Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej folkens, efter 10 år i Odense har jeg fået drømmejobbet i København, og vi er ved at overveje meget seriøst at flytte til Malmö, så vi kan få det der lille hus vi gerne vil have. Prisklasse 1,5-1,8 mill. SEK - har foreløbig kigget i Fosie, Husie og Oxie. I næste uge låner vi en venindes lejlighed i Malmö plus hendes bil og så vil vi ellers bare kigge på huse og forsøge at få et møde med et venligt bankmenneske der vil give os et lånelöfte, så vi kan slå til når vi finder HUSET. Er i øjeblikket rimelig tændte på et hus i Trollängen i Husie (i øvrigt også p.t. ejet af danskere!) så hvis nogen har noget interessant at sige om det område er jeg meget lydhør. Ellers skal vi også til Ulricedal, Gullvik og Gamla Rosengård (lidt mere skummelt, vist?) i næste uge. Er der i øvrigt nogen der kan sige noget om off. transport fra Vellinge og/eller Hököpinge? Har set et par meget lækre huse derude, men vi vil ikke være afhængige af at have to biler, hvis vi kan undgå det, og det er p.t. kun mig der har job i København.... /Pernille

Besvaret

Jeg bor i Hököpinge og den offentlige transport kunne være god, hvis bussen gad stoppe i Svågertorp, men næh nej, man skal tage bussen helt ind til Central Stationen for at komme med toget til København og det koster lige mindst en halv time mere. Men nu er det yderst sjældent at jeg bruger det offentlige :D

Besvaret

Pas lidt på med at låne hendes bil, da det kun er "danskere" med svensk personnummer der må køre i andres biler herovre, og vidst nok også hvis de selv er i bilen....

Guest Jønsson
Besvaret

Så længe hun ikke kører til Danmark er der intet i vejen for at køre i en svensk bil.

Besvaret

*fniser lidt* okay, nu er det altså min MAND der ikke har noget job i Københavnsområdet endnu... Og det er meningen at vi begge to flytter vores adresser og personnumre til Sverige, så det med danskere i svenske biler er ikke noget problem ;-) /Pernille

Besvaret

Enig ja, du må selvfølglig gerne køre i svensk indreg. bil herovre med dansk bopæl. I Danmark skal der som udgangspunkt være en svensk boende med. Mht transport, var det ikke en mulighed at pendle til en station? Vi har en bil nummer to - en lille citroen saxo 1.4i fra 1996 som vi fik 22.000 retur i afgift for at tage med herover. Den koster cirka 700 sek/år i vægtafgift og 1.400 sek/år i trafikforsikring at have. Så selv med den ene af os på SU er det til at håndtere - og derudover nok også nødvendigt - vi bor "lidt" ude på landet. Og så tillykke med dit nye job - og velkommen i det svenske.

Besvaret

Hejsan og velkommen til hinsidan.. vi bor i en villa i gamla rosengården og der er sgu ikke noget skummelt ved det. Vi har naboer fra alle dele af verden lige fra Bolivia til ungarn, men dem vi støder mest på er alle de der "satans" invandrer fra Dk :-) held og lykke. Mvh Jacob

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...