Jump to content

Flere biler på en Pendlerbizz?

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest christian
Besvaret

Man kan GODT bruge sin pendlerbizz til mc. Jeg har kørt over flere år på min. Som Palle skriver så SKAL man ind til en betjent bane, da de vil skrive regnummeret ned??? Mht. prisen,¨for ture ud over de 50 er det muligt jeg husker galt mht. beløbets størrelse. Men 50 dkr er det ihvertfald ikke. Uden at påstå at du lyver happy.gif, så vil jeg tro, at du er blevet narret af de kryptiske udspecificeringer de tilsender os. Jeg kører meget ofte mere end de 50 ture, og på den regning jeg har ved hånden har jeg betalt 89.60 ex moms = 112 dkr pr. tur ud over de første 50. Måske du har kigget forkert, eller de har lavet en fejl. Hvis ikke, så må du sq gerne tilføje mig til kategorien "sjov type"

Besvaret

Jamen, det kan være min kilde ikke er pålidelig. Det er nemlig en regning der er sendt til revisoren (alias Nikolaj Vincent)... Men, det får vi lige opklaret.... hehe ...

Besvaret

Jeg skal lige have fundet den gamle regning frem .. det kan der godt gå noget tid med ...

Besvaret

For vistnok 3 numre siden af vores "medlemsblad" Øresundsbroen, stod der at de fra 1. januar 2004 ophævede reglen om at brobizzen kun gjaldt for op til 2 registrerede køretøjer. Herefter er der frit slag.

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg er godt tosset på den skide bro! Idag glemte jeg bizzen i den anden bil og kørte ind til en betjent bane for at de kunne tage registreringsnummeret på bilen og trække det fra pendlerkontoen hvor bilen er anført på. Nææææ, det kan man ikke. Der er dømt fuld pris, på trods af at man har ledige tur til overs som man forresten allerede har betalt for. Talte med kundeservice som allernådigst kunne fortælle at jeg skulle sende kvitteringerne ind for det fulde beløb så ville de refundere det i aftalen. Hvorfor fanden kan man ikke få en bizz i hver bil??? Hvorfor skal vi blive hjemme bare fordi at vi har kørt 50 ture i en måned. Tænk hvis mine gode kunder ringede en dag og sagde at de ville gerne købe mere end hvad de normalt gør, og jeg så forlangte dobbelt pris for nr. 51? Den største barriere ved at bo i Sverige er efterhånden den åndsvage bro! I "gamle" dage med HH-ferries var der sku aldrig problemer med billeterne, men nu er der bare gået princip og politik i skidtet. Og så læste jeg om en anden pendler som havde taget sin anhænger med. Uuuhhhaaa, den skal selvfølgelig betales med fuld pris selvom der er brugt 32 ture ud af de 50. Nej, ved i nu hvad..? Det er altså ikke en måde at behandle folk på! Nå, så fik jeg luft. Håber ikke at have stødt nogen...:-)

Besvaret

Jeg var ude for noget lignende med min medpendler forleden... Han kom i tanke om at han havde glemt bizzen da vi var næsten nede ved betalingsanlægget. På trods af forevisning af kørekort og oplysning af registreringsnummer var de ikke til at snakke med. Men vi fik allernådigst lov til at køre ind til højre lige efter betalingsanlægget - Der er en sidevej hvor man kan komme tilbage mod Limhamn. Vi slap dog ikke uden at lægge et "gebyr" på 100 SEK. Mage til optrækkeri og dårlig kundeservice skal man lede længe efter!!

Besvaret

Var det ikke en idé at samle de tanker og "brok" i et fælles brev til Øresundsbron? Der er mange dårlige oplevelser, som de burde have kastet i hovedet. Bare et lille forslag. mvh, Christian

Guest christian
Besvaret

Det med max 50 ture kan jeg forklaringen på. Min kone var i radioen på p4 i det der øresundsprogram. Med var også driftschef fra øresundsbroen(ØB). Han sagde at årsagen til at der er loft på pendleren og at det bliver dyrere, er at ØB er med til at fremme integrationen ved at have lave pendlerpriser. Med ca. 20 arbejdsdage er der endda et par ture til overs hver måned, som kan bruges til familieture o.lign. Har man brug for ture derudover må man betale som alle andre. Hvorfor skal man slippe billigere bare fordi man er flyttet over på den anden side? Do. er i mine øjne fuldstændigt vanvittigt. Men hvis det er holdningen, ja så bliver det jo nok svært at få forbedringer. Vi er jo ikke kun pendlere i arbejdsmæssig forstand. Det gælder jo for de fleste at der også "pendles" til familie. Og så lidt mere brok: For 2 år siden blev jeg lovet at der snart på deres hjemmeside ville komme en funktion, så man kunne indtaste sit brobizznummer, og så se resterende antal ture hver måned.

Besvaret

Ja, jeg forstå heller ikke, hvorfor det skal være så beværligt at få overblik over det resterende antal ture på ens brobizz... Og den oversigt de fremsender hver måned virker da noget forvirrende. I fredags ringede jeg til Øresundsbron. Den fremsendte oversigt viste nemlig at, jeg i den viste måned havde passeret broen 48 gange - men at der alligevel var taget ekstrabetaling for to ture. Det undrede mig, da man med brobizzen jo har betalt for de første 50 ture over broen pr. md. Det viste sig (utroligt nok), at den viste periode på min oversigt (fra den 20. i en måned til den 20. i næste måned) IKKE stemmer overens med perioden man betaler for (fra den 1. i en måned til den 1. i næste måned). Det er da forvirrende!! Betalingsperiode bør sgu' da svare til den periode der anføres i brevet!!! Tænk, andre gjorde som Øresundsbron - f.eks. at ens telefonregning følger kalendermånederne, men at den vedlagte oversigt giver en oversigt over perioden fra midt i den ene til midt i den anden måned... Overblik?? :-) Christian, jeg foreslog dem også at give bedre indformation f.eks. ved at give mulighed for at se antal brugte ture / resterende ture via www. Svaret var, at de arbejdede på sagen. Det er dog skræmmende at høre, at du for to år siden blev lovet, at sådan en løsning snart ville komme. Credde, jeg synes, at det er en god idé at samle alt det konstruktive brokkeri i et brev til Øresundsbron. Det kræver bare en der tager bolden og skruer er brev sammen. Er du manden? Hans Henrik

Besvaret

Dan skrev: "For vistnok 3 numre siden af vores "medlemsblad" Øresundsbroen, stod der at de fra 1. januar 2004 ophævede reglen om at brobizzen kun gjaldt for op til 2 registrerede køretøjer. Herefter er der frit slag." Har du det på skrift / kan scannes ind / ligger på nettet?? mvh, Christian

Besvaret

Credde, Det med ophævelse af registrering af køretøjer i forhold til Brobizz gælder i almindelighed, men IKKE for pendlere. Jeg har netop haft kontakt med kundeservice om ændring af registreringsnummer, hvor svaret var at det ikke længere var nødvendigt for andet end pendlere - så var det at jeg lige måtte forklare, at der rent faktisk var tale om lige netop et pendlerabonnement.

Besvaret

Ja for jeg kogte da ellers også lige over, da jeg snakkede med kundeservice fordi jeg ville have to brobizzer, en til hver bil. Det kunne man ikke få og det var jo kun meningen at man kørte over med én bil af gangen. Jeg prøvede ellers med alle fredelige midler uden held. Drønhamrende ¤%GFGFGS%T% irriterende, at de er så gammeldags og ikke flexible. De burde have en bredside ;) mvh, Christian

Besvaret

Jeg har ikke gemt bladet men jeg er sikker på at de ikke skrev noget om at det ikke galdt for os pendlere.... Er der andre der gemmer vores blade fra ØB ? Men i denne tråd får man jo også fornemmelsen af det er alt det som ikke er oplyst en der er gældende.... Til det med at vi jo er pendlere som alle andre og derfor skal betale for turene udover 50.. Fis i en hornlygte - vi har jo betalt 2500 kr. for overhovedet at komme dertil hvor vi skal betale yderligere. Det har "almindelige" folk jo ikke.

• 1 month later...
Guest 8_aarspendler
Besvaret

Det er hul i hovedet at oresundsbroen ikke kan vaere mere fleksibel i forhold til pendlere. Jeg har pendlet i 8 aar og de var da meget billigere med faerge end med bro'en men det burde vaere saadan at man kunne kore over paa en hvilken som helst bil paa sin pendlere brobizz jeg kan overhovedet ikke se problemstillingen ud over at oresundsbroen prover at at spille konger over befolkningen hvad for de ud af det. Jeg synes i skulle lave en underskrift indsamling og sende den til oresundsforbindelsen med daekning af nyhedspraessen i Danmark og Sverige. Naar men ha det godt derhjemme jeg sider nede i Australien og holder ferie i 30 gr. varme og er paa vej til Honululu.

Besvaret

Ja magen til arrogance skal man lede længe efter. Men det er jo klart når de nærmest har monopol via broen. Hvis bare der var en Journalist... det ved jeg jo der er... så... hvis bare der var en Journalist der TURDE skrive lidt om broens holdning til pendlerne. Det er jo stik modsat den kampagne de selv har kørt længe om den manglende integration, og broen der undrede sig. Pludselig virker skattemyndighederne hurtige og fremad tænkende istedet for broen, der kun tænker på aktionærerne. F... kunderne, de kan jo tage færgen oppe nordpå, hvis de er så utilfredse. Og når man ringer til dem er det som at få bekræftet de nærmest selv tror på det. Stakkels telefonmedarbejdere på broen, de får nok en del skud for boven på en arbejdsdag grundet deres arbejdsgivers beslutninger. Pendlere = Tvangs-malke-kvæg-uden-alternativ.

Besvaret

Skal vi være så utilfredse!? Vi valgte jo selv at flytte herover i sin tid - og vidste udemærket hvad broen ville komme til at koste os. Bevares...det ville da være lækkert at fremme integrationen v.h.a. lavere takster på ÖB, og ville kun være en ekstra gevinst for os. Men..skal vi ikke lige lade være med at brokke os over prisen, og istedet koncentrere os om at slagte deres mangel på service og realitetssans!? happy.gif

Besvaret

Tja Jesper... Jeg syntes egentlig stadig at det er dybt latterligt, at man skal betale det samme for en brobizz til mc, som man skal betale til personbil. Specielt når man tænker på, at deres rabat ordning, hvor biler kører over for 125 dkk også findes til mc. Der koster det pludselig kun 62.50 dkk for en mc, altså halv pris. Hvor er så det rimelige i at en brobizz til mc skal koste det samme som til bil ???

Besvaret

Ulmus, hvis du kan finde det link til mig, ville jeg blive en glad mand. Som jeg ser det (og har fået fortalt) skal man bruge en bil-brobizz til sin mc også... Altså, hvis man vil pendle hver dag. Du har ret i, at deres flerturs system er halvpris for mc i forhold til bil, hvilket jeg jo også prøvede at forklare tidligere. Men, det giver jo en pris på 62 dkk per tur, og brobizz'en er 50.50 dkk. Men, det er vel stadig ikke rimeligt, at man skal benytte den til mc, når nu flerturs systemet er halv pris i forhold til bil, vel ???

Besvaret

Palle: Ok...sådan havde jeg ikke lige set på det. Der kan jeg kun give dig ret.

Besvaret

Naa men det er da rat der er andre der ogsaa er utilfreds med deres monopolstatud ja jeg er sadan set ligeglad i ojeblikket for jeg sider stadig i Australien dog venter jeg nu paa et fly til Honululu nar men det det er det vist ikke noget der onsker at saa i maa bare ha en forsats go arbejslyst der hjemme.. Jeg smutter i baren og faar mig en Whiskey. Men 1. maj skal jeg til at betale brobizz igen Shit

• 8 months later...
Besvaret

Igår havde jeg en dårlig oplevelse med broen. For først gang kunne jeg ikke komme igennem på min brobizz, den var lige blevet ugyldig, og jeg kunne betale fuld pris for en overkørsel. Der var en fejl på min brobizz, så jeg skulle kører ind til salgskontor på Stortorget i Malmø hurtigt mulig og få den bytte. Efter en halv time racing i Malmø, for at nå Stortorget før lukketid i Golf. På salgskontor mener de at fejl måske var at jeg ønske at få min pendlare brobizz aftale ændet til 2 brobizz.efter 1.jan . Broen refunder prisen for en overkørsel, men ikke for den dårlige service.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...