Guest j Skrevet December 10, 2003 Rapporter Skrevet December 10, 2003 hejsa.. overskrift på den *slutlig skatt enligt 2003 års taxering* fik et brev ind af brevsprejken idag, angående Taxering beksatningsbar forvarvinkomst 0 kr, og overkott av kapitall 27837kr, debitering enligt beslut 2003 8531 kr, skattetillagg enligt taxeringslagen 3340 kr, foreningsavgift enligt taxeringslagen 2000 kr... Jeg aner ikke en dyt om dette brev, har prøvet at kontakte det nr. der står men kan ikke komme igennem. Alt i alt skal jeg betale 13836 kr aner ikke hvorfor.. øhhh kan i hjælpe herinde ?
Guest nikolaj Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Don't know ... skal selv først snakke med Skattekontoret i Malmö inden alt for længe. Men går da ud fra at hvis du har haft svensk indkomst, skal du betale skatten af det. Hvis du ejer villa er der vist nok også nogle skatteregler på dét område - men da kun hvis du har svensk indkomst?
Guest jack Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Hej Nico! Nej jeg har ingen form for indkomst nogle steder fra i sverige,jo jeg ejer et bostadsratt, skal jeg betale skat af den mon ?:D VH Jack
ulmus Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Jack - Det håber jeg da ikke, for det gør jeg i hvert fald ikke. Så jeg er også spændt på at høre, hvad andre mener.
Guest jack Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Fuuuuuuck, jeg ringede til dem, jeg har solgt en lejlighed sidste år hvor jeg kun boede her i 6 mdr og flyttede tilbage, og nu sender de så den opgørelse med tillæg osv...og 30% af fortjenesten skal der betales damn et stort skattesmæk må man sige, men jeg har altså brugt pengene til at købe en anden 1år efter..det kan man vel bevise..og slippe for det smæk ?
Guest nikolaj Besvaret December 11, 2003 Rapporter Besvaret December 11, 2003 Du kan udsætte beskatningen ved at investere gevinsten i en anden bostadsrätt ... Se evt. denne tråd: http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/267.html?1041784462
Guest kim Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Hvordan kan det være at vi skal betale skat i Sverige, når vi er skattepligtige i Danmark. Ud fra skattereglerne i Danmark er fortjeneste på ejendom jo skattefri, når man selv har boet i den. Det må være værd og prøve denne i byretten:-)
Guest jesper Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Fordi din fortjeneste på den solgte lejlighed jo blev tjent i Sverige. Ergo svensk gevinst/indkomst.
Guest kim Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Betyder det også at jeg skal betale svensk skat af mine renteindtægter i Sverige? Hvor har du denne viden fra og hvordan kan du være sikker på at reglerne er sådanne? (Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men jeg er altid kritisk med mine kilder).
Gio Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 Har du indtægter i SE, så skal de angives til det svenske skattevæsen. Det syntes jeg er logik.
vincent Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 Igen ... læs denne tråd ... http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/267.html?1041784462
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu