swoop Skrevet November 11, 2003 Rapporter Skrevet November 11, 2003 Jeg står og mangler 25.000 Dkr/ 30.000 Sek til udbetalingen på en bil. Jeg skal helst købe bil i weekenden. Jeg kan desværre ikke låne i Danmark fordi jeg bor i Sverige, og kan ikke låne i Sverige fordi jeg arbejder i Danmark. Nogen som er villig til at låne ovennævnte beløb ud, til almindelig bank rente. (Ved godt det er naivt - men et forsøg værd.)
ulmus Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 Hvor har du prøvet at låne pengene?? Jeg lånte 100.000 til en bil (uden udbetaling) en måned efter, at jeg var flyttet over. Det var aldrig et spørgsmål, om jeg kunne. Nordea sagde ja med det samme. De har jo bilen som sikkerhed.
swoop Besvaret November 11, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2003 I Danmark eller Sverige??? Skal lige siges at jeg ikke er bedste venner med de store banker i Danmark (smækket lidt med dørene!! - Dårlig behandling).
ulmus Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 Jeg gik ind i Nordea her i Malmö og sagde, at jeg ville åbne en lønkonto og så iøvrigt gerne låne penge til en bil. Jeg skulle så vise min lønseddel og de forlangte også et brev fra min danske arbejdsgiver, hvoraf det fremgik, at jeg havde fast arbejde og havde været ansat i nogle år. Men her kommer så det, der måske kan blive dit problem. De ville også gerne have en "udtalelse" fra min danske bank, som tilfældigt var Nordea, og de gav den uden videre, selvom jeg først lige havde åbnet konto der også. Det er da ihvertfald et forsøg værd.
swoop Besvaret November 11, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2003 Har forsøgt i den bank jeg havde for år tilbage. Men de kan ikke udsted en 'udtagelse'......!! Så privat finans er vist min mulighed :-)
Guest jesper Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Jeg kan kun give Ulmus ret. Nordea i hhv. Dk og Se er også mere end friske på at låne mig 100k til en bil. Jeg har informeret dem om, at det ikke kan vare så længe før de skal bruges. Og opskriften bliver så at låne udbetalingen i DK på eks. en kredit, og resten i SE. Pas på med at få dem finansieret privat, eller i mindre velkendte firmaer. Jeg går ud fra du er ved at købe bil fra en privat sælger!? Ellers plejer div. forhandlere at kunne finansiere. Men stadig skal du lægge udbetalingen. Så tja...well... Spiller du Lotto?
swoop Besvaret November 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2003 Jeg køber fra forhandler - Men det er nemlig lige korrekt udbetalingen som jeg mangler. Jeg har kig på Saab 9-5 pris 100000-140000 sek!! Men jeg kan ikke låne udbetalingen i Bankerne i Dk eller Sv.
ulmus Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Hvad med GE kapital?? De reklamerer altid med , at de låner ud til bankrente uden sikkerhed eller kontrol i RKI. Der kunne du måske låne hele beløbet, så du slipper for at skulle betale 2 afdrag. Der er også en anden lånudbyder, der vist nok kun kan kontaktes på nettet. Prøv at søge på "lån" på nettet, jeg kan ikke huske, hvad det hedder.
swoop Besvaret November 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2003 GE Capital vil ikke låne til mig fordi jeg ikke har boet i Sverige i 3 år. Jeg har indtrykket af at mange af jer har haft 'let' ved at etablere jer i Sverige.... Men jeg har sgu svært ved at få det hele på plads. Nu er det efter 1 måneds hårdt arbejde lykkedes at få billånet(80%) på plads. Nu er det så "kun" udbetalingen......
Guest jesper Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Hvad har du dog sagt til de banker, siden du slet ikke kan få nogen af dem til at låne dig sølle 25-30 tusinde!? Det plejer altså ikke at være et problem, medmindre man virkelig har brændt alle broer, og står opført i RK med store bogstaver og gentagne gange. *s*
ulmus Besvaret November 12, 2003 Rapporter Besvaret November 12, 2003 Hej igen! Den der lånemulighed, jeg nævnte tidligere, hedder www.pengeautomaten.dk - der ville jeg prøve. Iøvrigt findes der jo også GE Capital i Danmark og der er jo der du tjener dine penge.
swoop Besvaret November 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2003 Har lige forsøgt mig hos DiBaFinans, for at se hvad de siger til det..... Men i andre har jo også brugt jeres danske bankrådgiver, som i havde indtil i flyttede - formoder jeg. Jeg har ikke haft bank i Danmark de seneste +3 år fordi jeg var trætte af dem!!
swoop Besvaret November 12, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2003 Svar fra DiBa Finans; Hej Allan. Tak for din låneansøgning. Desværre kan jeg ikke tilbyde dig finansiering. Vores krav for at kunne komme i betragtning til et billån er blandt andre, at man er dansk statsborger, bor i Danmark og at bilen er indreg. på danske nummerplader. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig. Med venlig hilsen Lone Frederiksen Finansieringsrådgiver Svar fra Ge Capital(Sv); Hej Allan Då du varit skriven i Sverige mindre än tre år kan vi inte lägga upp ett lån till dig. Hälsningar Tomas Linder GE Capital Bilfinans AB __________________________ Direktförsäljningen - Finansiering för företag & privatpersoner Solna Strandväg 98, Box 334 171 75 STOCKHOLM Tele +46 8 559 506 91 Fax +46 8 559 506 45 Mobil +46 70 527 75 14 E-mail tomas.linder@ge.com Internet www.gebilfinans.se Og så en uge efter sender GE Capital (Sv) denne mail :-) ; Hej Allan, Vi har haft kontakt angående bilfinansiering. Jag vill bara försäkra mig om att du fått den hjälp du förväntar dig från oss. Om inte så hör av dig så hjälper vi till med vårt fördelaktiga finansieringsupplägg! Bästa hälsningar GE Capital Bilfinans AB Tomas Linder 08 - 559 506 91
vincent Besvaret November 13, 2003 Rapporter Besvaret November 13, 2003 Hej Allan. Har du lagt et budget? Hvergang jeg har været ude og skulle låne penge har jeg altid haft et budget med i banken. Det gør din forhandlingssituation umådeligt meget lettere.
swoop Besvaret November 13, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2003 Flere finansieringsselskaber/banker (Sverige) ønsker en medsøgende..... Og når jeg så spørger om de vil stå på så er svaret sjovt nok altid det sammen NEJ. Jeg kender jo ingen der ønsker at 'risikere' noget som bor i Sverige
Guest victor Besvaret November 14, 2003 Rapporter Besvaret November 14, 2003 Hvad med at få et job? Prøv at tjene nogle penge, du mangler jo faktisk ikke bare til udbetalingen - du har jo slet ikke pengene..VÅGN DOG OP MAND!!!Måske sku du starte med en cykel, de kan fås billigt i Den Blå Avis (Den koster kun 22 kr., betragt det som en udbetaling, hvis ik du har råd til det, så låner jeg dig dem gerne!)
vincent Besvaret November 14, 2003 Rapporter Besvaret November 14, 2003 Hmmmm ... hvis du har lagt et budget og du bliver afvist alligevel må det jo være fordi du ikke har et budget der hænger sammen ... prøv at se hvad for nogle udgifter du kan spare væk. Husk at det altid er positivt at have et budget der giver plads til lidt opsparing. Og overvej om du ikke kan købe en lidt billigere bil. Jeg ved at der er nogle forhandlere der tilbyder 100% finansiering over et par år - hvis købsprisen på bilen er under f.eks 50.000 SEK. En 9-5'er er jo ikke ligefrem verdens billigste bil. Den er lækker - ja helt sikkert - men den kører ik skide langt på literen, og du skal også have helforsikring på den, når du går ud og låner pengene på den måde - det er heller ik billigt. Har du også tænkt på den årlige reparationsudgift, vägskatt, osv? Jeg har kigget lidt på blocket ... der er alle de nye saab-modeller på over 100.000 SEK ... mens den lidt ældre 95-97 model Saab 900 ligger mellem 30-60.000 lavere. Jeg har kørt i en saab 900 - min kammerat har en ... og den kører sq fint. Prøv at geare lidt ned i dine overvejelser - specielt når du ikke har pengene. Vær realistisk ...
swoop Besvaret November 16, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 16, 2003 Victor; Tror du ikke du skal tage tilbage til den lukkede afdeling på Nordvang, jeg tror du er specialt inviteret!! Regel Nr. 1, svin ikke andre til når du ikke kender dem!! Jeg har sgu et arbejde, har bare ikke 'tid' til at spare 25000 op, og du kan stikke dine 22 kr op der hvor du er højest når du plukker jordbær. Og til de øvrige fornuftige mennesker; Jeg har et simpelt budget *G* Udgifter: 2000,- Dkr Indtægter: 11000 Dkr Total: 9000 Dkr. Så der er massere af penge i 'overskud' på budgettet, dette er endda uden diverse fradrag o.lign.
ulmus Besvaret November 17, 2003 Rapporter Besvaret November 17, 2003 Så, så så, skal vi nu ikke lige holde tonen, så vi undgår injurier. Dette forum er ikke beregnet til smudskastning, tak.
Guest homer Besvaret November 17, 2003 Rapporter Besvaret November 17, 2003 Njarh... Er det ikke lidt naivt at tro at man herinde kan finde "risikovillig" privat kapital?? På trods af alle mulige forhindringer, sprogforbistringer, vrangvillige sagsbehandlere og andet burde man måske overveje sin situation en ekstra gang hvis man ikke kan låne SEK 25.000 nogen steder. Hvis man i øvrigt har et nogenlunde forhold til sin bank, så er det vel ikke det store problem at få en kassekredit...? Ved godt at svenskerne ikke kaster om sig med lån, men hvis du kan dokumentere en fornuftig økonomi og i øvrigt ikke er registreret som dårlig betaler kan det ikke være helt umuligt. Men pas på med at søge kredit i Sverige - hver gang du gør det, bliver du registreret i UC (UplysningsCentralen), og mange banker o.a. kigger hvor mange kreditter du har søgt de sidste år - og det alene kan give afslag. Det KAN lade sig gøre at købe bil, hus, hest og andet uden udbetaling, men det er svært. Ellers ring til Jønke - han hjælper sikkert gerne.. :-)
vincent Besvaret November 18, 2003 Rapporter Besvaret November 18, 2003 Allan: Dit budget lyder en kende utopisk, men ok - nu kender jeg ikke din situation, dette er blot sammenlignet med min egen situation: Indtægt: 15.000 Husleje: -3.600 afdrag lån: -1.800 Brobizz: -2.460 Benzin o.l.: -2.300 Mad mv: -2.500 Tlf, forsikringer mv.: -1.000 Sjov og spas/Lommeuld: -1.000 Total: ca. 300 DKK Damn ... kunne godt være jeg skulle skrue lidt ned for forbruget Kan du se hvorfor jeg har svært ved at tro at dine udgifter kun er 2.000? - alene min husleje overstiger det beløb
swoop Besvaret November 18, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret November 18, 2003 Det er jo fordi jeg pt 'kun' har udgifter til husleje..... på 1429 sek. Indtægter: 11000 Mad: 0 (Spiser i Dk) Husleje: 1429 Har jo ikke kunnet flytte ind i min lejlighed endnu, da jeg har et problem med kørslen, og 130 km på cykel er langt
Guest no Besvaret November 18, 2003 Rapporter Besvaret November 18, 2003 Allan, så hænger dit budget da heller ikke sammen. 1400 sek - husleje 2500 sek - benzin (ved ikke hvor du bor) 3000 sek - brobizz 1000 sek - forsikring (bil og indbo) 750 sek - mad (du skal vel spise når du flytter til sverige?) Desuden skal du afdage 2 lån (et til udbetalingen, og et på bilen) Det er vel ca. (mindst) 3000 sek. Det gi'r ialt 11650 sek (eller 9350 dkk (-20%)) Det hænger jo slet ikke sammen. Jeg forstår da godt at ingen kan låne dig de penge.
Guest no Besvaret November 18, 2003 Rapporter Besvaret November 18, 2003 Du har altså 1650 dkk til uforudsete udgifter, telefon, el regning, vægtafgift, licens, internet (ikke en nødvendighed) .... men...det er der da ingen der kan låne penge på !
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu