Guest henrik Skrevet February 9, 2004 Rapporter Skrevet February 9, 2004 Er der nogen, som har erfaring med hvad der sker, hvis man passerer betalingsanlægget med en vogn, som IKKE en af de to biler man må registrere på sin Pendlerbizz? OG måske nogen som ved, om man må ændre sine registrerede biler på et abonnnement midt i en måned?
Guest christian Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Der sker sikkert ikke noget, da der ikke sidder en person og slår nummerplader op konstant. Ja, man kan sagtens ændre reg.nummer i løbet af måneden. Jeg syntes da jeg læste at de ville gå væk fra den 2 bils begrænsning.
Guest henrik Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Spændende, hvis de måske ophæver to-bils grænsen. Men måske tænker du på ØresundBonus-bizzen, hvor reglen om to biler er ophævet. Kan du huske, hvor du måske har læst om den anden sag?
Guest jesper Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jeg fik skrevet mit gamle registrerings-nummer på, da jeg underskrev aftalen om BroBizz. (af ren og skær gammel vane...) Og dette kørte jeg med i en måned før jeg opdagede det. Og det var ikke et problem. De bruger nummerpladen til at tjekke hvis du mener regnskabet ikke stemmer, eller du har mistanke om urent trav. (andre som måske har "lånt" din BB, bortkommen/stjålet osv. Så kan de, ved hjælp af de fotos de tager, tjekke hvilken bil der har brugt den) Jeg skrev til ÖresundsBron og forklarede dem situationen, og fik det ændret til næste faktura. It was as simple as that!
Guest christian Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jo, det er mig der er forvirret! Det er nok kun på bonusbizz'en der ikke længere er begrænsning på.
Guest jesper Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jeg kan ikke se hvordan de skal kunne håndhæve denne begrænsning!? Med stikprøver hist og her kan de da tjekke lidt...men det batter ikke meget. Og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne sige "det var en lånt bil jeg kørte i", hvis de endelig brokker sig. Så længe Brobizzen befinder sig hos ejermanden, så kan det vel være ligemeget hvilken bil denne ejermand sidder i.
Guest christian Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jamen vi er da fuldstændig enige. Selvom jeg da hellere så at de droppede det forpulede loft på 50 ture!
Guest henrik Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Men den kan du sagtens trække endnu længere, Jesper. Hvorfor skulle bizzen eksempelvis følge ejermanden? Der er købt en ydelse på 25 returrejser i personbil under 6 meter, og hvad skulle det principielt rage Øresundsbroen hvilken bil eller hvem der kører over broen? Og sådan forholder det sig faktisk også, til min store overraskelse! Jeg har ringet til broens kundeservice, og det forholder sig sådan: - at de registrer en betaler, fordi man jo får turene ud over de 50 enkeltrejser på "kredit" - at denne betaler kan have to registrerede køretøjer (som man iøvrigt kan ændre så ofte man vil, via telefonen, opdateringsstid cirka 2 timer), som uden videre er dækket af broens forsikring. Kører man i en anden vogn end de registrerede er det fuldt "legalt" betalingsmæssigt, men det er i så fald vognens egen forsikring, der skal udbetale kaskoskader - at der aldrig udføres stikprøvekontrol, med mindre man selv henvender sig fordi man er uenig i fakturaen eller der er sket uheld på broen Summa summarum: du må køre over i alle de forskellige personbiler du vil og du behøver ikke at anmelde ændringer i reg. nr. hvis du kører i en ikke-registreret bil, med mindre du insisterer på at du vil dækkes af broens forsikring og ikke vognens ansvarsforsikring Og så i øvrigt en ros til Øresundsbroens kundeservice, som jeg kom igennem til med det samme per telefon, som svarede på mails prompte, som fluks sende mig skriflige aftalevilkår og som tydeligvis i enhver henvendelse vidste nøjagtigt, hvordan tingene forholder sig. Meget imponerede (men man lader sig vel også let dupere på det område)
Guest henrik Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jeg synes iøvrigt også, at loftet på 50 ture er fjollet. Det må jo principielt irritere alle Brobizz-kunder, også selvom man måske ikke kommer i nærheden af loftet. Men med de nye skatteregler, og min opklaring af, at man kan køre over i alle de biler man vil, vil det naturligvis ikke kunne lade sig gøre at afskaffe uden videre.
Guest christian Besvaret February 9, 2004 Rapporter Besvaret February 9, 2004 Jeg synes sq at det er flot at du har fået al den info, ved et enkelt kald + pr mail. Før i tiden havde vi 4 køretøjer, og er derfor erfarne reg.nummer skiftere! Og nogle gange var det en kamp uden lige. Man kunne ikke bare skifte reg.nummer og blablabla og jold med jørgen! Det skal lige siges at det er over 1 år siden, og det kan da være at hotlinerne er instrueret anderledes nu.
Guest nikolaj Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 En tilføjelse ... som jeg ikke ved om er væsentlig. Jeg har kørt MERE end 50 ture pr. måned ifølge det månedlige "kontoudtræk" de sender én.
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Hvad med en brobizz for motorcykler ??? Det koster 62.50 dkk per tur hvis man køber kort til mc. Det er da helt urimeligt. Man kan sgu ikke engang købe en brobizz til personbil, og så benytte den på mc. Jeg har skrevet til Øresundsbroen, og spurgt på ovenstående. Forklaringen var, at der ikke var så mange motorcykler der benytter sig af denne service... I wonder why !!!
Guest jesper Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Vince: Ja, men når du kører udover de 50 ture, så bon´er de dig jo bare lidt mere. Er det 112 sek pr. tur, hvis jeg husker ret? Stadig billigere end at køre uden Bizz.
credde Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Når vi nu er i den her debat med brobizz'en, så har jeg et input. Jeg kører sammen med en kammerat og vi har tænkt os, når vi begge to får købt nye biler, at skiftes til at køre. Derfor har jeg skrevet til Øresundsskattekontoret for at få svar på følgende: "Jeg bor i Sverige og arbejder i Danmark, skal pendle frem & tilbage hver dag. Mit spørgsmål går på følgende. Jeg har en kammerat som også skal pendle, og vi vil skiftes til at køre. Jeg har læst på reglerne og fradraget gives til føreren af bilen. Hvis vi skal køre sammen har vi tænkt os, at kun én tegner aftale med Øresundsbroen, men vi får tildelt 2 brobizzer associeret til hver vores bil. Hver måned kan vi på kvitteringen fra Øresundsbroen se hvilken bil, der er kørt over (angivet med nummerplade) de forskellige dage. Dermed kan vi beregne hvert vores fradrag præcist (og vi kan nemt anvise ejerskabet af bilerne). På den måde slipper man for at tegne to aftaler med Øresundsbroen og dermed besværliggøre det hele." Jeg venter stadig på svar, har fået det principielt godkendt pr. telefon, men med skat osv. skal man have alting på skrift. mvh, Christian
Guest martin Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Credde.. er du sikker på du kan få 2 brobizzer på samme aftale.. for det har vi forsøgt, da vi kører sammen og skiftes til at køre.. Men vi kunne ikke få to styk på samme aftale.. det var hvad hun sagde..
Guest nikolaj Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Vi har heller ikke kunnet få 2 brobizzer ... derimod kan man få 2 plader på aftalen, og så skiftes til at køre med bizzen. Det fungerer når det er krævet m. mig og Palle...
credde Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Jeg snakkede lige med min kammerat for at få det helt konfirmeret. Han fortalte, at da han gik ind på Øresundsbron's kontor inde i KBH og der fik han at vide, at man sagtens kunne have flere brobizz-er på aftalen, blot man betaler depositum for brobizz'en mvh, Christian
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Credde... Det vil vi MEGET gerne hør om man kan. Vi ville selvfølgelig også betale depositum, men det ville ikke hjælpe. Gio... Der er ingen der siger, at man kun må køre 50 ture om måneden. Man kan da sagtens køre 100 (eksempel, ikk ?) ..... så betaler man bare for 2 stk brobizz og derved kun 50 dkk per tur... det samme gælder hvis man kører 53 ture.. 50 dkk for hver overfart. Hvis man kommer over 50 ture, så starter der bare en ny periode, og derved koster det stadig kun 50 dkk
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Nu jeg lige husker det. Argumentet for at man ikke kan få 2 brobizz (elektronik-ting-til-forruden) er, at man derved kan komme billigere over. Man kunne jo forestille sig, at begge biler kører over samtidig, og hjem samtidig. Altså, som 2 brobizz'er. Hvis man så arbejder hjemmefra, kunne man jo i teorien, arbejde 10 dage på kontoret, og 10 dage hjemme. Hvis begge gør det, har man kun brug for 40 "kilp" altså en brobizz (cirka tal, for at lette forståelen). Derved bliver det billigt at få begge biler med over på de samme dage, og man "snyder" så Øresundsbroen for en brobizz (eller rabatkort) Derfor kan man ikke få 2 brobizz dimser til forruden. Det var ihvertfald det argument Nikolaj og jeg fik, da vi bad om 2 stk
credde Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Meningen for mig er, at nogle dage om måneden, vil det måske ikke lige passe, for min kammerat og jeg at køre hjem på samme tid. Derfor vil det være rart med to brobizzer. Det er der ikke noget "snyd" i, under alle omstændigheder vil vi ramme de 50 ture eller mere hver måned. Der står jo ikke noget på Øresundsbron's hjemmeside om, at man kun må have en brobizz, tværtimod, der står på pendler afdelingen, ekstra brobizz, depositum 220 kr. mvh, Christian
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Credde... tja... man kan jo diskutere om det er snyd. Men, jeg er helt enig i, at en ekstra brobizz ville være kanon. Så kunne begge biler også køre til dk i weekenden, på samme tid.... Nej, de har sgu nok ret... det holder ikke helt... desværre
credde Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Man må jo godt have 2 biler på brobizz'en, men hvad nu, hvis man sætter brobizz'en fast i forruden, så den ikke kan komme af, hvad gør man så, hvis man vil køre i den anden bil? Jeg skal nok gøre forsøget og i såfald gøre mig totalt upopulær derinde, hvis de ikke makker ret :-) mvh, Christian
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Credde, går du bare igang ... Jeg har lige ringet derind.... De aner vist ikke hvad hinanden siger/gør derinde. Man kan IKKE har 2 brobizz'er (elektronik) på samme aftale. Man kan købe alle de aftaler man vil, men man kan IKKE ha' 2 stk. "dimser". Dette er iflg. Elisabeth i deres kundeservice. Da jeg sprugte til prisen, hvis man kommer over 50 ture, så var svaret, "115 dkk per tur". Da jeg så sagde "jamen, vi har betalt 60 SEK per tur" svarede hun at dette ikke var den korrekte pris, og det ikke kunne lade sige gøre. Der blev jeg så en smule arrig, og sagde "vil det med andre ord sige, at du påstår at jeg lyver ?"... Det mente hun bestemt ikke jeg gjorde..... "Fint, så kan det altså godt lade sig gøre at vi har betalt 60 sek per tur ?" ....hvorpå hun igen svarede "nej, det kan ikke lade sig gøre". Derpå konkludere jeg, at hun mente at jeg var fuld af løgn....det mente hun nu stadig ikke.... Sjov type :o) Iøvrigt sagde hun også, at man godt kan bruge en brobizz til bil, på en mc. Det kræver bare at man kører ind til siden hver gang, og viser den. Det er hun den første der har sagt.
Guest christian Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Palle: Jeg ved ikke om jeg forstår dig korrekt. Men hvis du mener at hver tur ud over de første 50 koster 50 dkr er du gal på den. Prisen pr. tur ud over de første 50 er det samme som på bonusbizz'en vist nok ca. 125 dkr.
Guest palle Besvaret February 10, 2004 Rapporter Besvaret February 10, 2004 Så må du forklare det til Nikolaj... Han fik en regning på 60 sek per tur.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu