Guest Ikke registreret Skrevet April 25, 2005 Rapporter Skrevet April 25, 2005 Hejsa, jeg overvejer meget kraftigt at rykke over på den anden side af sundet, da mit daglige arbejde er i Filds, ønsker jeg at bo meget tæt på en station i Malmø, er Kirseberg tæt på stationen, eller hvor skal man bo, jeg har prøvet at kigge på de forskellige kort, men har ikke rigtigt fundet et svar :( Håber på lidt hjælp. VH Sten
MultiTabs Besvaret April 25, 2005 Rapporter Besvaret April 25, 2005 Malmø Syd stationen ligger tættere på fields end centralstationen (ca. 15 min. togkørsel mlm syd og central).
Guest Ikke registreret Besvaret April 25, 2005 Rapporter Besvaret April 25, 2005 Det er nu ikke så meget det som er problemet, mere hvilke områder der ligger tæt på stationen. andre?
Nils Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Hej Sten Den store sorte firkant, som der står Centralstationen ved, er Centralstationen. Den bydel, der står Kirseberg ved er Kirseberg. De bydele, der står noget andet ved, er andre bydele. Man kan måle afstanden mellem de to punkter med en lineal eller med en passer, men en passer kan godt være farlig for en... ja altså for dig, så du skal være forsigtig. Men kort kan tit være lavet sådan, at de er mindre end virkeligheden. Det er for at ellers ville de blive alt for store at have med i lommen. Så hvis der er fem centimeter mellem to steder, kan det godt være, at der er længere ude på gaden. Måske en hel kilometer! På kortet er der en lille sjov aflang fætter med tal på. Det er målestokken. Hvis du måler for eksempel fem centimeter på den, kan du se på tallene, hvor meget fem centimeter er ude i virkelilgheden. Én kilometer er sådan, at man bliver en lillebitte smule træt. To kilometer er sådan, at man bliver rigtig godt træt, og tre kilometer er sådan, at man bliver helt umulig. Håber det hjalp, ellers må du vende tilbage. PS: Filds? er det ude ved siden af Fields'?
Guest Ikke registreret Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Sikke sjov du kan være, hvis du nu læste mit første indlæg igennem, så sidder jeg nok ikke med et detaljeret kort over Malmø, har kun det kort som er til rådighed inde på www.hemnet.se det er faktisk derfor jeg har oprettet mit indlæg, ikke for at blive svinet til med små spydige bemærkninger, hvis du kun skal sjofle folk, og gøre grin, find dig venligt en anden tråd og gerne en anden hjemmeside at gøre det på hvis du ikke kan svare ordentligt. Måske der var andre der kunne give et fornuftigt svar?
Kenneth Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Sikke sjov du kan være' date=' hvis du nu læste mit første indlæg igennem, så sidder jeg nok ikke med et detaljeret kort over Malmø, har kun det kort som er til rådighed inde på [url']www.hemnet.se det er faktisk derfor jeg har oprettet mit indlæg, ikke for at blive svinet til med små spydige bemærkninger, hvis du kun skal sjofle folk, og gøre grin, find dig venligt en anden tråd og gerne en anden hjemmeside at gøre det på hvis du ikke kan svare ordentligt. Måske der var andre der kunne give et fornuftigt svar? så kig dog på www.malmo.se under Karta eller endnu bedre http://www.google.se/search?q=malm%C3%B6+map&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official og har du en cykel så tager det ikke mere end 5-10 min fra Södervärn til Centralen. det ser langt ud på et kort, men Malmø er ikke så stor endda.
Nils Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Undskyld, Sten, men nogle gange vinder naturen over optugtelsen...
Thomas Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Malmø Syd stationen ligger tættere på fields end centralstationen (ca. 15 min. togkørsel mlm syd og central). 9 min for at være præcis
Thomas Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 ja hvis toget kører til tiden...... Og man kan finde centralstationen
Toft Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 ja hvis toget kører til tiden...... .....og ankommer på Svågertorp til tiden......
Kim H Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Til Nils, Jeg kan godt sympatisere med dit sarkastisk-humoristiske indlæg - jeg morede mig i flere afdelinger medens jeg læste det. Til Sten, Jeg forstår til dels din reaktion. Hvis man ikke har noget ordentligt kortmateriale, kan det være svært at finde noget som helst. Prøv at se på www.map24.se Jeg bruger selv dette site i tide og utide, når jeg skal finde noget i Sverige. Godt nok kan det være svært at finde noget uden at have en adresse, men den kan man tit finde andetsteds.
willerup Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Papirudgaven af krak Øresund koster vist et par hundrede kr. - det er også en mulighed.
claus Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 ellers prøv www.gulasidorna.se og deres kort del, den er også ok....
Guest Ikke registreret Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Hejsa og normalt tager jeg nu heller ikke ting så ilde op, jeg var bare træt af jeg ikke kunne finde hoved eller hale i hvor det forskellige lå, men jeg er blevet en del klogere siden, faktisk så klog at jeg skal over og besøge en mægler i Malmø på søndag. So here I come. Takker for hjælpen gutter!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu