Jump to content

Parkering ved færgen????

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen. Har nu fundet en rigtig lækker lejlighed i Fredriksdal i Helsingborg. Jeg har jo så også opdaget at der er rig mulighed for at tage cyklen til færgen og så gå ombord og så fra Helsingborg tage sin bil videre til arbejdspladsen i Danamrk. I den forbindelse kunne det da være meget rart at vide om der er mulighed for at parkere sin bil tæt på færgen så man kan slippe for den høje pris på et pendlerkort? Er der eventuelt mulighed for at leje en parkeringsplads?

Besvaret

Jeg har fået svar fra Scandlines i dag så der er ingen problemer. Det spørgsmålet gik på var om man ikke kunne leje en parkeringsplads lige op af færgeterminalen så man kunne cykle til terminalen i Helsingborg og så tage bilen videre fra Helsingør. Et pendler kort for gående koster jo kun 310 kroner i forhold til et kort til bilen på 2700 - så der er jo lidt at spare.

Besvaret

I helsingør kan du holde nede ved BaneDanmarks område. Du kan evt. købe en cykelholder og så tage cyklen hele vejen til bilen, da der er et stykke at gå, selvom der efter at Skamlines har spærret vejen til stationen også er et pænt stykke på cykel.

Besvaret

Når der snakkes om "et pænt stykke vej" hvor langt snakke vi så? snakker vi flere minutter eller hvad?

Besvaret

max 5 min ned til parkeringe... vi benytter os tit af den metode med cykel til knutpunkten også videre i bil på den anden side. Men husk en god lås min cykel blev stjålet for 14 dage siden. Mvh Leon

Besvaret

der er foresten også en parkeringsplads lidt ude af strandvejen (ca 200meter fra rundkørslen), som vi tit benytter. Det er nemlig nemmere at cykle på færgen og cykle af igen og ned til den nævnte parkering i stedet for at gå ombord. Da man er de første der kommer af kan man spare lidt tid der + man har cyklen på den anden side også. Mvh Leon

Besvaret

nej sejlklubben ligger lige før.. 50 meter til og du er på en offentlig parkering. Det er der ved fiskerhytterne. Der står et skilt med at de 3-5 pladser ved hytterne er forbeholdt fiskerne, men resten er til fri afbenyttelse, der er altid god plads. Vi holder der ikke så tit mere, da vi ikke har brug for bilen i det daglige i dk. Så din corrado en dag den er nice, det var en vr6´er ik´. Hvad måtte du give for den? Mvh Leon

• 4 months later...
Besvaret

Hej! Er der nogen der kender noget til en ordning om fri eller delvis fri parkering ved H-H färgerne, hvis man er medlem af pendlerforeningen? Jeg kunne nemlig godt tänke mig at tage bilen ned til färgen i Helsingborg, parkere der og så tage cyklen med over til Helsingör. Håber der er nogen der kender til en sådan ordning! Venlig Hilsen Gitte

• 3 weeks later...
Besvaret
:new: Tak for svaret! Min cp har väret nede,derfor har jeg ikke kunnet reagere på svarene. Jeg har fået en p. tilladelse nu, men har samtidig fundet ud af, at man ikke behöver at väre medlem af pendlerforeningen, for at få en.
Besvaret

Hej Dorte. Hvorfor bruger du ikke H-H ferries gratis parkering. Du kan köbe 30 enkeltbilletter til 290 se kr. og samtidig bede om en parkerings tilladelse!

Besvaret
Hej Dorte. Hvorfor bruger du ikke H-H ferries gratis parkering. Du kan köbe 30 enkeltbilletter til 290 se kr. og samtidig bede om en parkerings tilladelse!
Hvem er Dorte ?
Besvaret
Fordi jeg ikke kan nå på arbejdet, hvis jeg skal tage færgen kl 7.30 og jeg kan ikke nå den afgang kl 7 - så derfor må løsningen være, at jeg tager færgen kl 7.10 hos scanlines. Nu tager jeg bilen med over kl 7.30 og kan lige nå på arbejdet til kl 8 (8.10) Og ja mit navn er Dorthe og brugernavn Streton :)
Besvaret
:confused: Ja jeg ved ikke lige hvor jeg har fået navnet Dorthe fra, måske er det fordi, jeg så at du boede i Bjuv ligesom mig, og du så tidligere har anvendt dette navn,- det må du undskylde! Og ja jeg kan godt se, at du har et problem og det ikke er lösningen med H-H ferries. :flov:
Besvaret

Jeg har i længere tid parkeret min kæmpe firmabil hos seljklubben. De har sagt at det ikke er noget problem. Bare jeg holder på græsset ved den store sten. Så holder den ikke i vejen for dem som bruger klubben. Så har jeg også et par biler lige oppe af bakken ved rundkørsel. Der har heller aldrig været problemer. Og i S har jeg altid parkeret gratis på den lille P-plads. Hmm svært at forklare. Men nemt har det nu været i et par år.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...