Jump to content

Politi / bil / dk og sverige

Recommended Posts

Guest Ikke registreret
Skrevet

Hej. Først vil jeg lige sige at det er super at sådan en side findes som sunddeat. Mit spørgsmål er, hvor meget og hvor længe må man opholde sig i DK med svensk registrede bil. Det er nu sådan at på bare en uge er jeg blevet stoppet 3 gange. Jeg passer min forældres bolig da de er ude og rejse. Og en dag da jeg kom ned i parkering gik 2 panser rundt om min bil, da jeg spurgte om der var noget galt, sagde om det var min bil, Adr. i sverige osv. Efter at have kontrolleret, gik de, 2 dage efter var jeg lige kørt fra parkering, og jeg blev stoppet igen. 3 gang var det, det samme, var lige kørt fra parkering. Spørgsmålet er så hvorlænge må man være i et andet land end det land man bor i? Har hørt så meget forskelligt. Nogen siger at der er 3 mdr. om året. Men hvad så? Hvis jeg f.eks. er i dk 3 mdr i træk, så må jeg ikke komme resten af året med min bil? Eller skal jeg bare lige være hjemme i 1-2 mdr. tid og så kan igen komme til DK. Jeg har min ejen lejlighed og har ingen registrede på mit bopæl. Altså no c/o adresse hos mig. Men det kunne være rart hvis nogen herinde fra kunne hjælpe. Undskyld at det blev lidt langt :-)

Besvaret

Der ER en regel der siger at du som udlænding max må opholde dig 3 mdr. ad gangen i Danmark, men det er ikke det der er problemet her. Det politiet undersøger er om du bare har proforma adresse i Sverige, men rent faktisk bor i Danmark. Hvis du bliver boende hos dine forældre kan politiet fastslå dette og du kan se frem til en meget høj bøde og muligvis fængsel.

Guest Supermule
Besvaret

Desuden går de ind og tjekker din brobizz. Viser den at du er mere i dk end i SE, så tvangsflytter told og skat dig og så bliver du bonget for afgift på din bil...

Besvaret
Desuden går de ind og tjekker din brobizz. Viser den at du er mere i dk end i SE' date=' så tvangsflytter told og skat dig og så bliver du bonget for afgift på din bil...[/quote'] Godt så, nu er det jo ikke alle der har brobizz? Og der er rent faktisk nogen der har deres svenske bil holdende i nærheden af en togstation i Dk. for at spare penge. Så den holder vist ikke helt:)
Besvaret
Der ER en regel der siger at du som udlænding max må opholde dig 3 mdr. ad gangen i Danmark' date=' men det er ikke det der er problemet her. Det politiet undersøger er om du bare har proforma adresse i Sverige, men rent faktisk bor i Danmark. Hvis du bliver boende hos dine forældre kan politiet fastslå dette og du kan se frem til en meget høj bøde og muligvis fængsel.[/quote'] Ahh det er vel lovligt at holde "ferie" i danmark et par uger af gangen med sin svenske bil... Selvfølgelig ikke hele året, men alligevel...
Besvaret

Jeg kan lige supplere med, at hvis du flytter tilbage til DK, så må du køre i din svensk indregistrerede bil i 14 dage (...efter dato for tilflytning). Thats it.

Guest Supermule
Besvaret

jo for det er rent faktisk bilen der skal ud af DK og ikke dig... Desuden skal du godtgøre at du er i Sverige på regelmæssig basis... Dvs togbilletter eller månedskort skal gemmes. Da min kone skulle flytte til S, så skulle hun redegøre for sit brobizz nr, således de kunne tjekke om hun pendlede regelmæssigt... Hvorfor tror du de er så emsige pt??? De tjekker ALLE!! igennem i hoved og røv... der er givetvis en målgruppe der er mere udsat end andre, men bare vent...

Godt så, nu er det jo ikke alle der har brobizz? Og der er rent faktisk nogen der har deres svenske bil holdende i nærheden af en togstation i Dk. for at spare penge. Så den holder vist ikke helt:)
Besvaret
jo for det er rent faktisk bilen der skal ud af DK og ikke dig... Desuden skal du godtgøre at du er i Sverige på regelmæssig basis... Dvs togbilletter eller månedskort skal gemmes. Da min kone skulle flytte til S, så skulle hun redegøre for sit brobizz nr, således de kunne tjekke om hun pendlede regelmæssigt... Hvorfor tror du de er så emsige pt??? De tjekker ALLE!! igennem i hoved og røv... der er givetvis en målgruppe der er mere udsat end andre, men bare vent...
Nu er det jo ligesom brobizz vi snakker om! Og nej ikke alle har brobizz! Og hvad er det lige de kan gøre for at tjekke dig, hvis du tager toget, alle og enhver kan da købe et togkort, det kan de sq da ikke tjekke om du bruger... Og der er ikke nogen lov der siger at du ikke må have din bil holdende på en offentlig p-plads i Dk, og så tage toget hjem... For at spare penge.
Besvaret
Told og skat kan da ikke forlange at hvis du har en svensk bil , så skal du have brobizz, for nogle mennesker er bilen blot et supplement, hvor det er nemmere at tage toget på arbejde. Så hvis bilen er i DK en gang imellem er det da fuldt lovligt....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...