boysen Skrevet May 9, 2005 Rapporter Skrevet May 9, 2005 Hej, Vi er kommet lidt i klemme omkring børnepasning i dk. Sagen er den at min kæreste og barn som flytter til Sverige til mig 1. Juni fra aalborg efter at vi har fået solgt vores hus der. Kæresten har så fået job pr. 1/6 i hvidovre. - og jeg arbejder i Albertslund. Problemet er så at vores søn på 13 måneder jo gerne skulle passes! - vi troede vi havde fundet løsningen via københavns kommunes privat pasning. - men nu har vi så lige fået meldingen at det kan ikke lade sig gøre alligevel, da ingen af os arbejder i københavns kommune, men i hhv. Hvidovre og Albertslund. - Og at vi ikke skulle forvente at vi kunne få plads i hverken Hvidovre eller Albertslund da det lå for langt fra Sverige Vi vil også gerne have haft ham passet i sverige, men vi bor i Malmö centrum, og det var ingen chance for at få ham passet det første halve år pga. venteliste. HVAD GØR VI NU?? - Er der nogen der har en god idé, eller som kan bekræfte at vi ikke bare kan få vores dreng passet alene pga. vi ikke arbejder i københavns kommune? Vi venter spændt på jeres svar!
dan Besvaret May 24, 2005 Rapporter Besvaret May 24, 2005 Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg har meget svært ved at forstå hvorfor andre kommuner end København skulle kunne se sig fri for at passe "børn" når de modtager dine skattekroner ???? I København er det ikke noget problem, så du kunne måske prøve at høre pasningsordningen i Københavns personale, om de ved om der gælder egentlige regler på området eller de bare er flinke i København. Evt. høre social/skatte ministeriet om reglerne på området.
ulmus Besvaret May 24, 2005 Rapporter Besvaret May 24, 2005 Hvorfor ikke prøve at ringe til Albertslund og Hvidovre kommuner. Det kan da være, at de godt vil passe jeres barn. Istedet for at ringe til Kbk., som jo allerede har afvist jer.
boysen Besvaret May 24, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2005 Mange tak for svarene.. og jeg vil da lige vende tilbage med hvad det endte med... Det viser sig at både albertslund og hvidovre kommuner har "midlertidig" lukket for tilgang af nye børn som kommer fra andre kommuner=også sverige. Hvilket betyder at vi det første halveår ikke engang vil kunne blive skrevet op til en plads. Men heldigvis er det lykkedes at finde en dagmamma som kan klare pasningen indtil han kan starte i dagis.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu