Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så er der igen penge at spare på over-kørslen i weekenderne. Frem til 2 november er der igen weekendrabat. www.nfo.nu skriver: Weekendrabatt på Öresundsbron 03-08-26 11:48 Öresundsbrokonsortiet återinför nu weekendrabatterna. Det innebär att personbilskunder får nästan 30 procents rabatt på baspriset under alla veckohelger fram till den 2 november. Priset för en tur- och returresa är 395 kr. Baspriset är 550 kr. "Vi är övertygade om att weekendkunderna sedan kommer tillbaka och då har vi olika former för rabatter som passar för dem som reser flera gånger", säger Öresundsbrons marknadsdirektör Jacob Vestergaard, i ett pressmeddelande. Weekendbiljetten är en tur och returbiljett som kan användas från fredag kl 15 till påföljande söndag kl 24. Biljetten gäller både som tur och retur under samma dag eller över hela helgen. Biljetten gäller för personbilar upp till 6 meter, berättar Öresundsbrokonsortiet. (NFÖ)

Besvaret

Ja, det er meget godt, men vi, der har bro-bizz, kommer jo ikke til at nyde godt af rabatten. Hvad med at give os et par billige ture i løbet af efteråret, istedet for den tåbelig regel om, at man 2 gange hvert halve år skal betale fuld pris. Jeg kunne forstå det, hvis man lod den regel gælde for bilister, der IKKE havde benyttet bro-bizzen i 6 måneder. Men for os andre, der bruger den regelmæssigt, virker det sq ærlig talt skørt.

Besvaret

Jeg kan kun give dig ret, Ulmus. Men det er jo ofte sådan, at det er de "nye kunder" der får rabatterne. De gamle trofaste betaler jo bare prisen. Men jeg forstår fuldt ud hvad du mener. Man burde lave et bonus-system som på DSB´s abonnementsservice, hvor man får en bonus efter 12 mdr´s abonnement, eksempelvis.

Besvaret

Ja, Gio, så er vi jo ude i et andet irritations-moment. Vi Øresundspendlere kan jo ikke få lov til at abonnere på vores månedskort. Det vil sige, at vi heller ikke kan få bonus'en. Jeg har spurgt på Østerport St., hvor man har den forklaring, at det er Skånetrafiken, der ikke vil være med, fordi man i Sverige ikke har tilskud til en sådan ordning. Dette gælder iøvrigt også pensionist-billetter, som derfor heller ikke kan købes til Øresundstogene. Som en veninde til mig siger: De har i årevis vidst, at der kom en Øresundsbro. Hvorfor f..... er man så ikke allerede ved projekteringen, gået i gang med at få styr på alle de tåbeligheder, vi dagligt må slås med.

Besvaret

Enig igen, Ulmus. Jeg så også meget uforstående ud, da jeg troede jeg kunne bibeholde mit abonnementsservice. Men nej. Det kunne ikke lade sig gøre fra DSB´s side. Hvilket fik mig til at købe Öresundskort istedet. Og jeg ER blevet fanget en enkelt gang allerede, da jeg ikke fik fornyet mit kort. Jeg havde svedt ud hvornår det udløb, selvom det både står på sedlen og sågar på automaterne der aflæser kortet i busserne. Men...jeg var jo nok vant til at få det nye kort ca. en uge før udløb af det gamle. Så det spekulerede jeg, ubevidst, ikke over. Før det var for sent. "Af skade bliver man klog, men sjældent rig"

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...