Guest arbejdsløs Skrevet August 30, 2002 Rapporter Skrevet August 30, 2002 Hvad gør man, hvis man er arbejdsløs og er bosat i Sverige/Malmø (jeg søger aktivt job i DK). Kan man få en form for understøttelse? Jeg er ikke medlem af en a-kasse, og jeg flyttede til Sverige mens jeg studerede på en uddannelse i København. Hvor skal man henvende sig henne?
Nils Besvaret August 30, 2002 Rapporter Besvaret August 30, 2002 Jeg tror, du er en sag for eksperterne på Øresunddirekts informationscenter, Stortorget 3, Malmö. I Sverige kan man få a-kasseersättning også selv om man ikke har anciennitet i en a-kasse, men beløbet er derefter - max 1.200 om ugen tror jeg, og man skal selvfølgelig stå til rådighed for det svenske arbejdsmarked, være aktivt jobsøgende etc.
ulmus Besvaret September 4, 2002 Rapporter Besvaret September 4, 2002 Til arbejdsløs akademiker! Der har tidligere været bragt nogle indlæg om emnet, bl.a. med nogle a-kassers bud på løsninger. Kan du ikke prøve at søge disse indlæg op via søgefunktionen.
ulmus Besvaret September 4, 2002 Rapporter Besvaret September 4, 2002 Lige en tilføjelse - jeg kan huske, at der er noget om, at hvis du vil stå som arbejdssøgende i DK, skal du have en dispensation fra Arbejds-direktoratet i DK, ellers er du automatisk arbejds- søgende i Sverige og skal have understøttelse herfra.
Guest line Besvaret September 5, 2002 Rapporter Besvaret September 5, 2002 Hej. Ja under fri debat, er der et stykke nede et indlæg, der hedder fagforening/a-kasse. Der står hvad jeg fik at vide, da jeg ringede rundt. Men du kan godt få penge i Sverige uden at have været i a-kasse, men så skal du så stå til rådighed for det svenske arbejdsmarked.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu