Guest Trinity Skrevet May 31, 2005 Rapporter Skrevet May 31, 2005 Så skete det endelig... Vi kan nu få BBB og lignende produkter på Ön i Limhamn :) I denne forbindelse har jeg besluttet mig for, at skifte mit kedelige Telia ADSL ud med BBB pga. hastighedsforskellen og muligheden for fast IP hos BBB. Da jeg får arbejdsgiver-betalt IP telefon hjemme i ovenstående forbindelse ville jeg rigtig gerne lukke mit Telia abonnement (før eller siden). Kan dette lade sig gøre nu eller måske når jeg først har fået BBB? Eller er det helt og aldeles umuligt? Jeg ved godt der er mange tråde omkring dette emne, men kan ikke finde et direkte svar... Der må da være en masse der har stået i selvsamme situation?
andersen Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Jeg er lige med på en lytter, da eneste grund til at jeg har en fastnet-forbindelse var for at kunne bestille BBB... 120 kroner i måneden til ingenting er også en slags penge :)
Gio Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Så længe det er en form for xDSL, så skal i jo ha´ en bære-linie - og det er typisk Telia der sidder på denne. (Det er jeres kobber ind i huset, som oftest forsyner jer med fastnettelefon) Medmindre BBB kan "overtage" dette kobber fra Telia, så nej...så hænger i på 120,- om måneden til fastnettelefon hos Telia. Grunden til at en masse andre har kunnet skippe Telia, er den simple at de får Internet eks. via TV-stikket, en evt. forenings egen kabling (og heraf hørende aftale med en ISP) eller en helt tredje måde. Men er det Internet via "telefon-stikket"...så er det op med muffen til Telia - medmindre altså BBB laver andre aftaler.
aj Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Jeg har en anden oplevelse. Jeg opsagde mit Telia i marts i forbindelse med at jeg skulle flytte et par måneder til tyskland og egentligt ville skifte til noget kabelinternet. Jeg valgte så i løbet af den 90 dages opsigesesperiode at ombestemme mig og beholde BBB, men uden at genoprette Telia. Nu mere end 1 md. senere kører nettet upåklageligt -- uden Telia abonnement. Nu kan man så undre sig over om det virkeligt er nødvendigt med Telia?
Guest Trinity Besvaret May 31, 2005 Rapporter Besvaret May 31, 2005 Det bliver mere og mere mystisk? :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu