Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det er meget godt, Vincent, men det er endnu ikke lykkedes mig at komme ind og læse nogle indlæg i dit forum. Måske er JEG tungnem, men jeg kan altså ikke finde ud af din side.

Besvaret

Vil godt tilslutte mig Ulmus - bropendler.com er da fantastisk "brugeruvenligt" - når det endelig lykkes at logge ind (efter at have slettet cookies) kommer man ikke videre - får blot nogle options om opsætning og intet andet!! Det må da kunne laves så det bliver lidt brugervenligt - a'la dette forum??

Besvaret

En af grundene til, at jeg aldrig er gået i dybden m.h.t. at logge mig på Bropendler'en, er, at jeg aldrig rigtigt har forstået, hvad vi skal med endnu et forum. Hvorfor kunne vi ikke bare have punktet "bropendler" her i sunddebatten??? Den er allerede indarbejdet, og der linkes til den fra flere forskellige sider.

Besvaret

Bropendler.com var oprettet efter initiativ herfra ... vi manglede en pendlerforening der kunne fokusere på de problemer der er mht. pendling, men hvis vi alligevel ikke har brug for en pendlerforening kan vi sagtens droppe ideen igen. Med tanke på at der er 60 brugere, har De overraskende lidt at brokke sig over - medmindre samtlige ikke kan logge ind på debatten. Der ER nogen der har problemer med at blive oprettet som brugere, men dem der ikke har kan frit benytte forum'et til ytring af deres meninger om hvor (u)tilfreds man er med pendlerforholdene. Sendte en mail til samtlige brugere og fik svar fra 2 om at der var et problem ... Hvis det alligevel kun er mig der er utilfreds er det vel ligeså godt at bare have en tråd herinde der hedder bropender ... eller noget - eller måske slet ingen hvis det kun er mig... Underligt når man tænker på at det er en gratis service der bliver stillet til rådighed.

Besvaret

Godt nok er jeg ikke tog-pendler, men det kunne alligevel have interesse for folket: taget fra jp.dk <http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=2090104> "Offentliggjort 29. oktober 2003 03:00 Øresundspendlere har udsigt til togkaos Af CARL JOHAN CORNELIUSSEN, Jyllands-Postens korrespondent Togpendlere over Øresund kan gå en hård tid i møde. En strejke træder efter al sandsynlighed i kraft på lørdag blandt svenske lokoførere. Omfanget af strejken er endnu usikkert, men den er varslet at vare frem til 11. januar og rammer hele julen. Malmö Pendlere, ferierejsende og juleshoppere, der rejser med toget over Øresundsbroen kan godt begynde at hæve deres tålmodighedstærskel. De næste to en halv måned er der udsigt til noget nær kaotisk togtrafik over Sundet og i Sverige. Faktisk bliver trafikken næsten lammet i julen. De svenske lokoførere fra organisationen SLFF, der er dem, som kører togene, har på grund af en tvist om en kollektivaftale med en arbejdsgiverorganisation, varslet, at de frem til den 11. januar laver punktstrejker på en lang række søndage. Men da en vagt godt kan krydse hen over natten, kan det også ramme mandage og lørdage. Strejken begynder faktisk allerede den 1. november, og det betyder, at der på lørdag stort set kun køres på halv kraft over broen. Nogle tog kan godt køre, for det er kun de lokoførere, som er med i SLFF, der strejker. Ikke desto mindre regner Statens Jernväger (SJ) med, at hvert andet tog er ude af drift i den kommende weekend. Lufthavnstrafik rammes Da de svenske ansatte kører togene frem og tilbage mellem Malmö og Hovedbanegården i København, kan det også få store konsekvenser for folk, der rejser til lufthavnen fra København. »Et antal tog til Hovedbanegården bliver indstillet, men det er generelt i weekenderne,« siger Tomas Weibull, der er planlægningschef på SJ Syd. Han nævner også, at førerne som noget nyt laver overtidsblokade, hvilket indebærer, at de kører efter arbejdsplanen og ikke arbejder over. Kører de dermed et tog, der er forsinket, så de pludselig er på overarbejde, er det ikke sikkert, at toget kører længere end til næste station. »Vi har ikke haft den situation før. Almindeligvis har de bare nedlagt arbejdet i nogle dage, og så er alt normalt igen,« siger Tomas Weibull. Hos SJ er man stadig i vildrede over strejkevarslet, fordi der ud over en række fastsatte datoer ikke er nogen, der aner, hvor stort omfang overtidsblokaden får. DSB har heller ikke noget beredskab sat i værk, fordi der ikke er kommet en endelig opgørelse over det i hvert fald planlagte omfang af strejken. Derfor meddeler DSB ind til videre blot, at der ikke er taget stilling til, hvad der kan gøres. De planlagte strejkedage er i november den 1., 2., 9., 16., 23. og 30. I december er det den 7., 14., 21., 23., 24., 25., 26., 27., 28. og 31. I januar lyder varslet på den 1., 4., 6. og 11. Dermed er hele julen og nytåret måske ramt af strejke over broen. Endnu er det usikkert, om strejken virkelig ender med at få så stort et omfang, men Tomas Weibull oplyser, at ud over pendlerne over broen kommer strejken til at ramme hårdt i Sverige, fordi strejken om søndagen rammer alle de svenskere, der har været på weekend og skal hjem igen. carl.corneliussen@jp.dk"

Besvaret

Hej Vincent! Du er sandelig ikke den eneste, der er utilfreds med pendlerforholdene, men det var heller ikke pendlerforeningen, jeg synes, var overflødig, men det faktum, at der hele tiden skal holdes øje med 2 fora, gratis eller ikke. Bropendlerforeningens debatforum kunne vel ligeså godt fungere i dette forum. Iøvrigt vil jeg godt spørge: hvad kom der ud af initiativet med pendlerforeningen? Er den etableret og sker der noget??

Besvaret

Ulmus: Jeg var til møde med Pendlerforeningen PÖS (en allerede etableret pendlerforening skåne-sjælland), men de virkede meget passive. De havde et par hundrede medlemmer og gjorde ikke rigtigt andet end at have disse medlemmer. Jeg går jo ind for en aktiv pendlerforening, derfor forummet på www.bropendler.com - hvor medlemmerne kan komme til orde. Pendlerforeningen "bropendler" er som sådan ikke etableret som forening, fordi der mangler frivillige der kan tage sagen i egne hænder og oprette den. Men der var et par stykker af os der havde et møde d. 25. marts i år hvor vi blev enige som første skridt at offentliggøre www.bropendler.com hjemmesiden - derefter var ideen at der ville blive nok tilmeldte på siden, hvor et par stykker så måske havde overskud til at sætte sig ind i hvad der skulle gøres for at etablere selve foreningen, men det viste sig at der ikke skete så meget mere. Status må blive at vi er gået lidt i stå og mangler frivillige til oprettelsen af selve foreningen happy.gif Vi mangler også en co-admin der kender lidt til php/sql, som kan rette op på den fejl nogen har, med at kunne få adgang til selve siden.

• 2 weeks later...
Besvaret

UTROLIGT..........Det er stadigvæk ikke blevet bedre... Sidder og venter på at skulle hente min kæreste og AK....Hun ringer: Vi er blevet sat af på Hovedbanen og skal vente på det næste tog. Dvs 20-25 min forsinket IGEEEENNN.... Nu flytter vi snart tilbage:-)

Besvaret

Gør som os andre: Køb en bil og en brobizz og slip for det jävla Öresundstog... ;-)

• 2 weeks later...
Besvaret

NU GIDER JEG IKKE MERE!!!! Nu har jeg boet i Kävlinge i over et år og er 100 % afhængig af pågatåget da der ikke kører busser mod Malmø. Hvordan kan den svenske regering acceptere at togene strejker HVER weekend og hele juleferien uden at de skrider ind?? Forestil jer lige at S-togene gjorde det samme. Nu har jeg taget konsekvensen og er nødt til at flytte til Malmø. Og det er selvom jeg har fundet min drømmelejlighed i Kävlinge. Nu mangler jeg bare at Öresundstoget laver sympatistrejke........

Besvaret

Jeg gav også op og købte en bizz. Når man både er afhængig af Öresundstoget og Metroen...ja, så kan i selv gætte resten *g*

Besvaret

Så bliver vi jo snart mange på broen jeg har også kvittet samarbejdet med DSB og købt mig en bizz pr. 1/jan glæder mig for vildt til at slippe for toget :-)

Besvaret

Hææj - jeg tog min bil over broen i morges for første gang i en måned - jamen, jamen, jamen, der var jo næsten KØ på broen, som jeg altid har haft for mig selv. Jeg er også træt at toget, men gu' om jeg gider køre over i bil og holde i kø gennem hele byen, så mig kommer I altså ikke til at møde på broen ret tit. (Og så er jeg altså for nærig - gider ikke betale alle de penge til broen - den må I andre så betale færdig for mig ;o)

Besvaret

Jeg har lige fået en sms fra DSB om at der ikke kører tog mellem Kastrup og Malmø i morgen. De henviser til deres hjemmeside men der står ikke en skid. Nogen der ved mere? Jesper

Besvaret

På grund af arbejdskonflikt blandt lokomotivførere i Sverige, aflyses følgende tog: ØR 1013 med afgang fra Malmö Central 05:44 og med ankomst til Kastrup 06:05 ØR 1017 med afgang fra Malmö Central 06:24 og med ankomst til Kastrup 06:45 ØR 1027 med afgang fra Malmö Central 08:04 og med ankomst til Kastrup 08:25 ØR 1031 med afgang fra Malmö Central 08:44 og med ankomst til Kastrup 09:05 Der ydes ikke erstatningsbefordring for aflyste tog, da det er en arbejdskonflikt. DSB beklager generne som vi er uden part i. Jesper

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...