Guest tina Skrevet November 23, 2002 Rapporter Skrevet November 23, 2002 Vi bor i en lejet lejlighed og vil meget gerne til Malmö i den nærmeste fremtid... Vores opsparing er desværre ikke særlig stor. Derfor har vi fundet ud af at vi har et lille problem! -Skal man kunne lægge min. 10% af det beløb som lejligheden koster, hvis man låner pengene i Malmö? (Feks. SEB Bank) Håber nogle af Jer derud har bedre forstand på dette eller har nogle andre gode muligheder, som vi kan gøre gavn af, i denne situation..... På forhånd tak:-) Tina.
vincent Besvaret November 24, 2002 Rapporter Besvaret November 24, 2002 Hej Tina og velkommen til! Hvis I får problemer med at forstå de svenske låneregler (selvom de nok er meget lig de danske) kan du jo snakke med din bank. Selv havde jeg ingen opsparing ... tværtimod faktisk. Men da min bank i Danmark lånte mig pengene til lejligheden overførte de min kassekredit på ca. 30.000 til boliglånet. Så jeg er næsten sikker på, at hvis I har en sund økonomi vil jeres bank gerne låne jer pengene til lejligheden Ellers nogen der har erfaringer med at låne i sverige?
Guest tina Besvaret November 28, 2002 Rapporter Besvaret November 28, 2002 Hej Vincent. Tak for dit svar. Vores problem er det, lige nu, at vi skal kunne lægge min. 10% af det beløb, som lejligheden koster og det har vi ikke lige nu og der kommer til at gå, et godt stykke tid, inden de er sparet sammen.(Vores økonomi er ok). -Men kan man gøre det, at man låner de 10% i Malmö som f.eks. forbrugslån? Ja, vi kan jo bare ringe til den svenske bank og spørge, men vi ville lige hører, om der er mogle af jer, der har været i samme situation el. ved mere om dette end os...:-) Tina.
vincent Besvaret November 29, 2002 Rapporter Besvaret November 29, 2002 Hej Tina. Da jeg lånte skulle jeg også lægge 10%, men det blev bare knaldet sammen med resten af boliglånet i min danske bank, så jeg lånte alle 100% af banken. Faktisk er min bolig belånt med ca. 120% pga. min kassekredit som jeg jo fik indløst i samme ombæring. Men har i en sund økonomi kan jeg ikke se hvorfor i ikke skulle kunne låne til det hele på ét lån. Og lad være at låne med et forbrugslån .. det er alt for dyrt i renter! Håber i kan bruge det...
Guest birgitte Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Hej Jeg sidder her og sveder. Vi har set på et hus, som vi er helt vilde med, men det går til højstbydende. Problemet er at vi venter på svar fra banken i Sverige,- de har fået alle papirerne fra os. Er der nogen der ved hvor lang tid der normalvis går før de har et svar? V.H. Birgitte
Nils Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Ring dog til banken og spørg hvordan det går og fortæl, hvordan landet ligger. Så må de jo vise, hvad de dur til.
Guest birgitte Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Hej! Så er jeg her igen. Jubii vi har fået lånegarantien igennem her til aften. Imorgen får vi at vide om vi får det hus vi har budt på ellers må vi jo på den igen, men nu er det pludselig blevet virkelighed, så nu er der meget vi skal have fundet ud af! Tak for jeres hjælp foreløbig, vi vender sikkert tilbage med "hundrede spørgsmål til proffesoren". Birgitte Karlsson
Guest jesper Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Birgitte: Ellers kan i jo bare byde videre på huset. Det er jo ikke sådan at interesserede købere kun har ét bud hver ;o)
Guest birgitte Besvaret October 15, 2004 Rapporter Besvaret October 15, 2004 Hej Jesper. Nej det ved jeg godt,men nu har vi nået vores maximum, og ifølge ejendomsmæglerne er der to andre par og de har budt det samme. lige inden vi gik i seng fandt vi lige ud af at skrabe 20000,- mere sammen, så må vi se, om det gør udfaldet. Huset er nu blevet budt 225000,- op. Så nu er det enten eller. Birgitte
Guest jesper Besvaret October 15, 2004 Rapporter Besvaret October 15, 2004 Jeg krydser fingre for jer, Birgitte.
Miriam Besvaret October 15, 2004 Rapporter Besvaret October 15, 2004 Hej Birgitte Er bare lidt nysgerrig er selv i processen, hvor ligger "jeres" hus ?
Guest tom Besvaret December 5, 2004 Rapporter Besvaret December 5, 2004 Hej Vincent. Hvilken bank var det som du fik dit lån igennem? Mvh Tom
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu