Jump to content

HSB Bolina --> Telia???

Recommended Posts

Besvaret
Dog har Telia tabt en sag til den svenske telestyrelse' date=' som siger at de IKKE MÅ TVINGE folk til at oprette en telefonlinie bare for at få internet. Denne afgørelse har Telia bare ikke tænkt sig at følge, så den er anket... om det kommer på plads før 12 oktober vil ingen af dem udtale sig om.. så lienu lukker de min linie hvis ikke jeg betaler 975 for et svensk nummer og 375 i kvartalet for en telefon jeg ikke gider have..[/quote']Lyder meget som situationen i DK for tiden. TDC har også "problemer" med at kræve fastnetforbindelse/abbonnement for at folk skal kunne få Internet. Og det er satme også på tide de får ristet dilleren over en sagte ild - for mage til monopol-hejs skal man da lede længe efter. *suk*
  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest Supermule
Besvaret

YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIR!!! U said it boy..... Now go get'em....;)

Lyder meget som situationen i DK for tiden. TDC har også "problemer" med at kræve fastnetforbindelse/abbonnement for at folk skal kunne få Internet. Og det er satme også på tide de får ristet dilleren over en sagte ild - for mage til monopol-hejs skal man da lede længe efter. *suk*
Guest Supermule
Besvaret

Gør som mig... Bestil en erhvervsforbindelse fra Telia. Lidt dyrere, men har du mulighed for at dele den er den pengene værd. Kræver ikke abb og du kan få alle de ip's du vil...

Besvaret
Ærlig talt' date=' så er jeg bare endnu mere forvirret over det pis her, og det værste er at min boligforening ikke aner noget om det heller![/quote'] I lige måde... men jeg har tilmeldt mig via det link de har oplyst i brevet, uden af opgive et svensk nummer, så må de rode sig ud af det selv. Jeg nægter ihvertfald at betale fuld pris. Har mailet med Bo-Lina og de er klar over problemet og er ved at finde en løsning. Har fået en mail om at de vist forhandler om en løsning der hedder 275 kr + 50 kr for leje af kobber hvis man ikke har fastnetnummer.
  • 2 months later...
Besvaret

Man er næsten optimistisk.. har lige talt med Telia 2 dage før de truede med at jeg ville miste mit internet hvis jeg ikke oprette fastnet hos dem samtidig med mit internet. Nu er der pludselig kommet andre boller på suppen:) Da jeg ikke har fastnet skal jeg betale ekstra for leje af deres kabler fra centralen til min lejlighed, men jeg behøver ikke at oprette fastnet. Det betyder jeg skal betale 80 sek ekstra om måneden for adsl, men det er stadig lavere end et fastnet til 975 i oprettelse og 375 om måneden. Det må så være gældende for alle med adsl der ikke vil betale for fastnet ved siden af. Telia tabte i sommer en sag ved den svenske telestyrelse, og med det her ser det ud til at de har accepteret afgørelsen:) Meeeen lad os nu se om det hele "kører fuldstændig automatisk" på onsdag som de lover...

Besvaret
Du mener forhåbentlig i kvartalet!? :)
Ja sorry selvfølgelig 375 i kvartalet og jeg bliver bonnet 80 om MÅNEDEN.. så der er 135 at spare pr kvartal plus stiftelsesomkosningen..
Guest Supermule
Besvaret

Er det så ikke federe med et fastnet nr, så folk kan ringe til én??? Ved godt man kan det samme med IP, men når nu prisforskellen er så lille????

Besvaret

Jeg har valgt at oprette fastnet igen. Både p.g.a. mangel på bredbånd i foreningen for tiden, men også for "integrationens" skyld. Det er, alt andet lige, en del lettere at have kontakt til myndigheder m.m i Sverige når man har et svensk fastnet-nummer via Teee-li-arr´h. Og så er der jo også visse services der kun kan bruges fra en fastnet-telefon. Derudover, så har jeg stadig min danske mobil, og når mit bredbånd kommer op at køre igen (via www.ownit.se - foreningen er ved at skifte fra HSB Bolina), så har jeg dansk ip-telefonnummer kørende også.

Besvaret
Er det så ikke federe med et fastnet nr' date=' så folk kan ringe til én??? Ved godt man kan det samme med IP, men når nu prisforskellen er så lille????[/quote'] He jo det er nok rigtigt, men det er blevet en principsag for mig. Og jeg har meget svært ved af afvige fra mine principper...
Besvaret

Jeg har nummerporteret mit svenske fastnet telefonnummer til et svensk IP telefon nummer, derudover har jeg et dansk IP telefonnummer så jeg kan ringe til lokaltakst i begge lande. Det svenske er mest så at myndigheder kan komme i kontakt med mig.

Besvaret

Hsb's net bliver en dublex linje altså 10 mbit ind og 10mbit ud. Linjerne bliver overtaget af Telia. Men jo 100 mbit er for dyrt...lad os vente et par måneder..så kan det være de sætter prisen ned. 10mbit linjen kommer til at fortsætte som hidtil altså 275 sek. Jeg glæder mig personligt ikke at telia har overtaget det, da jeg ikke tror på store selskaber i længden, hvem ved om et år der ikke kommer prisstigninger. Men ellers er linjen stadig den billigste i Malmö. Lund har en hel anden hastighed på nogle af deres boligkvaterer, de kører nemlig med GBIT forbindelser til næsten ingen penge.

Besvaret

Hold nu op med jeres "100mbit og 1gbit Internet". Vi ved jo godt, at en sådan hastighed ud på Internettet er utopi. Hastigheden kan bibeholdes, til dels, internt på udbyderens backbone...og så heller ikke længere. Ergo bliver vi bare koblet på et LAN/WAN - og det kan nu også være godt nok, set i lyset af tidligere tiders 128/256 forbindelser :p. Er i klar over hvad en 1gbit fiber koster i Interchange´n!? ;) Ovenstående er ikke et surt opstød - men en reminder på hvad det reelt er i får. Og det er ikke 100mbit garanteret hastighed ud på det forchromede Inder-Net. ;)

Besvaret

halloo der Gio, bare navnet 1gbit eller 100 mbit..burde kunne få klokkerne til at ringe...selvom du måske ikke får 100/100...men du får da garanteret 50/50 og det da nok så 10 gange hurtigeren dk's net..så gå op i detaljer..er da naivt. Heller ingen surt opstød herfra.

Besvaret
Hsb's net bliver en dublex linje altså 10 mbit ind og 10mbit ud. Linjerne bliver overtaget af Telia.
Så vil jeg skuffe dig allerede nu. Telia har hele tiden været udbyder på HSB Bolina net.. dette er blot en NY rammeaftale. Som Gio siger, jeg vil sgu se et forbedret net før jeg tror det. Min bekymring går blot på om jeg overhovedet har et inder-net efter imorgen...:eek:
Besvaret

På et af telia's forum har telia officielt meldt ud med 10/10, og at den interne netværk bliver ikke 100...men 100mbit wan har telia ikke meldt ud om, så jeg tror bare det bliver en almindelig 100 mbit en vej. Så lidt forbedret bliver det da, men vi mister den interne hastighed desværre :( ... Ja vidste godt det var telia net men styret lokalt.

Besvaret

Jeg pointerede bare at træerne ikke vokser ind i himlen :) Men derudover, så er Sverige ofte et dejligt land, når vi bredbåndshungrende danskere kommer til. Men DK er også ved at være godt med efterhånden. Jeg flyttede fra en 10/10 på FrederiksbergNet for en måned siden - og dén spillede max. Prisen var dog mere pebret end de er herovre på samme vilkår - men stadig var det følelsen af luksus. ...og nu sidder jeg på et Tele Danmark 56K Internet Modem, dial´et op mod Telia´s "Internet för alla". Så det kan ikke gå langsommere *suk*

Besvaret
Hold nu op med jeres "100mbit og 1gbit Internet". Vi ved jo godt' date=' at en sådan hastighed ud på Internettet er utopi. Hastigheden kan bibeholdes, til dels, [i']internt på udbyderens backbone...og så heller ikke længere. Ergo bliver vi bare koblet på et LAN/WAN - og det kan nu også være godt nok, set i lyset af tidligere tiders 128/256 forbindelser :p. Er i klar over hvad en 1gbit fiber koster i Interchange´n!? ;) Ovenstående er ikke et surt opstød - men en reminder på hvad det reelt er i får. Og det er ikke 100mbit garanteret hastighed ud på det forchromede Inder-Net. ;)
Enig og så kom ikke og sig at der er et reelt behov. 10mbit er mere end nok til streaming af DVD ;) eller er det 11mbit.. Men i hvert fald som GIO skriver, så er faktum at der ikke er 100mbit direkte ud til Internettet. Telia har med deres blåvands ring, så vidt jeg husker 2 eller 4 x 2,4gb over Atlanten.. Og så husk lige på at båndbrede altså koster penge for ISP'erne og der er væsentlig forskel på udlands og indlandstrafik i prisen.
Besvaret

Så bliver jeg jo lige nødt til at kommentere lidt her.. Mit net kørte 5/5 hos HSB indtil den 28/9.. der var jeg allerede opgraderet til deres nye rammeaftale(internet mæssigt) og har sidenhen kørt med op til 15/15 uden nogen problemer overhovedet. Hvis det fortsætter sådan har jeg intet at klage over. Alle der tror at de får 100/100 reelt når de køber det, må være lidt naive eller vide meget lidt om branchen, hvis man bare kan komme i nærheden af 50/50 skal man nok være glad... men prisen skal godt nok lige et par hundrede kroner ned før jeg gider overveje det. JACK: Tror ikke man behøver være så bange for Telia, for de bliver nødt til at oppe sig fra 2007 da der der er åbent for alle internetudbydere der skulla have lyst til at tilbyde HSB boligforeningerne internet.. Så det kan være der kommer noget konkurrence der. Hvad angår lille Danmark, så er de altså kommet en del mere med.. der er efterhånden en del steder man kan få gode forbindelser til endnu færre penge end vi giver herovre.. men igen.. der er også mange steder man ikke kan få ordentligt net endnu.. Det var bare lige mine tanker..

Besvaret

Hey jeg vil bare lige sige at jeg stadig har internet. selvom det ikke var en post på det sidste girokort, som hed Bolina. jeg har hul igennem til omverden via et eathernet stik, det må være noget lokalt netværk i opgangen. jeg har ikke kunne finde info om det bliver lukket, så nu må vi se om det en dag lukker ned.

Besvaret

det gør det ikke.. du får bare først en regning i løbet af denne måned fra Telia.. jeg undrede mig også og ringede til HSB for at høre.. men det er fordi de ikke har gidet at tage penge for de første 12 dage.. så Telia får dem nok med gratis.. for... vi får vel ikke 12 dages gratis internet????

Besvaret
Hold da op jeg er glad for at jeg har internet via et bredbåndsstik og ikke telefonlinien.. der har nemlig ingen problemer været overhovedet.. så det er sgu rart..
Samme her.....pyhaaaa (indtil videre hehe)
  • 1 month later...
Besvaret

Hvad så? Er er nogen der har fået regning fra Telia siden skiftet fra Bo-Lina den 12/10? Da de fik koblet min forbindelse op til en forkert i lejlighed er jeg sgu lidt undrende over jeg endnu ikke har fået en regning...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...