Guest filur Besvaret December 5, 2002 Rapporter Besvaret December 5, 2002 Davs "mus" Jeg mente, men fik ikke skrevet, at DSB tidligere har spist pendlere af med et "2 personer på et kort" tilbud i december, når servicen har været særlig elendig, men at det er en ringe trøst. Jeg tvivler på, at det kommer igen. Iøvrigt har jeg læst at DSB, som undskyldning for de høje priser på Øresundsforbindelsen, siger, at forbindelsen drives på kommercielle vilkår, og derfor er priserne, som de er (altså høje). Men hvordan det så hænger sammen med, at linjen har udviklet sig til en pengemaskine for DSB, må forblive ubesvaret. Monopol?
Guest thomas Besvaret December 6, 2002 Rapporter Besvaret December 6, 2002 Ok fair nok Kristian, jeg forstår jeres argumenter, den tur er ikke sjov at tage. Men som jeg skrev er jeg nok lidt farvet af mit familiemedlem der tit får aben, med de sure passagerer grundet hans arbejdsgiver laver kludder i det. Fair nok, det er utilgiveligt ikke at varetage driften bedre. Men jeg håber at mit tidligere indlæg belyste lidt af situationen set fra DSBs personales side. De bliver heller ikke hørt. Jeg er ikke imod jer som passagerer, få nu endeligt ikke det indtryk, men prøver bare at få en anden vinkel med i det her også :-) Ikke bare tog +passagerer, men tog +passagerer +Personalet +DSB/SJ. Suk...politikkerne skaber en ramme, men det er folket der skal lave arbejdet med at hamre tingene på plads, tror der er langt endnu.
Guest kristian Besvaret December 9, 2002 Rapporter Besvaret December 9, 2002 På vej til arbejde i dag var jeg ude for i alt 2 forsinkede busser, 1 aflyst tog, 3 forsinkede tog, og et tog som valgte at skippe den station jeg skulle af på! Skal jeg af det bare konkludere at DSB/Skånetrafiken/HT o.s.v. havde en dårlig mandag, også ellers bare være glad? skal jeg her lade være med at klage til DSB fordi det er syndt for den medarbejder som skal høre på det?
Guest peter Besvaret December 18, 2002 Rapporter Besvaret December 18, 2002 Jeg har en kæreste som flytter over til mig snarest! Hvad koster et månedstogkort? Kan hun trække det fra i skat? Får hun kørselsfradrag fra hjem til studie i Kbh.?
vincent Besvaret December 19, 2002 Rapporter Besvaret December 19, 2002 1) Togkort koster 1.200 DKK hvis man køber det i DK og hvis du ikke er på SU (der er SU-rabat). I sverige koster det 1.550 SKR (der kan spares ca. 50-80 DKK ved at købe det i DK - og så er det personligt, m. billede osv.). 2) Togkort kan ikke trækkes fra på selvangivelsen, medmindre du har en speciel ordning med T&S. 3) Hvis du er berettiget til at få befordringsfradrag skal du påføre værdien af befordringsfradraget på selvangivelsen. Spørg studievejlederen på skolen om man kan få befordringsfradrag.
Guest peter Besvaret December 19, 2002 Rapporter Besvaret December 19, 2002 Takker....... Ved Du hvor meget studierabatten er?
Guest filur Besvaret December 19, 2002 Rapporter Besvaret December 19, 2002 I min tid som studerende "lånte" jeg min su-opgørelse/oversigt ud til en anden, som dermed kunne købe et studenter-togkort i Malmø, billigt. Husker ikke helt prisen, men det var *væsentligt* billigere (var der cirka 40% rabat så hut jeg visker?) Det er upersonligt, der står studiekort på, og så kunne jeg låne det i ny og næ. Spørg ved stationen i Malmø om det stadig gælder. Og da du betaler skat i DK for SU, så har du også ret til kørselsfradrag, mig bekendt.
vincent Besvaret December 28, 2002 Rapporter Besvaret December 28, 2002 Til orienteringens skyld vil jeg lige sige at domænet bropendler.dk nu er registreret. Sitet er under udvikling og vil blive lanceret i januar. Som en af de første ting vil man kunne udskrive et postkort til støtte for foreningen og være med i afstemningen om pendlerforeningens opstart. Det er planen, at når foreningen er blevet stiftet at der bliver koblet et forum på, og siden hen de andre ting. Hvis I ikke kan vente til lanceringen i januar kan i gå ind og få en smagsprøve på: www.bropendler.dk/intern Sitet er som sagt under udvikling og adressen vil kun være midlertidig indtil den endelige lancering, afstemningen er dog aktiv. Så allerede nu kan i derfor give Jeres stemme til kende. Håber I alle får et super godt nytår!
vincent Besvaret December 28, 2002 Rapporter Besvaret December 28, 2002 Glemte lige at sige, at eftersom sitet er under udvikling er vi åbne for forslag, jeg opretter en ny tråd hér specielt til det
Guest thomas Besvaret January 3, 2003 Rapporter Besvaret January 3, 2003 Genialt Vincent. Folk som dig GØR en forskel. Keep up the good work...
vincent Besvaret January 5, 2003 Rapporter Besvaret January 5, 2003 Jeg er ikke aleeeeneeee ... der er nogen der hjælpeeer miiiiig ...trallallalalalalalaaaaalaa ... takker og bukker, men det ville ikke være blevet til noget uden Jer. ... så klap lige Jer selv på skulderen hehe
Guest martin Besvaret February 25, 2003 Rapporter Besvaret February 25, 2003 Hejsa jeg er rimelig ny herinde.. jeg er ved at købe en lejlighed i Gamla Staden sammen med to kammerater. Jeg følger denne side ret meget og dette er første post. En ting jeg synes er meget interessant er at i har arrangeret at mødes.. det kunne sgu være fedt når vi nu er flyttet derover. Men nu til mit spørgsmål: Jeg kan ikke rigtig komme ind på hjemmesiden www.bropendler.dk er den ikke lanceret endnu??
vincent Besvaret March 17, 2003 Rapporter Besvaret March 17, 2003 Hej Martin. Bropendler.com er ikke lanceret endeligt endnu. Vi har i øjeblikket aftalt at mødes for at få fastlagt helt præcis hvad det er vi vil med vores site, da vi har fået etableret kontakt til den allerede fungerende pendlerforening på strækningen. En af de ting som undrer flere her i forummet (inkl. mig selv) er, at deres hjemmeside er meget statisk og at der ikke er sket noget i laaang tid. Hvis det var vi slog os sammen kunne vi udnytte den allerede eksisterende forbindelse til myndighederne som pendlerforeningen har, men også kunne overgå til et mere dynamisk website (bropendler.com). Foreløbig ligger den hårde skal på bropendler.com klar, men der skal laves designmæssige ændringer. Grundet vores alle sammens arbejdsliv har vi dog ikke tid til at lave det hele på samme tid, så skridt nr. 1 er at få klarlagt hvilket samarbejde vi skal have med foreningen. Det er det vi skal have klarlagt på lørdag Når vi har klarlagt dette bliver skridt nr. 2 at aftale møde med pendlerforeningen og fremlægge vores ønsker for dem. Når samarbejdet er etableret under de vilkår vi ønsker bliver skridt nr. 3 at få lavet de nødvendige sidste ændringer på websitet. Skridt 4 bliver at teste websitet (det er som sådan klar ... i sin rå form) og til dette skal vi bruge JER! ... I kan allerede gå ind nu og tilmelde jer på www.bropendler.com/testsite. Det endelige skridt mht. websitet er at lancere det, thats it! Men som sagt, på lørdag skal vi have klarlagt rammerne for samarbejdet med pendlerforeningen. For dem der har lyst til at være en del af dette (det er trods alt JER der har været inspiration til initiativet ), kan I møde op hjemme hos mig på nedenstående adresse lørdag kl. 18: Nikolaj Vincent Widells väg 5, 9 Malmö (ved siden af Preem/McDonalds Rosengården) Husk at der er dørkode, så hvis I kommer skal i lige give mig en mail! Såfremt der er stemning for at vi tager det en hverdag i stedet bedes i komme med forslag. Skolen er slut for mit vedkommende, så alle hverdage er ok for mig For at følge op på Thomas O's mail 1). Vi har kontakt til Pendlerforeningen Öresund, som gerne vil indlede et samarbejde med os. 2). Vi vil gerne have Jeres hjælp til at fastlægge inden for hvilke rammer vores website skal bruges, samt rammer for samarbejdet med Pendlerforeningen. 3). Status på bropendler.com/testsite er, at selve "skallen" nu er på plads, herunder vores forum! 4.) Ønsker du at give et bidrag har vi dels brug for testere til websitet, men også grafikere der kan assistere med at komme med et lækkert design ... bliver der brug for det i samarbejdet med Pendlerforeningen (og det ved vi ikke endnu) skal vi muligvis også bruge en talsmand... 5). mødedato: læs ovenstående Dagsorden/agenda: At klarlægge rammer/øsnker for samarbejdet med Pendlerforeningen Öresund. Bropendler's vision for fremtiden: Vi vil være forum for pendlerne mellem skåne (malmö/lund) og hovestadsområdet. Under dette punkt kan inkluderes vilkår som samarbejdsaftaler med banker, myndigheder og en KLART mere fornuftig integration i Öresundsregionen. Andre samarbejdspartnere tages op til overvejelse, men primært skal det tilgodese os alle som pendler over broen samtidig med at det skal fremme integrationen... Håber det er tilfredsstillende ... og hvis ikke er I velkommen til at bitche over det ... uden Jeres input er der kun en håndfuld mennesker der bestemmer hvad vi skal og gør, så kom endelig med tilbagemeldinger ... både ris og ros er mere end velkommen
Guest thomas Besvaret March 17, 2003 Rapporter Besvaret March 17, 2003 Lørdag...pokkers osse.... For mit eget vedkommende har jeg simpelthen ikke tid i weekenderne, hvad med jer andre? Er der nogen herinde der har erfaring med foreningsarbejde? Jeg selv er frisk på et møde, hvis bare jeg kan få det passet ind i en hverdag, og ikke i indeværende uge. Skal helst have en dato lidt tid i forvejen, hvad siger i andre? Hvad med alle de faste skribenter herinde; Ulmus, Peter K., Julie, Niels, Persson, Steen Elm o.m.a.? Jeg vil ihvertfald lige tippe mine kollegaer, som jeg ved bor i Malmø, men aldrig ser herinde.
Guest julie Besvaret March 18, 2003 Rapporter Besvaret March 18, 2003 Hej med jer, jeg er da frisk på at mødes :o) hvis det ellers kan passes ind min planer.
vincent Besvaret March 18, 2003 Rapporter Besvaret March 18, 2003 Hej Alle. Hvis der er stemning for at vi i stedet gør det en hverdag, flytter vi det bare til næste uge i stedet http://x1.quickpoll.dk/qpstandalone.htm?pollid=82C7A Tryk på linket og giv til kende hvilken dag i næste uge du vil komme. Tidspunktet for møde en hverdag må blive kl. 20. Vi snakkes ved ...
swoop Besvaret March 19, 2003 Rapporter Besvaret March 19, 2003 Hverdage er klart bedre for mig også .... jeg er klar mandag, tirsdag og onsdag (på afstemningen stemte jeg tirsdag).
Persson Besvaret March 19, 2003 Rapporter Besvaret March 19, 2003 Hejsa, Jeg ville skam gerne deltage, men imodsætning til andre er jeg ikke i Sverige hver eneste dag endnu - idet vi kun er nået til 'leder efter bolig' stadiet. Så med mindre i overvejer at holde mødet i Danmark ;-) - må jeg nok holde mig til at læse et referat og komme med efterfølgende kommentarer.
vincent Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Møde fastsat til tirsdag d. 25/3 kl. 20! Adressen er: N. Vincent Olsen Widells väg 5, 9 sal 213 73 Malmö Dørkode: 3891
Guest copyman Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Hejsa Vincent hvilken bus kører til stedet hvor du bor?
Guest thomas Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Bus 11, 18, 19 kører til ramels väg. Og så er det lige på den anden side af gaden. bus 11 kører også til thomsens väg. og det er også life ved døren.
vincent Besvaret March 25, 2003 Rapporter Besvaret March 25, 2003 For at præcisere ... der er lige over for Preem og McDonalds på Thomsons väg. Preem og McDonalds ligger lige ved siden af rundkørslerne (Rosengård Trafikplats). Høj bygning med en rød antenne på toppen.
Guest aj Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Ærgeligt at denne gik hen og døde.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu