Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nu for ca to måneder siden tilmeldt mig Telefin, man kan ski ikke få skidtet til at virker. Telefin har haft adapteren inde og siger at den virker, og at det så må være min telefon der er problemet. Hvad har I andre af erfaringer på dette område. Hvilke telefon bruger I? Måske sætter jeg den forkert til (hvis det ellers kan lade sig at gøre) :rolleye: Håber at I kan hjælpe. :new:

Guest Trine
Besvaret

Hmm sært. Hvilken adaptor har du? Er det klartonen du mangler eller blinker den konstant rødt? Jeg havde Telefin i starten, men er siden skiftet til Telsome, fordi Telefin blev ved med at have tekniske problemer. Prøv evt at sætte adaptoren direkte til dit bredbåndsudtag og se om den virker der. Der er jo kun 2 ledninger, hvoraf den ene er strømmen, så chancen for at montere den forkert er vel ikke overvældende... :rolleye: Vi har brugt såvel B&O som Siemens i vores Grandstream 486.

Besvaret
Jeg har nu for ca to måneder siden tilmeldt mig Telefin, man kan ski ikke få skidtet til at virker. Telefin har haft adapteren inde og siger at den virker, og at det så må være min telefon der er problemet. Hvad har I andre af erfaringer på dette område. Hvilke telefon bruger I? Måske sætter jeg den forkert til (hvis det ellers kan lade sig at gøre) :rolleye: Håber at I kan hjælpe. :new:
Hej, du kan skrive til mig på thomaschansen@hotmail.com (msn) så kan jeg hjælpe dig!
Besvaret
Hmm sært. Hvilken adaptor har du? Er det klartonen du mangler eller blinker den konstant rødt? Jeg havde Telefin i starten, men er siden skiftet til Telsome, fordi Telefin blev ved med at have tekniske problemer. Prøv evt at sætte adaptoren direkte til dit bredbåndsudtag og se om den virker der. Der er jo kun 2 ledninger, hvoraf den ene er strømmen, så chancen for at montere den forkert er vel ikke overvældende... :rolleye: Vi har brugt såvel B&O som Siemens i vores Grandstream 486.
Hmm på min er der nu tre ledninger. En til LAN en til WAN og en til telefon. Har lige prøvet at sætte den direkte i. Men stadig ingen klartone. Den lyser grøn, som den skal. Har nu prøvet med to trådløse telefoner, da det ikke virkede købte jeg en alm telefon, men der passede stikket ikke i adapteren. Øv øv øv.... :confused:
Guest Trine
Besvaret

Det lyder meget mærkeligt.. du har ikke glemt strømmen til den trådløse vel;) Nu er der jo lidt langt til Bjuv fra Limhamn, men jeg vil da gerne prøve at hjælpe. Det burde virke med et kabel fra dit modem i WAN stikket og en telefon i ...hmm phone. Blinker den grønt hele tiden? det bør den kun gøre når "røret er løftet".

Besvaret

Jeg har husket at sætte strøm til den trådløse. Hel dum er jeg dog ikke :) Den lyser grøn, den blinker ikke. Heller ikke når jeg løfter røret. Øv øv øv..... :(

Guest Trine
Besvaret
Jeg har husket at sætte strøm til den trådløse. Hel dum er jeg dog ikke :) Den lyser grøn, den blinker ikke. Heller ikke når jeg løfter røret. Øv øv øv..... :(
Ha, nej men det er sjovt nok set før;) Den skal ikke lyse grønt hvis røret ikke er løftet. Så den skal slet ikke lyse overhovedet (kun de små dioder bagpå). Hvor ligger Bjuv? Har du mulighed for at kigge forbi Limhamn en dag så vil jeg altså gerne hjælpe.
Guest Trine
Besvaret
Det er en Grandstream 486. Bjuv ligger ved Helsingborg, så det er et stykke fra Limhamn - desværre. Hvad kan problemet evt være?
Monteringen.. måske ved det ikke. Men du kunne jo med fordel teste på en telefon du vidste virkede sammen med adaptoren. For at udelukke fejlkilder. Er du sikker på dine kabler ikke er defekte og sådan? Hvis Telefin har testet den så må man jo forvente den virker... Har du ikke mulighed for at teste hos en ven der har bredbånd? Eller låne en telefon, evt B&O da jeg ved der er flere der bruger dem. Jeg har både brugt en Beocom 4 og en ældre stationær Beocom 1600.
Besvaret

Kunne godt forestille mig at den ikke får IP. Det kan du jo kontrollere ved at logge på dens websrv, men jeg synes lige at vi skal gennemgå din opsætning, så vi kan se at alt er som det skal være:-)

Besvaret

Måske dimmeren trænger til en opdateret firmware!? Det er set før, at det er det "eneste" der skal til. Eksempelvis var den forrige FW til min egen Grandstream286´er noget af det arveligste *BIIB*. Den ville ikke registrere sig på gateway´en - lyden var markant dårligere - nogle indstillinger ville den ikke huske...and so on. Så måske dette var en idé (også)?

Besvaret

Det har jeg ikke prøvet, men har jo haft sendt den til Telefin, hvor de tjekkede det hele igennem. Hvordan skal den kobles korrekt til, måske jeg gør noget forkert der (??)

Besvaret

ok - grunden til at jeg gerne vil have dig til at kigge på din opsætning i din adapter skyldes at vi lige skal se om alt står rigtigt. Den adapter du har (486), har en webserver kørende som man kan logge på og derved konfigurere adapteren. I og med at Telefin har kigget på opsætningen ved vi at den fungerer, men vi kender ikke til de indstillinger den har. Den kan f. eks. være sat til fast ip, selvom du ikke bruger det derhjemme. Desuden kan du have en eller anden form for boks til dit Internet, som vi skal lave hul i gennem til ip-telefoni, for at det skal fungere, så der er flere muligheder. Anyway - har du MSN, ICQ, eller anden chat ting? Så kan vi kigge på det? Det er lidt besværligt at gøre det via dette forum:-)

Guest Trine
Besvaret

Willerup, kan I ikke poste hvis I får løst problemet? Man er vel nysgerrig :flov:

Guest Trine
Besvaret

Kan I få adgang til adaptorens menu ved at trykke *** på telefonen? Hvis I trykker ***01 burde den læse op om den er opsat til statisk/dynamisk ip. Men kors hvor er Telefin's kundeservice da håbløs. Jeg fik mere end den hjælp jeg havde brug for da jeg skiftede fra Telefin til Telsome... og de er til at få fat i både på telefonen og på mailen.... ikke at jeg skal tale dårligere om Telefin end de har gjort sig fortjent til, men der er altså andre boller på suppen hos Telsome.. just to let you know... http://www.telsome.dk/ManualHandyTone486_DK.pdf Her er manualen fra Telsome, men borset fra IP adressen er den fuldt brugbar..

Besvaret

Der sker hverken noget når jeg trykker *** eller på den grønne knap. Så jeg har jo lidt svært ved at teste adapterens ip. Ej hvor jeg synes at det er besværgeligt. Er det nem at skifte til Telsome? For jeg er ærlig talt ret utilfreds med den service som jeg har fået gennem Telefin. Der går flere dage før de svarer min mail. Det er uacceptabelt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...