Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vil lige komme med en lille advarsel/bemærkning. En af mine bekendte skulle i går overhale en anden bilist på motorvejen og kørte derfor 148 km/h (jo ikke specielt meget under en overhaling). Han blev stoppet og fik taget kortet.............at aflevere med det samme.tak. Så vær opmærksom, de giver ikke ved dørene........ Han vil nu modtage et brev hvori de vil skrive hvor længe det er taget for + han får en bøde på ca. SEK 2000.

Besvaret
Skidt... Har også været der...i brobizz'en. :o(
Mener du i området omkring lernacken? For så kan du sq lære det! Folk køre fandme stærkt i det sidste område dernede så jeg har ikke ondt af dem der får bøder eller det der er værre. Mvh Brian
Besvaret
Mener du i området omkring lernacken? For så kan du sq lære det! Folk køre fandme stærkt i det sidste område dernede så jeg har ikke ondt af dem der får bøder eller det der er værre. Mvh Brian
Jep jeg syntes sq også det er i orden.. 148 km/t i en overhaling det syntes jeg sådan set er en rimelig overskridelse med tanke på at den tilladte hastighed er 110 km/t Men det kan da godt være der er for meget morfar over mig :) :D
Besvaret

Well....110 km/t er maksimal tilladt hastighed - også under overhaling. Hvis den forankørende holder 110 km/t så er der jo heller ingen grund til at overhale!? :D Jeg havde selv en oplevelse med en kammerat der blev målt til 76 km/t under overhaling i en 70 km/t-zone...han måtte også pænt betale. Og det er der jo fin logik i. Han mente dog at det var svært ikke at accelerere over den tilladte grænse midlertidigt når der overhales....men det var de sådan set ligeglade med. *g*

Besvaret

Må de egentligt godt tage kortet helt? har bare hørt at man godt må kører i dk, hvis man få det taget i SE, men ikke omvendt der kortet er dansk? Lyder egentligt også åndsvagt hvis det er sådan...

Besvaret
Må de egentligt godt tage kortet helt? har bare hørt at man godt må kører i dk, hvis man få det taget i SE, men ikke omvendt der kortet er dansk? Lyder egentligt også åndsvagt hvis det er sådan...
Bor du i sverige og de tager dit kort, kan du jo ikke gøre så meget ved det da du jo ikke kan tage et nyt i Dk... Og bliver du stoppet i dk uden kort koster det 5000,-
Besvaret

De tager det danske kørekort, og afhængigt af hvor du bor henne sender de enten kortet til de danske politi myndigheder eller beholder det til din straf periode er udstået (jeg mener at det er 2 mdr. dette kan forkortes til 1 md. hvis man er afhængig af bil ifbm job).

Guest Supermule
Besvaret

Det er nemlig helt korrekt! Det er lige nøjagtig det scenarie jeg har været igennem...

De tager det danske kørekort' date=' og afhængigt af hvor du bor henne sender de enten kortet til de danske politi myndigheder eller beholder det til din straf periode er udstået (jeg mener at det er 2 mdr. dette kan forkortes til 1 md. hvis man er afhængig af bil ifbm job).[/quote']
Besvaret

Snakkede med en som en gang kørte alt for stærkt her i Sverige. Politiet tog hans kørekort med det samme og sendte det til Danmark. Selv fik han et midlertidig kørekort som udløb 24 timer senere. Nok til at komme ud af landet. Derudover fik han køre forbud i 2 år i Sverige.

Besvaret
Snakkede med en som en gang kørte alt for stærkt her i Sverige. Politiet tog hans kørekort med det samme og sendte det til Danmark. Selv fik han et midlertidig kørekort som udløb 24 timer senere. Nok til at komme ud af landet. Derudover fik han køre forbud i 2 år i Sverige.
Jaja , men han boede vel heller ikke i Sverige???
Besvaret

Nej det gjorde han ikke, og det er også et par år siden. Men hvorfor skulle det være anderledes for os danskere med dansk kørekort og bopæl i Sverige. Havde han haft et svensk kørekort skulle han sikkert også op til ny køreprøve efter et par år uden.

Guest Supermule
Besvaret

Når han bor i DK, skal de sende kørekortet retur til bopælslandet. Der får han også at vide at han har køreforbud i Sverige i en given periode. Det samme gør sig ikke gældende for os danskere der bor i Sverige. Der beholder de kørekortet herovre UDEN at underrette de danske myndigheder, SÅFREMT at forseelsen ikke er en overtrædelse af straffeloven. Jeg har måtte undvære mit kort i 2mdr, men fik det sat ned til 14 dage, idet jeg var afhængig af min bil.

Besvaret

I øvrigt lidt weird, at man kan få rabat fordi man er afhængig af sin bil?! Burde den kontante afregning i så fald ikke være tilsvarende større, når man får 75% rabat på "antal dage uden bil"? :tongue2: Forseelsen er vel den samme, og man skal vel ikke straffes hårder, bare fordi man godt kan klare hverdagen uden sin bil? Jeg kan godt forstå, at nogle ikke kan komme på arbejde uden deres bil, eller bruger deres bil i forbindelse med arbejde (sælgere etc), og det derfor er svært at undvære den i to måneder. Er der nogen der ved om man får en større bøde, hvis man samtidig får rabat på dagene? Det er næsten ligesom hvis en narkoman smuglede et ½ kg kokain ind over grænsen, og efterfølgende fik sat straffen ned fra 10 år til 3 år, fordi han selv til daglig er afhængig af lortet ;)

• 1 year later...
Besvaret

Nogen gange er jeg ved at brække mig af danskere med deres høje moral over for andre. At køre 150 km/t på motorvej er sgu ikke det helt store. Næææ, men man må jo kun køre 110 km/t bla bla bla. Nogle af de danskere som har meget travlt med at hæve den løftede pegefinger, burde finde sig et job hos genbrugsdetektiverne, så kan de jo bruge alt deres tid på at holde øje med gamle damer som sætter en stegepande ved siden af metalkontaineren. P.s Underskyld for mit sure opstød - fik bare lidt for meget af selvfede danskere

Besvaret

Det kan sagtens være mig du mener der så jeg vil da have lov at kommentere. Husk så at lade være med at klynke når du mister dit kort i 2 år. Reglerne er der af en årsag. At man så ikke er enig i dem alle er jo så op til en selv hvad man vil gøre ved. 150km/t på en motorvej behøver ikke være meget nej. Men med mange af de danske tåber vi har på vejene så vil jeg sige, ofte er det for meget.

Besvaret

Jeg kører oftest 110. Men det er mest pga brændstof økonomi. og det er sq begrænset hvor meget hurtigere man kommer frem ved at køre 120 eller 130. Men sådan er vi jo så forskellige :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...