Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg bor i malmø og har købt en bil i Luxemborg, en BMW 320 cab, super nice slæde.. :th2: mit spørgsmål går på: jeg skal til syn med den, må jeg køre på de plader som den er indregistret på i Luxemborg i Sverige indtil jeg får den synet?? andet spørgsmål: Når den så er synet, kan jeg så få plader på den samme dag, eller skal man have sin forsikring klar først, før man kan få en forsikring, lige som i danmark, hvor man skal have et forsikringsbevis? samt hvor får man nye plader til den?? Jeg er lidt på bar bund, så håber på at der er nogen der kan hjælpe mig... :confused: Rivold

Besvaret
Der ligger tonsvist af info om dette hvis gider at bruge lidt på at søge' date=' ellers kan du jo læse Steens importhistorie på forsiden...[/quote'] tak for den venlige modtagelse i øresunds debatten...
Besvaret
jeg bor i malmø og har købt en bil i Luxemborg, en BMW 320 cab, super nice slæde.. :th2: mit spørgsmål går på: jeg skal til syn med den, må jeg køre på de plader som den er indregistret på i Luxemborg i Sverige indtil jeg får den synet?? I princippet nej - du må ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil, når du er bosat i Sverige. I praksis kan du godt, så længe bilen er forsikret. Men hav en god forklaring klar hvis du bliver stoppet af dem i de blå/hvide biler! andet spørgsmål: Når den så er synet, kan jeg så få plader på den samme dag, eller skal man have sin forsikring klar først, før man kan få en forsikring, lige som i danmark, hvor man skal have et forsikringsbevis? Pladerne bliver sendt 1-2 dage efter syn - men du kan tegne forsikring i det øjeblik den er synet. Du får registreringsnummeret at vide ved synet, men altså ingen plader. samt hvor får man nye plader til den?? Jeg er lidt på bar bund, så håber på at der er nogen der kan hjælpe mig... :confused: Rivold
Men velkommen - og du KAN faktisk finde meget info herinde med lidt flid... :-)
Besvaret
Men velkommen - og du KAN faktisk finde meget info herinde med lidt flid... :-)
ja har været turen rundt og se.. men er stadig ikke helt sikker på om man skal have et forsikringsbevis inden man kan få plader på.. men skal til syn onsdag så finder jeg nok ud af det hele der..!
Besvaret
ja har været turen rundt og se.. men er stadig ikke helt sikker på om man skal have et forsikringsbevis inden man kan få plader på.. men skal til syn onsdag så finder jeg nok ud af det hele der..!
De fysiske plader har ikke noget med forsikringen at gøre - du kan som sagt tegne forsikring så snart den er "registeringsbesktigad". Når du modtager pladerne med posten skal du "påställa" bilen, og herefter kan du køre så meget du orker.
Besvaret
De fysiske plader har ikke noget med forsikringen at gøre - du kan som sagt tegne forsikring så snart den er "registeringsbesktigad". Når du modtager pladerne med posten skal du "påställa" bilen' date=' og herefter kan du køre så meget du orker.[/quote'] tusind tak, det var jo lige det jeg ledte efter... :)
Besvaret

Nu er det et stykke tid siden jeg importerede min danske bil til Sverige. Men - jeg tror lige at I mangler en lille detalje. Det er godt nok at nummerpladerne kommer med posten, når bilen er synet. Det er også godt nok, at man derefter "bare" skal "påställa" bilen ... Men jeg tror ikke at selve "påställningen" kan gennemføres, hvis ikke der er tegnet en svensk forsikring for bilen forinden. Forsikringsselskabet foretager hos Vägverket en registering af, at de har forsikret bilen, og jeg tror ikke at man kan "påställa" før dette er på plads. I øvrigt må man kun køre, hvis man kan dokumentere "påställningen". Man kan selv via Internettet udskrive og efterfølgende medbringe et PDF-dokument, som er gyldigt i en kort periode, indtil man modtager det berømte klistermærke til den bagerste nummerplade.

Besvaret
Men jeg tror ikke at selve "påställningen" kan gennemføres, hvis ikke der er tegnet en svensk forsikring for bilen forinden.
Det kan man faktisk godt - men det er dit eget ansvar at have (mindst) trafikforsäkring på bilen når den kører - ellers vanker det bøde hvis du bliver stoppet... Har prøvet det med tyske prøveplader der var udløbet.. :(
Guest Trine
Besvaret
Men jeg tror ikke at selve "påställningen" kan gennemføres, hvis ikke der er tegnet en svensk forsikring for bilen forinden. Forsikringsselskabet foretager hos Vägverket en registering af, at de har forsikret bilen, og jeg tror ikke at man kan "påställa" før dette er på plads.
Det er rigtigt men du kan nøjes med at kende reg. nummeret for at forsikringen kan blive aktiveret. Bilen kan dog først påställes med registreringsbeviset i hånden da du skal bruge en adganskode. I vores tilfælde kom det samme dag som pladerne..
Besvaret
Det er rigtigt men du kan nøjes med at kende reg. nummeret for at forsikringen kan blive aktiveret. Bilen kan dog først påställes med registreringsbeviset i hånden da du skal bruge en adganskode. I vores tilfælde kom det samme dag som pladerne..
Fakisk kan du (bl.a. hos SalusAnsvar) købe en trafikförsäkring, blot ved at oplyse stelnummer.
Besvaret
Det kan man faktisk godt - men det er dit eget ansvar at have (mindst) trafikforsäkring på bilen når den kører - ellers vanker det bøde hvis du bliver stoppet... Har prøvet det med tyske prøveplader der var udløbet.. :(
Jeg forsøgte for 2 uger siden at påställe min bil via vejverkets hjemmeside - det ville den ikke være med til fordi der ikke var nogen forsikring på bilen. Det kan godt være det kan lade sig gøre ved at ringe manuelt til dem eller lign. men via nettet er det ikke mit indtryk at det kan lade sig gøre det. Efter at have ringet til forsikringsselskabet var der ingen problemer i at påställe bilen.
Guest raket77
Besvaret

import af bil Hejsan.... Er der nogle med erfaring af import af gulplade bil fra dk-sv, tænker på hvem får reg. avgiften tilbage køberen eller sælgeren??

Besvaret

det gør den som afmelder bilen, for hvis du har købt en bil af en anden person, så har du jo betalt prisen inkl. afgift og moms. så den får du naturligvis retur. hvis du kender reglerne omkring det, så skal du sende en kopi af registreringsattesten ind til told og skat, derefter bestille tid til vurdering, og så vurderes, hvor efter du får en vurdering af hvor meget afgift du får retur.. det kan tage mellem 1 mdr. og 4 mdr.. efter om du rammer deres sommerferie, for så går Told og skat i stå, det kan man slet ikke finde ud af... hvis du vil vide mere, så skriv, så skal jeg sætte dig ind i forløbet, da jeg var igennem det sidste år... :th2: nogle med erfaring af import af gulplade bil fra dk-sv, tænker på hvem får reg. avgiften tilbage køberen eller sælgeren??

• 3 months later...
Besvaret

Hvornår kan jeg tegne Helforsikring. ? Hej. Hvis man importerer en bil fra Tyskland og kører til reg. besigtning med bilen. Får man så at vide på stedet hvilket reg. nr. bilen får, så man kan ringe til sit forsikringsselskab og tegne en helforsikring på bilen, eller skal man vente på et brev med et reg nr. på. ? Nogle som har erfaringer med lähnsforsikringer og importbiler. Jeg har fået at vide at de skulle have en kopi af en erklæring ind på at nøglerne var kodet om før de ville påbegynde en helforsikringsdækning på bilen, er det korrekt. ?` Nogle som kender et billigt og hurtigt sted at få kodet nøgler om på til en Mercedes. ? Mvh Pedersen

Besvaret
Hej. Hvis man importerer en bil fra Tyskland og kører til reg. besigtning med bilen. Får man så at vide på stedet hvilket reg. nr. bilen får, så man kan ringe til sit forsikringsselskab og tegne en helforsikring på bilen, eller skal man vente på et brev med et reg nr. på. ? Nogle som har erfaringer med lähnsforsikringer og importbiler. Jeg har fået at vide at de skulle have en kopi af en erklæring ind på at nøglerne var kodet om før de ville påbegynde en helforsikringsdækning på bilen, er det korrekt. ?` Nogle som kender et billigt og hurtigt sted at få kodet nøgler om på til en Mercedes. ? Mvh Pedersen
Ved registreringsbesiktningen hos Bilprovningen, får du efter bilen er godkendt med det samme papir på bilens registreringsnummer (svenske nummerplade). Så er det bare at køre hjem og ringe til forsikringsselskaberne, oplyse nummerpladen på din bil og score den billigeste forsikring. Det er korrekt at forsikringsselskaberne kun vil tegne trafikforsikring på en importeret bil, der ikke har fået kodet nøglerne om endnu. Det gør du lettest hos bilforhandleren (i dit tilfælde hos Mercedes). Det hurtigeste er at faxe erklæringen du får fra Mercedes om at de nu har omkodet nøglerne, og du kan garanteret få Mercedes til at faxe den for dig med det samme de har omkodet nøglerne. Hvis du først har mulighed for at få omkodet nøglerne efter du har fået dine plader til bilen, så kan du godt få tilbudt en helforsikring, men det er KUN trafikforsikringen der gælder (og du betaler for), så længe forsikringsselskabet ikke har modtaget beviset på at dine nøgler er omkodet. Så snart de har modtaget bevis herfor, enten via fax eller snailmail, så træder helforsikringen i kraft. Så kør forsigtigt, og parker med omtanke indtil du har fået omkodet nøglerne. Det tager i øvrigt 5-10 minutter at få omkodet sine nøgler, så det er ikke noget du skal bestille tid til, bare kør ned og få det ordnet :)
Besvaret

hej med jer hvis jeg køber en bil i dk til ca 160.000.- hvad skal jeg så betale ved inreg i sverige hvis jeg forstå det rigtigt skal jeg kun batale 25 % i moms alt i alt hvis det er rigtigt så får jeg mig jo en fed flyder (flyder og flyder alså bare en touran 2.0 diesel 140 hk med dsg gear så fed bil for mig

Besvaret
hej med jer hvis jeg køber en bil i dk til ca 160.000.- hvad skal jeg så betale ved inreg i sverige hvis jeg forstå det rigtigt skal jeg kun batale 25 % i moms alt i alt hvis det er rigtigt så får jeg mig jo en fed flyder (flyder og flyder alså bare en touran 2.0 diesel 140 hk med dsg gear så fed bil for mig
Nej det er ikke korrekt, du skal udover moms betale skrotafgift og besikningsafgift... Det kan snildt løbe op i 4000 sek...men hvorfor køber du ikke bare bilen i Sverige? og få 3 års vognskade så du sparer forsikring på den også?? Hvor meget billigere er VW i DK og SE?
Besvaret
hej en touran koster i danmark ca 450.000 i model hignline uden div extra udstyr
Ja ja men der er jo med afgift, hvad er prisforskellen på en afgiftsfri touran i DK og en touran i SE når man tager højde for momsen... For så kan du jo ligeså godt købe den i Sverige og få vagnskadefordelene med fordelene med.
Besvaret

Ifølge Volkswagens hjemmeside koster en Touran TDI 140 hk med DSG gear i Highline modellen ca 260.000 sek. Hvis du tager dine 160.000 dkk lægger momsen til og omregner til svenske pesetas rammer du omkring 250.000 sek. (med forbehold for afrunding..same price) Så ville det vel være lettest bare at købe den i Malmø og droppe bøvlet med at flytte den over grænsen ville jeg mene. Hvad er dit formål med at "importere" den fra Danmark?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...