darksaint Skrevet March 29, 2004 Rapporter Skrevet March 29, 2004 Hej er der nogen som kender et sted hvor man ca. kan se hvordna job i Sverige aflønnes er blevet tilbudt et internt salgsjob i stor svensk koncern dette er dog på et meget tidligt stadie og hvor hverken løn eller arbejdstider har været debateret på jobindex.dk kan man via statistik så hvor man ligger men herovre er jeg på bar bund nogen som ved hvor disse oplysninger kan findes eller ved hvilket leje en sådan stilling ligger i??? (lad nu være med at belære mig om at det er et bredt sprøgsmål med mange mulige svar leder bare efter noget vejledende) MVH T.F. :-)
Gio Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 ...,,,... Du glemte ovenstående! (Driller bare...*s*)
dan Besvaret March 30, 2004 Rapporter Besvaret March 30, 2004 Jeg ved kun at gennemsnitslønnen ligger på ca 190.000 kr svenske i årsløn og at fx. en ingeniør tjener omkring 20.000 danske ( spurgte en engang )
Guest carspar Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Her er den jeg bruger! Held og lykke http://www.scb.se/templates/tableOrChart____28201.asp
dan Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Årh ja, nogle lave lønninger. En almindelig kontorassistent ligger på 21.000 svenske. Puha. Og plejepersonalet ligger på 18.500. Men okay, det er jo et andet land, så en direkte sammenligning er jo ikke helt retvisende.
Guest jesper Besvaret May 14, 2004 Rapporter Besvaret May 14, 2004 Du skal ikke kigge på lønnen, men på købekraften.. Jeg ville da ikke have noget imod at ryge ned på 25K svenske hvis jeg så kunn nøjes med en skat på 30% og leve 20% billigere end i DK..
Guest carspar Besvaret May 26, 2004 Rapporter Besvaret May 26, 2004 Lønningerne er lave. Skatten er ca. 30% hvis I ikke har fradrag, men med en bostad og/ en bil har i allerede renter I kan trække fra, så vær ikke urolig for det. I kommer hurtigt ned på 20% eller mindre i skat. Husk at det er arbejdsgiveren der betaler statsskatten på ca. 35% så prøv at læggen den oven i de 18.000!! så er i pludselig oppe på 24.300!! det er vist ikke helt ringe endda. 20.000 er en meget god løn her i Sverige, 25.000 og en høj løn her i Sverige. Men rigtigt kig på købekraften, og hvis I først bliver ansat og klarer prøvetiden så er i ansat til i dør eller selv siger op, det er næsten som tjenestemands ansættelser i Danmark før i tiden. Den tryghed vil svenskerne have og det er fagforeningerne sammen med socialdemokratiet der har fået det indført. Men sammenlign ikke bruttolønniveauet med det danske men nettokøbekraften.
Camilla Madsen Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Hvorfor ingen statestik for håndværkere? Hejsa Den løn statestik ... hvordan kan det være at håndværkere ikke er med på den? Min mand skal arbejde i sverige når vi flytter om et par måneder og han er smed, så det ville være rart at se på forhånd hvordan den statestik ser ud. Og igen .. hold da op det er svært at se vi skriver 2005, henviser til forskellen mellem end mand og en kvinde (løn mæssigt). Mvh. Camilla Madsen
Nils Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Hejsa Og igen .. hold da op det er svært at se vi skriver 2005, henviser til forskellen mellem end mand og en kvinde (løn mæssigt). Ja, hvor har du ret. Tænk vi skriver 2005 og kvinder er stadigvæk alt for tilbageholdende med at satse hårdt og tage risikable føringer. Kvinder vil stadigvæk hellere ligge på viften og nøjes med mindre spektakulære karriereforløb og dermed også lavere løn. Hvornår mon det ændrer sig?
torben Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Hejsa Den løn statestik ... hvordan kan det være at håndværkere ikke er med på den? Min mand skal arbejde i sverige når vi flytter om et par måneder og han er smed, så det ville være rart at se på forhånd hvordan den statestik ser ud. Og igen .. hold da op det er svært at se vi skriver 2005, henviser til forskellen mellem end mand og en kvinde (løn mæssigt). Mvh. Camilla Madsen Hej Camilla Måske kan du bruge disse her links. http://www.scb.se/Statistik/AM/AM0103/2004A01/AM0103_2004A01_SM_AM57SM0501.pdf http://www.metall.se/home/metall2/home2.nsf/LUUnique/index
Camilla Madsen Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Det er jo bare desværre ikke så velset at en højt stillet mand tager 6 mdr. orlov sammen med ungerne .. Og derved måske bliver degraderet og frataget ansvar ... Så i en familie med 2 børn eller bare 1 der er der ikke plads til 2 karriere mennesker ... Og igen hvem når som regel toppen før en kvinde i hendes føde dygtige alder .. ja det gør mændende .. Kvinder som har små børn eller stadig ingen har bliver der ikke satset så hårdt på, med mindre hun er 54 og overgangsalderen er sat ind. Så tror ikke du har ret mht. om vi bare helst vil ligge på viften ;) Kh. Camilla
Camilla Madsen Besvaret July 17, 2005 Rapporter Besvaret July 17, 2005 Hej Torben Rigtigt mange tak for det ... Godt link det Metall link ;) Kh. Camilla
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu