Jump to content

Børnehave

Recommended Posts

Guest michael
Skrevet

Er der nogle der har erfaringer med at "bestille" en børnehaveplads. Hvem kontakter man og hvor lang tid går der som regel før man får en plads. Hvad koster det at have et barn gående i børnehaven?

Besvaret

Er der nogle der har erfaringer med at "bestille" en børnehaveplads. Hvem kontakter man og hvor lang tid går der som regel før man får en plads. Hvad koster det at have et barn gående i børnehaven?

Besvaret

Hej Michael, Du "bestiller" en børnehaveplads (dagis) ved den kommune i flytter til. Der er bare at ringe til dem og få tilsendt en ansøgningsskema. Ventetiden er forskellig fra kommune til komumune, men du skal nok forvente en 3 - 4 mdr. Prisen er som DK indkomstafhængig, men jeg kan fortælle at en plads (fuldtid) i höör koster 1140(max-taksten) kr. pr. md.

Besvaret

Har du nogen erfaringer med det. Hvad gør man så i mellemtiden. Man kan jo ikke blive væk fra arbejdet i 3-4 mdr. Men barnet skal jo passes?

Besvaret

Nej, det har du ret i. Da vi havde fundet huset vi ville købe, kontaktede vi kommunen for at hører hvor lang ventetid der var på en ledig plads(3 mdr.) Vi fik papirerne tilsendt, udfyldte dem og sendte dem tilbage. Da alt dette var på plads og vi havde kontrolleret med kommunen at alt var iorden, skrev vi under på huset. Men med en overtagelsesdato 3 mdr senere. Hvis dette ikke er muligt for dig, og du skal arbejde i DK (pendle hver dag) kan du jo evt. få en aftale med den vuggestue i bruger nu.(jeg ved ikke om det er muligt, men det er da et forsøg værd)

• 2 years later...
Guest charlotte
Besvaret

Hej, Vi er en børnefamilie, der påtænker at flytte til Malmø. Jeg har læst tidligere indslag, bl.a. om den lange ventetid på en plads. Det vil altså sige, at man kan skrive sit barn op allerede nu, hvis man skal bruge en plads d.1.8.04?? Kan de så garantere en? eller? Er der nogen der evt. ved noget om åbningstiderne? (vuggestue er det aktuelle) Så har jeg hørt, at der er en pædagog tilknyttet ca. 10 børn, hvor det i Dk er 4. Er det rigtigt? Kan man så evt. bruge en privat vuggestue/dagis og er der nogen der ved hvad det koster??

Besvaret

Skulle vi ikke prøve at holde os til emnerne. Hvorfor "snakke" børnehaver i en tråd, der hedder Sundhed og Undervisning?? Der er jo allerede en, der hedder "Børn, Forældre og Skole". Det gør det jo ikke lettere for nye læsere, når vi vælter rundt i emnerne, vel? ;o)

Besvaret

Ro på Ulmus, Charlotte har jo søgt på gamle emner og fundet et der passe ind til hendes spørgsmål. Charlotte, det med at blive skrevet op til en plads kan kun gå for langsomt !! Så snart i har fundet ud af hvor i skal bo, så kontakt kommunen. Mht. pædagog pr. barn kender jeg ikke lige antal børn pr. pædagog, men tallet 1 til 10 er ikke rigtigt. I vores "Dagis" er det forskelligt alt efter hvor gamle børnene er. F.eks er der 3 pædagoger til ca 15-17 børn der hvor vores ældste datter (5 år) går.

Besvaret

Ro selv, Peter S. > Det var ikke specielt henvendt til Charlotte, men alment. Der er lissom for lidt diciplin, ikk. ;o) Det gør det jo ulige lettere, at søge efter et bestemt emne, hvis vi holder os til "trådene". Det var bare lige det, jeg ville opfordre til.

Besvaret

Charlotte holder sig jo netop til tråden... "Børnehave" - men man kunne måske opfordre webmaster til at flytte emnet til det omtalte, samt slette de sidste 3-4 indlæg som jo klart er offtopic.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...