Guest max Skrevet August 8, 2002 Rapporter Skrevet August 8, 2002 yes sir! jeg sad lige her til morgen og læste metroXpressen ... og se lige her hva jeg fandt! http://www.extended.dk/oresund/ er det gode nyheder?
Guest casper Besvaret August 15, 2002 Rapporter Besvaret August 15, 2002 og se også lige denne herhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=228309
Guest peter Besvaret August 15, 2002 Rapporter Besvaret August 15, 2002 Hej Casper, Da jeg læste den artikel du henviser til stødte jeg på et citat som jeg syntes beskriver politikernes holdning meget godt : »Dansk Folkeparti er først og fremmest et parti for danskere, der bor i Danmark, så et skattefradrag til Øresundspendlere, der kommer svenskere og danskere bosiddende i Sverige til gode, er ikke noget for os«, siger Mikkel Dencker Men i vil gerne have vores skattepenge !!!
Guest thomas Besvaret August 15, 2002 Rapporter Besvaret August 15, 2002 Det skal nok blive godt det her, jeg flytter i efteråret, og kan overhovedet intet overskue efter den artikel. Hvis vi skal have et brofradrag, herregud det mangler da bare, men skal vi til at betale Svensk skat har jeg fået besked fra min arbejdsgiver at jeg bliver fyret lige på stedet, da de har nok skatteadministration som det er i øjeblikket. Jeg foreslog engang at man i Danmark og Sverige oprettede en lille Øresunds underafdeling, der behandlede specielt skattesager. Så fandt man en ordning de skulle administrere for pendleren, at man betalte skat som altid, men pengene blev overført til bopælslandet/kommunen, uden man konstant skulle tænke på de 2 landes konstant skiftende lovgivninger på skatteområdet. Det er tilsyneladende ikke gået op for politikkerne hvad dette her drejer sig om, det er en region de prøver at få til at fungere på tværs af landegrænser, og alligevel udtaler de sig om at beskatning skal måske varetages af 2 lande istedet for et, efter gældende regeler for resten af de 2 lande. Hvorfor erkender man dog ikke at i DENNE region MÅ der være nogle sær regler således at man hjælper borgerne mest muligt, det kan godt være politikkerne har glemt det, men det er faktisk deres primære opgave. Jeg har før kommet med et forslag, jeg har sendt både til Øresundskomiteen og Skatteministeriet: * Opret en Øresundsborger status i skattesystemet i begge lande. * Øresundsborgeren er en person med blandede relationer vedr. 3 faktorer: 1. Bopæl 2. Arbejds sted. 3. Nationalitet. Blandes og opretholdes en eller flere af disse faktorer, opnår man en status af Øresundsborger, således at man inden for regionen kan betale skat til en sideløbende Dansk/Svensk national uafhængig skattelignings service, der fordeler midlerne/indtægterne til de 2 landes skattevæsner afhængig af for tiden gældende lovgivning. Så kan man desperat rode i lovgivningen som man plejer, uden at borgeren skal bekymre sig om mere end en enkelt speciel selvangivelse. * Landende laver en slutligning og overfører borgeren hertil, så snart status opnås, og varetager alt op imod myndighederne sålænge status bibeholdes. * Øresundskomiteen skal udarbejde en flyttemappe som den de fleste Danskere kender som en genial service fra posthuset, således man kan blive guidet igenenm en flytte process med alle for hånden værende blanketter, og en udførlig vejledning i rækkefølgen de skal afvikles i. De er allerede langt bagud, da broen er åbnet for længe siden, og befolkningen står måbende tilbage og kan ikke forstå lovgivningen kan være så svær. Iøvrigt er det eneste informative websted vedr. Integrationen i Øresund, privat og hedder Scanianet.dk, og drives af frivillige kræfter, pendlernes eget initiativ og hjælpsomhed. De offentlige sider er yderst formelle og giver intet brugbar information overhovedet, jeg foranlediges til at kategorisere dem som iværksatte men inaktive. Istedet for at diskutere om man skal betale skat i det ene eller det andet land, eller helt desperat i begge lande, så lav dog et samlet sted for målgruppen uden at blande nationale skatteregler ind i billedet, så man kan afvikle dette nemt og smertefrit for begge parter. Innovation, det ord gør ondt i Scandinavien, man søsætter et meget stort projekt, med en masse politisk status, men man glemmer nok engang borgeren der med sin familie og flytninger på tværs af landegrænser prøver at opnå målet for hele projektet, nemlig integration i Øresund. Det kan kun gøres ved at flytte på kryds og tværs, men hvis ikke man skaber rammerne for dette, skulle man nok ikke have påbegyndt dette projekt nogensinde. Riv broen ned og glem alt, eller afslut arbejdet ordenligt således det kommer til gavn for borgerne, og ikke hvad et parti nu end står for, det kan vi simpelthen ikke bruge til noget her. Thomas O
ulmus Besvaret August 15, 2002 Rapporter Besvaret August 15, 2002 Til Thomas O. Hvor har du ret - bare vi kunne råbe politikerne op. Jeg tror, vi er mange, der risikerer at miste vores job, hvis vi uden videre skal overgå til svenske skatteforhold. Alene den store arbejdsgiverafgift, som arbejdsgiveren skal betale. Den vil nok få mange danske arbejdsgivere til at sige stop. Der er jo en grund til at lønningerne er lavere i Sverige.
Guest thomas Besvaret August 15, 2002 Rapporter Besvaret August 15, 2002 Jeg sidder faktisk og roder lidt med et udkast til Skatteministeren direkte, for at redegøre for nogle forhold han må og skal være klar over. Jeg vil nok bruge dele af mit tidligere indlæg. Jeg syntes at initiativet er godt, at han prøver at skaffe et fradrag således at pendlere får løst op i den prop, der er sat i flaskehalsen/privatøkonomien, men han skal være særligt opmærksom på den faktor med Svensk beskatning, og forøgelse af en Dansk arbejdsgivers administration. Det kan direkte medføre flere måske mister deres Danske job,eller bliver sorteret fra ved jobsøgning, og så må man måske flytte tilbage. Det er lodret omvendt integration, og umuligør den flexibilitet alle parter må udvise før dette med Øresundsregionen kan blive et velykket projekt. Det ville være ærgerligt at vanetænkning og partiernes egne private holdninger, ødelagde dette spændende projekt midt i vores EU formands skab. Jeg poster naturligtvis eventuelle svar herinde så alle kan følge med. Håber jeg kan sætte det sammen inden midt i næste uge, har nogle input til dette er de velkomne, her i debatten. Thomas O
ulmus Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Måske skulle du slå lidt på den enorme boligmangel i Københavnsområdet. Det afhjælpes jo af, at vi flytter over - jo flere jo bedre -, men det kræver, at vi ikke pludselig kommer i klemme og er nødt til at flytte tilbage til .., ja, til hvad??
Guest julie Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Jeg vil give dig fuldstændig ret Thomas og jeg syntes det er helt kanont at du sætter dig ned og skriver til skatteministeren, hvis du har brug for noget hjælp, en underskift eller noget så må du sige til, jeg tror der er rigtigt mange der vil bakke dig op herinde :o)
ulmus Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Hej igen! Julie fik mig til at tænke på noget: Måske kunne vi få oprettet en "mappe" til underskriftsindsamling. Så kunne vi sende den direkte til ministeren, når/hvis der var nogle, der ville give deres besyv med. Jeg ved ikke nok om pc'ere, men kunne det lade sig gøre??
Guest julie Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Det kunne godt lade sig gøre, hvis folk ville skrive et par linier og så lige scanne deres underskrift ind og så sende det til en (der er nok en der skal stille sin email til "rådighed")
Admin Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Jeg er helt enig med Thomas.De to lande bliver ved med at skyde skylden på hinanden.I Øresund Direkte gav en dansk embedsmand skylden på Svenskerne og Leif Pagrotsky har for nylig brokket sig over "de besværlige danskere". Det er også sjovt som Svend Erik Hovmand kunne skyde med skarpt i opposition (se annetsteds i dette forum), men efter over 7 mdr som skatteminister har fået noget løst.
Admin Besvaret August 16, 2002 Rapporter Besvaret August 16, 2002 Til Ulmus og Julie Det kan sagtents lade sig gøre at lave en elektronisk underskrifts indsamling, på samme måde som med en gæstebog.Selve underskriften kan man ikke lave, men hvis man har både navn og adresse burde det være godt nok.
Admin Besvaret August 17, 2002 Rapporter Besvaret August 17, 2002 Her er et eksempel på hvordan det kan gøres: http://www.konsument.a.se/godis/heykids/indexprotestera.html
Guest thomas Besvaret August 17, 2002 Rapporter Besvaret August 17, 2002 Hej Igen Jeg prøver at holde det til at være et lille brev der kort forklarer den model jeg har beskrevet længere nede i forummet. Ydermere vil jeg henvise til dette forum hvor man jo tydeligt ser dagligdagen og problemerne Pendlerne har, der er ingen andre steder folk kan hente informationer, eller skabe ligesindet kontakt. Han er en travl herre, men jeg afslutter p.t. min kladde med visionen for øresundsregionen, og påminder ham om at modellen SKAL fremtidsikres og laves på nemmeste måde for borgerne på begge sider der ønsker at pendle/bosætte sig på den anden side: Visionen for øresundsregionen. Øresundsregionen omfatter hele Sjælland, Lolland-Falster og Bornholm og hele Skåne. Der er mere end 3,5 mio. indbyggere i regionen. Med regionens centrale placering i Nordeuropa og massive investeringer i infrastruktur tilbyder regionen effektiv og let tilgængelighed til resten af Europa. Øresundsundsregionen omfatter et samlet areal på 20.859 km2. Med den faste forbindelse mellem København i Danmark og Malmø i det sydlige Sverige er Øresundsregionen en realitet. Synergieffekten, der skabes af den effektive, sikre og let tilgængelige infrastruktur, samler det bedste fra to nationer inden for uddannelse, kultur, forskning, erhverv og fritid. Den integrerede regionale kollektive trafik indebærer, at rejsetiderne er kraftigt forkortede. Det er blevet nemt og mere naturligt at bo på den ene side af Øresund og arbejde på den anden side Kontakterne mellem byerne, menneskene og erhvervslivet er intensiveret i takt med broen. Nye netværk forbinder ehvervsliv, uddannelse, forskning, jobmarked, boligmarked og kultur på tværs af Øresund. Befolkningstal i Øresundsregionen: 3.503.679 Den danske side: 2.383.253 Den svenske side: 1.120.426 Jeg regner med at sende brevet pr. mail i løbet af næste uge, i bliver naturligtvis informeret i skatteforummet. T.
Guest nicolaj Besvaret December 24, 2004 Rapporter Besvaret December 24, 2004 Måske måske... http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=520324:fid=100100492/
Guest lasse Besvaret December 31, 2004 Rapporter Besvaret December 31, 2004 Det skal være billigere at bruge Øresundsbroen Af Lars Otto Andersen Billetpriserne på Øresundsbroen skal sænkes markant. Det er, hvad trafikøkonomer, erhvervslivet og Københavns overborgmester drømmer om. Venstre er klar til at save 25 pct. af taksterne. Hvis Øresundsregionen skal op i omdrejninger, skal brotaksten sættes ned med mindst 25 pct. Det mener både trafikøkonomer, københavnske politikere og erhvervslivet, efter at Venstre før jul spillede ud med en mulig takstnedsættelse på Øresundsbroen. Der peges dog på, at takstnedsættelsen ikke må være mindre end i Venstres plan, hvis det skal kunne mærkes på udviklingen i Øresundsregionen. Overborgmesteren i København, Lars Engberg (S), ser gerne en takstnedsættelse på mindst 25 pct. »Hvis Øresundsregionen skal være en dynamo for udviklingen i resten af Danmark, så er det nødvendigt, at Øresundsregionen fungerer som en region. Det er ikke muligt med de nuværende brotakster, som er en stor barriere for udviklingen,« siger overborgmester Lars Engberg. Erhvervslivets organisationer stiller sig også op i koret, der mener, at udviklingen i Danmark vil kunne have stor gavn af lavere brotakster. Det mener både Dansk Industri, Dansk Handel og Service og Dansk Byggeri. Vil tjene sig selv ind Uffe Palludan, forskningschef på Institut for Fremtidsforskning, er enig i, at en takstnedsættelse på 25 pct. er nødvendig. Han har netop udgivet en bog om Øresundsregionen. »En prisnedsættelse på Øresundsbroen vil betyde meget mere end på Storebælt. Trafikken kører kort på Øresund, mens den kører langt på Storebælt. Det betyder, at man ikke kører fra Nykøbing Falster til Esbjerg, fordi det bliver 50 kroner billigere. Det tager lang tid og koster meget i benzin, så det betyder ikke alverden. Men 50 kroner er ufattelig afgørende, hvis man vil have Malmø til at være en bydel i København,« siger Uffe Paludan, der fastslår, at en nedsættelse vil mere end tjene sig selv ind på Øresundsbroen med den yderligere trafik. Venstre er parat til at følge opfordringerne og skære et dybt snit i taksterne. »Vi mener, at der er plads til at lave en takstnedsættelse på Øresundsbroen, fordi broen er så prisfølsom. Som udgangspunkt arbejder vi efter at få taksterne så langt ned som muligt. Hvis 25 procent er ansvarligt, så skal taksterne sættes ned med 25 procent,« siger Venstres politiske ordfører, Jens Rohde.
Anina Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Det skal være billigere at bruge Øresundsbroen Af Lars Otto Andersen Billetpriserne på Øresundsbroen skal sænkes markant. Det er, hvad trafikøkonomer, erhvervslivet og Københavns overborgmester drømmer om. Venstre er klar til at save 25 pct. af taksterne. Hvis Øresundsregionen skal op i omdrejninger, skal brotaksten sættes ned med mindst 25 pct. Det mener både trafikøkonomer, københavnske politikere og erhvervslivet, efter at Venstre før jul spillede ud med en mulig takstnedsættelse på Øresundsbroen. Der peges dog på, at takstnedsættelsen ikke må være mindre end i Venstres plan, hvis det skal kunne mærkes på udviklingen i Øresundsregionen. Overborgmesteren i København, Lars Engberg (S), ser gerne en takstnedsættelse på mindst 25 pct. »Hvis Øresundsregionen skal være en dynamo for udviklingen i resten af Danmark, så er det nødvendigt, at Øresundsregionen fungerer som en region. Det er ikke muligt med de nuværende brotakster, som er en stor barriere for udviklingen,« siger overborgmester Lars Engberg. Erhvervslivets organisationer stiller sig også op i koret, der mener, at udviklingen i Danmark vil kunne have stor gavn af lavere brotakster. Det mener både Dansk Industri, Dansk Handel og Service og Dansk Byggeri. Vil tjene sig selv ind Uffe Palludan, forskningschef på Institut for Fremtidsforskning, er enig i, at en takstnedsættelse på 25 pct. er nødvendig. Han har netop udgivet en bog om Øresundsregionen. »En prisnedsættelse på Øresundsbroen vil betyde meget mere end på Storebælt. Trafikken kører kort på Øresund, mens den kører langt på Storebælt. Det betyder, at man ikke kører fra Nykøbing Falster til Esbjerg, fordi det bliver 50 kroner billigere. Det tager lang tid og koster meget i benzin, så det betyder ikke alverden. Men 50 kroner er ufattelig afgørende, hvis man vil have Malmø til at være en bydel i København,« siger Uffe Paludan, der fastslår, at en nedsættelse vil mere end tjene sig selv ind på Øresundsbroen med den yderligere trafik. Venstre er parat til at følge opfordringerne og skære et dybt snit i taksterne. »Vi mener, at der er plads til at lave en takstnedsættelse på Øresundsbroen, fordi broen er så prisfølsom. Som udgangspunkt arbejder vi efter at få taksterne så langt ned som muligt. Hvis 25 procent er ansvarligt, så skal taksterne sættes ned med 25 procent,« siger Venstres politiske ordfører, Jens Rohde. Hmm.... det var godt nok lidt længe siden, men "problemet" er ikke mindre aktuelt.... også selv om man ikke er bosat i Malmö endsige - er en pendler. Der er mange andre gode grunde til, at man kan have brug for at kunne "pendle" over broen - bare modsat.... fra København til Malmö og tilbage. Hvad gør man så, når man har familie, der er flyttet til Malmö og alle parter vil gerne opretholde kontakten? Jeg har en søn, der er flyttet til byen sidste år..... jeg har købt mig en brobizz og har en to-simkort-aftale med TeliaDK dvs. jeg har den ene telefon og min søn har den anden, jeg betaler for begge dele.... Alene sidste måneds kontakt - 4 besøg i alt + telefonkontakt har kostet mig det nette beløb af i alt dkr 2.200,00 inkl. moms ;) Jeg ville ønske, at der fandtes to typer brobizzer til: en familiebizz og en privatbizz (til vennerne). Familiebizz burde ikke koste over en halvtredsser og privatbizz højst en femogtyver mere med moms. Begge bizzer burde kun bestilles af de fastboende danskere i Malmö og ligeledes kun de fastboende i Malmö burde kunne have mulighed for at få disse bizzer lukket, som man f.eks. gør med bortkommede betalingskort (hvis svigermor altså overrender een i tide og utide, eller den bedste ven pludselig viser sig at være en dum g....basse ;) ) Derudover burde der indføres et fælles telefonområde, så man ikke behøvede besvime, som jeg gjorde da jeg så regningen fra Telia først på måneden. Hvis der ikke sker en forbedring af den økonomiske konstruktion bag kontakten i retning af fra Danmark og til Malmö - er vi sikkert blive mange mødre, søstre, brødre, fædre og venner, der enten bliver bragt til tiggerstadie eller skal nøjes med webcam for tid og evighed Beklager, at mit indlæg kommer i en ældgammel tråd..... kunne ellers ikke finde en kategori, der passer bedre til min "sag".
Guest Supermule Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 du skal bare skifte til 3.... Så ringer du gratis til ham i øresundsregionen....
Nils Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Det ville nok blive lidt for kompliceret, hvis der skulle være særligt lave priser for "familiemedlemmer" og "fastboende danskere" - det ville nok hurtigt give nogle afgrænsningsproblemer. Hvad med at bruge toget i stedet for. Så slipper man også for parkeringssorgerne. Man kan ikke regne med køreplanen, men for det meste kommer man da frem til sidst, så det er et produkt, der er stort set uanvendeligt for pendlere, men udmærket for badegæster. En enkelt med rabatkort koster 72 SEK inklusive gratis bus fra stationen. Hvis man rejser flere sammen er der masser af penge at spare på duo-billet eller, ja, familie-billet. :)
Anina Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Det ville nok blive lidt for kompliceret' date=' hvis der skulle være særligt lave priser for "familiemedlemmer" og "fastboende danskere" - det ville nok hurtigt give nogle afgrænsningsproblemer. [/quote'] Hmm... hvis kun fastboende danskere (og svenskere fastboende i Danmark) havde retten til at bestille disse nye bizzer - havde man også bedre styr på hvem var berettiget til at have dem. Hvis der var vedhæftet et evt. krav om, at man skulle legitimere sig ved en stikkontrol således at navnet på bizz-kontoen skulle svare til navnet på den person, der foretager passagen - kunne man nemt nok styre det alligevel. Med faste priser på bestemte bizz-passager burde det ikke frembringe problemer med "afgrænsningen".... Der findes langt mere komplicerede systemer, der fungerer uden problemer, så mit forslag burde ikke kunne affærdiges af den grund, i hvert fald.
Guest Trine Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Seriøst Anina, skift fra Telia til 3. Så kan I begge vælge "0 på 3" ringe gratis sammen og så kan din søn (og dig når du er på besøg) ringe til danske "indlandstakst" på begge sider af sundet. Vi skiftede sidste år og vores regning er faldet til under 1/3 og vi ringer endog som det passer os. Broen får du ikke billigere end de 125 kr. Tænk på storebælt der reklamerer de med "kun 200 hver vej"...
Markowitch Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 I 2005 betalte bilisterne 729 mio. kr. i broafgift, mens det årlige vederlag for benyttelsen af jernbanen udgjorde 412 mio. kr. Kilde: http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/%C3%98konomi Det ser ud til at bilisterne gør sit for at få økonomien til at hænge sammen over broen. Hvad med at bruge toget i stedet for. Så slipper man også for parkeringssorgerne. Man kan ikke regne med køreplanen, men for det meste kommer man da frem til sidst, så det er et produkt, der er stort set uanvendeligt for pendlere, men udmærket for badegæster. En enkelt med rabatkort koster 72 SEK inklusive gratis bus fra stationen. Hvis man rejser flere sammen er der masser af penge at spare på duo-billet eller, ja, familie-billet. Ja, det er helt klart billigere at tage toget, men af naturlige årsager også mere bøvlet. Kollektiv trafik vil altid være mindre fleksibel end privatbilisme. Når den meget lille afstand mellem Malmø og København tages i betragtning, så er bilen jo næsten fire gange hurtigere end den kollektive trafik. Derudover er vi vist også nået kapacitetsgrænsen for hvad togene kan klare - læs selv de mange tråde om forsinkelser og overfyldte tog. Min holdning er at hvis man gør det billigere at tage en spontan tur over øresundsbroen, vil det kun gavne integrationen og økonomien i regionen.
Anina Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 I 2005 betalte bilisterne 729 mio. kr. i broafgift, mens det årlige vederlag for benyttelsen af jernbanen udgjorde 412 mio. kr. Kilde: http://www.sundogbaelt.dk/dk/Menu/%C3%98konomi Det ser ud til at bilisterne gør sit for at få økonomien til at hænge sammen over broen. Hmm.... for mig ser det ud til (lige pludselig), at det er bilisterne, der betaler til de billige togbilletter :thumbdown
Anina Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Seriøst Anina' date=' skift fra Telia til 3. Så kan I begge vælge "0 på 3" ringe gratis sammen og så kan din søn (og dig når du er på besøg) ringe til danske "indlandstakst" på begge sider af sundet. Vi skiftede sidste år og vores regning er faldet til under 1/3 og vi ringer endog som det passer os. Broen får du ikke billigere end de 125 kr. Tænk på storebælt der reklamerer de med "kun 200 hver vej"...[/quote'] Jow tak, det har vi lige aftalt at vi gør. Vi skal dog først have opklaret om vi kan have vores numre flyttet med og i så fald - hvor længe vi evt. skal vente på at det er på plads. M.h.t. at Storebælt reklamerer med den ringe pris af "200 hver vej" betyder det kun, at dette er de priser "folk" reelt betaler, hvilket på ingen måde er det samme som, hvor meget den enkelte passage reelt er værd. Sålænge folk betaler - sålænge er prisen "rigtig", set ud fra en udbyders synspunkt. Disse, i dyre domme betalte reklamer har faktisk ikke til sigte at reklamere for Storebæltsbroen.... disse reklamer hjernevasker folk til at tro på, at denne billetpris er i orden. Disse reklamer forebygger at man begynder at stille et spørgsmålstegn ved prisniveauet og er møntet på dem, der i forvejen benytter broen. Der er lissom ingen grund til at lokke folk fra Nyborg over til Korsør.... eller hur? Man får højst kun enkelte til at tage en ekstra-tur en gang imellem.... ergo: må reklamerne sigte først og fremmest mod dem, der allerede er kunder. Derfor må de have et præventivt formål for at hindre, at nogen kunne få den syge tanke, at brobilletten er for dyr :thumbdown Det er noget heeeelt andet når det drejer sig om at privat-pendle over broen til og fra Malmö, fordi familien nu bor på begge sider af Sundet.... dette burde faktisk ruske op i folk, både de private os og alle de andre - for det der sker ved at Øresundsregionen vokser og folk bosatter sig på begge sider er, at regionen udvikler sig på bekostning af - at familier og sociale netværks s-p-l-i-t-t-e-s! Øv! Siger jeg bare Hmm... hvis denne kategori lå lidt højere op..... f.eks. lige under Fri Debat - kunne flere nemmere få øje på den....
Nils Besvaret July 1, 2006 Rapporter Besvaret July 1, 2006 Det er noget heeeelt andet når det drejer sig om at privat-pendle over broen til og fra Malmö, fordi familien nu bor på begge sider af Sundet.... dette burde faktisk ruske op i folk, både de private os og alle de andre - for det der sker ved at Øresundsregionen vokser og folk bosatter sig på begge sider er, at regionen udvikler sig på bekostning af - at familier og sociale netværks s-p-l-i-t-t-e-s! Men når vi skal vælge mellem at tage - oh my God - offentlige transportmidler eller splitte familien (det gamle lort), så ved vi sgu godt, hvad vi vælger. :D I øvrigt er det jo politikerne, der bestemmer, hvad bropassagerne skal koste, men det er måske dem, der skal gøres talblinde med kampagnen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu