, 2004 Rapporter Besvaret April 16, 2004 Ja, jeg har benyttet vårdcentralen i rosengården ved flere lejligheder. Virker fint. Du betaler de obligatoriske 100kr. og får en konsultation...
Guest ***** Besvaret April 16, 2004 Rapporter Besvaret April 16, 2004 Hej! Der er også en vårdcentral på Nobelvägen. Har ikke selv benyttet denne, men er bare obs på det. Mvh
Guest sgrubbe Besvaret August 23, 2004 Rapporter Besvaret August 23, 2004 Betyder det at man ikke behøver at vælge en læge i DK, selvom man er grænsegænger?
Gio Besvaret August 23, 2004 Rapporter Besvaret August 23, 2004 Det står dig frit for at søge læge i DK, hvis du lyster. Men når du er bokfört i SE, så er du også berettiget til lægehjælp hér. Jeg har ikke selv nogen erfaring med de svenske sygeplejersker ;o) ...men jeg er sikker på bl.a. Ulmus kan forklare dig en hel masse som hvordan sundhedsvæsenet fungerer for "en dansker bosat i Sverige".
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu