Jump to content

Dokumentation for kørsel??

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg er lige flyttet til Malmø og har allerede købt en bil. Jeg har købt et det store pendlerkort og får fradrag for arbejdsdagene pr. måned. Da jeg nogle gange overnatter i DK, vil jeg gerne vide hvor meget man skal dokumentere for skattefar? Skal man sende den specificerede oversigt fra brobizzen ind til skattefar?

Besvaret

jeg er endnu ikke blevet bedt om at dokumentere noget som helst. jeg har boet her et år. Men loven siger at du kun kan trække de dage fra du kører over... Så det er vist blot din moral du skal slås med

Besvaret

Hvis man bliver bedt om det skal man detaljeret kunne dokumentere hvor tit man har kørt til/fra arbejde....... Og der er den specificeredeoversigt rigtig god at have happy.gif

Besvaret

har nu boet her i 2½ år uden at blive bedt om noget som helt dokumentation så jeg tror kun det er særligt "udvalgte" der får lov at komme igennem den mølle :D

Besvaret

Man har jo heller ikke før kunnet trække brobizz fra. Så mon ikke, det er derfor, du ikke er blevet afkrævet nogen dokumentation. Nu hvor man kan trække kr. 50,oo fra pr. tur til og fra jobbet (ikke privatbesøg), kan man godt forestille sig, at de vil bede om dokumentation.

Besvaret

det er rigtigt men man har jo kunnet trække km fra hvilket også er en væsentlig post i regnskabet.

Besvaret

Ja, men befordringsfradraget kan du dokumentere ved hjælp af evt. timesedler fra din arbejdsgiver, det har jo ikke noget med brobizz at gøre. Hvad skulle jeg så gøre, jeg kører ikke i bilen til dagligt, men med toget.

Besvaret

judith: Så kontakter du PET. De VED hvor du har været og hvornår..og har sikkert også fotos af det biggrin.gif Hvem sagde Bigbrother?uhoh.gif

Besvaret

Det almindelige befordringsfradrag kræver ikke dokumentation. Man kan blive bedt om at sandsynliggøre sit arrangement ved hjælp af, hvad man nu har af papirer, men der er ikke noget krav om, at man kan dokumentere den enkelte arbejdsrejse. Når det gælder det særlige brofradrag på 50/8 kr. er der til gengæld udtrykkeligt krav om dokumentation, og jeg går ud fra, at det er billetten eller kortet for mig som togpendler. Jeg forudser da, at mit samlede befordringsfradrag i 04 vil bygge på et antal dage med almindeligt befordringsfradrag plus et lidt lavere antal dage, hvor jeg desuden skal have særligt brofradrag.

Guest i.hansen
Besvaret

Jeg har forstået at man skal EJE bilen for at opnå de 50 kr. i brofradrag. Hvis man nu til daglig pendler med tog, så er det jo 8 kr. hver vej, men hvis man nu er gift og manden står som ejer af bilen (og han ikke arbejder i DK) og man låner bilen en gang imellem, kan man så ikke få det 50 kr.s brofradrag. Skal man så begge to stå som ejere af bilen, og kan man idet hele taget det i SE?

Besvaret

Så er det jeg lige vil være med her. Man skal ikke eje bilen, men der i mod skal brobizzen stå i ens navn, det vil sige hvis i er tre personer som køre i bilen, er det kun den der ejer brobizzen som kan trække det fra, så man kan sige det er sur r.. for de andre, de kan "kun" trække km kørslen fra. Og tager man toget, skal man kunne fremvise at man har købt togkort.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...