Jump to content

Områder tæt på transport til Kbh.

Recommended Posts

Guest mmhellerup
Skrevet

Hej, Vi er lige ved at købe en lejlighed i Malmö og tager derover i næste uge, for at se på nogle stykker. Men har lidt svært ved at gennemskue hele tog-nettet. Er der nogen som ved om der er bestemte områder der er at foretrække, hvis man ønsker at kunne tage et tog som køre direkte til Kbh, således at man ikke skal skifte i Sverige ? PS: Har lidt blandede oplevelser med bankerne. FSB oplyser at man i Sverige kun kan låne op til 80 % af boligprisen, og derfor skal "supplere" op med de resterende 20 % selv (eller i form af anden långiver). Er det det de kalder botton og top-lån ? På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Micki PPS: Kanon forum - man kan virkelig fange nogle guldkorn.

Besvaret

i malmø er der kun 2 stationer. Malmø Syd Svågertorp som er den første station fra khb lufthavn, og derefter malmø central som ligger ca 10 mins kørsel fra Malmø Syd station. Du kan jo se på et kort, hvor lejlighederne du skla se på ligger i forhold til stationerne. Det skal siges at togene til og fra kbh/malmø kører hvert 20. minut det meste at døgnet.

Besvaret

I Nordea belåner man med et bottomlån på 75 % og derefter et top lån på 15 %. De sidste 10 er udebtalingen som man selv skal komme med ( eller låne i Nordea i DK hehe )

Guest Trine
Besvaret

Jeg vil anbefale du køber et kort:) Krak sælger bl.a et Øresundskort der dækker Skåne og Storkøbenhavn, som vi havde rigtig meget glæde af da vi købte. Mht lån så er grænserne for hvor stor en del man kan låne som botton og top lån varierende fra bank til bank. Men normalt hedder det vist 75 % botton, 15 % top og 10 % i udbetaling. Botton- top lånenes opbygning svarer omtrændt overens med det vi kender fra DK med et realkreditlån med lav rente og lang løbetid og et pantebrev med højrere rente og kortere løbetid. Svenskerne foretrækker man lægger udbetalingen, men det er som nævnt ofte muligt at låne til denne i en dansk bank.

Besvaret

Ja, det er lidt forskelligt hvad du bliver tilbudt, men som der bliver sagt, er det grundlæggende 75 (botten), 15 (top) og 10 (top, som skal ligges kontant)% vi snakker om. I sin tid lånte Handelsbanken mig 100% af de 435.000 min bostadsret kostede. Og jeg har altså ikke en specielt imponerende økonomi. Jeg hører samtidigt at SBAB (som de eneste?) anser mere end 75% som bottenlån, hvilket jo kan blive en fin besparelse for de fleste. Overvejer selv at skifte.

Besvaret

Hej Angående kort, kan www.map24.se bruges. Et kanont kort. Angående tog: Så er de ved at lave en city tunnel. Jeg ved ikke hvad dette har af betydninger på togende, om de stadigt planlægger at kører forbi Malmö Syd eller ikke. Men læs lidt på sitet: http://www.citytunneln.se. Jeg har lånt 95% af mit lån i Foreningssparbanken, de har også en DK, afdeling www.foreningssparbanken.dk, jeg snakkede dog med dem herover i Sverige. 80% af det er bottomlån, resten er toplån. Mit bottomlån er på 3.95% og mit toplån er på 5%. Jeg startede med at låne i DK, der lød min rente på 7%, og ret meget under dette, skal i nok ikke regne med at komme, da de danske banker, har svært ved at tage pant i boligen. Til sidst vil jeg da ønsker jer held med jeres tur. Der er skønt herover... Mvh Kenneth Dalbjerg

Besvaret
Angående tog: Så er de ved at lave en city tunnel. Jeg ved ikke hvad dette har af betydninger på togende, om de stadigt planlægger at kører forbi Malmö Syd eller ikke.
Jeg snakkede med en DSB-mand på Østerport st. forleden, og han fortalte, at Svågertorp/Malmö Syd kun er en midlertidig station. Når Citytunneln åbner, bliver Svågertorp nedlagt, og vi skal omkring Hyllie/Vintrie. Det er bl.a. grunden til, at de ikke gør så meget ud af at skabe et ordentligt miljø omkring st. (Kiosk, fast food o.l.) :rolleye: Han fortalte iøvrigt også, at grunden til, at der ikke kan køre flere tog over, så vi kunne slippe for at STÅ op om morgenen, er, at der simpelthen ikke kan køre flere tog over Malmö C. Jeg forslog ham, at man kunne køre med 10-min. drift og så vende hver andet tog i Svågertorp. Som jeg fortalte ham: Vi, der står på i Svågertorp, betaler ligeså meget for vores pendlerkort, som dem fra Malmö C., så det er uretfærdigt, at vi ikke kan få en siddeplads. :sad: Det viste sig, at DSB-manden selv bor i Sverige, så han kendte alt til vore problemer, og vi fik en god snak.
Besvaret

Ja tænke nok at man ikke vil kører forbi Svågetorp, nå city tunnel åbner... (Godt man har købt bil, så man slipper for at kæmpe sig først ind i toget om morgen i svågetorp...)

Besvaret

Tjo, men det varer cirka 7-8 år før den er færdig, så det er ikke lige højaktuelt... Kun hvis man har en bolig eller overvejer at købe bolig i nærheden af Hyllie...

• 3 weeks later...
Guest Investering
Besvaret

Lindeborg Hej Lige en kommetar. HVis man overvejer at købe bostadsrätt i malmö (og måske også håber at tjene på den) så er det nok strategisk godt valg, at købe i området omkring Lindeborg. Idag er naboerne marker, men om 5-6 år, er disse indkøbscebntre og metro til Malmø og København. Priserne dernede er pt. omkring halvdelen af centrum, men man kan nok godt vente en forholdsmæssig stor stigning.

Besvaret
Idag er naboerne marker, men om 5-6 år, er disse indkøbscebntre og metro til Malmø og København.QUOTE] Hej gæst, hvor har du det fra? Der stod forleden i avisen, at med åbningen af Biltema er det slut med forretninger i området ved Svågertorp. Resten af arealerne skal bruges til kontor- og lagerbygninger. Og en enkelt "Burger King", :( havde håbet på en MAX.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...