Rene Larsen Skrevet July 21, 2005 Rapporter Skrevet July 21, 2005 Hej, Hvor meget dyrere er en typisk bilforsikring når bilens pris overstiger 500.000 SEK? Jeg er ved at flytte til Sverige - dog først en gang i januar, febuar 2006. I den forbindelse skal jeg have en ny bil, da det ikke kan betale sig for mig at medtage min nuværende Audi A3 2.0 TDI, jeg kunne evt. finde på at købe en Audi A6 3.0 TDI TT - men den kommer hurtigt op over de 500.000 SEK. Mvh. René
Guest ThomasO Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Spørg forsikrings selskaberne, tag evt at maile dem. Køber du NY svensksolgt får du som regel noget trafikforsikring med i prisen de første 3 år. Det afhænger også meget af hvor du bor - læs: postnummeret. De slår postnummert op i deres statestikker mht hvad risikoen er. Der er tydeligt forskel på land og by, somme tider over 50%.
Rene Larsen Besvaret July 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2005 Jeg har forsøgt at maile til en lille håndfuld af selskaberne, men de vil ALLE have bilens reg.nr. samt mit svenske personnr. (som jeg ikke kan få før jeg fysisk flytter til Sverige), før de vil give mig en pris ;-(( Rene
larscph Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Ring til dem... Forklar du skal flytte herover... Det kan godt lade sig gøre at få priser.
larscph Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Jeg gi'r så i øvrigt 7.792 kr/år for helforsikring med friskade/lav selvrisiko på parkreingsskade/hærværk/glas mm (AllRisk hos SalusAnsvar hvor jeg er forsikret), 6.000 kr i selvrisiko på kaskoskader. Fri kilometer. 31 år, kørekort siden jeg var 18. Skadefri. Bilen er en e39 bmw 530dA touring fra 2002, import fra Tyskland i 2004. Bopæl 24195 Eslöv. Parkerer på privat grund i garage.
Ronal Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Hej RLarsen, Jeg har fået min A6 3.2 Q model 2005 forsikret for 7000 skr,- har haft kørekort i 10 år og den står i egen carport. Audi betaler den øverste del af forsikringen i 3 år. svarende til kasko i DK, selvrisk på 5000,- skr
Jønsson Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 IF tager 7700 SEK ved max. 25000 km. årligt på deres internet-beregning...
Rene Larsen Besvaret July 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2005 Tak for jeres svar ;-) Det ser ud til at der stadig er håb for en 'billig' bilforsikring. Min kommende bopæl - engang i januar,februar 2006 - vil værre i Hököpinge, 23592 Vellinge. Har iøvrigt haft kørekort siden 1985 - kørt skadefri siden, dog kun i egen bil de sidste 5 år - den resterende tid kørt bil næsten dagligt i.f.m. mit daværende job. Dvs. at de af jer som har en forsikring til 7-8.000 SEK, da er bilens pris også > 500.000? @Ronal Hvilke forsikringsselskab har du til din A6 3.2 Q - Audi's (TrygHansa)?
credde Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Aha så har du købt lejlighed samme sted som mig -> Bruksparken? Jeg bor i dag allerede i Bruksparken, men skal flytte over i det nye byggeri til januar (forhåbentligt når de at blive færdige til tiden hehe). Bilforsikringen i Vellinge er ret billig set i forhold til centrale Malmö og jeg tror den bliver billigere, når vi får carport.
credde Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Du kan være heldig i øvrigt, herovre kigger man kun på hvorlænge man har haft kørekort, og hvis man har lavet skader indenfor det sidste år. Nu kender jeg ikke dine bilbehov osv., men det kunne måske være smart at hive en A6 3.0 tdi hjem fra Tyskland, så er der jo en anden, som har brugt alle penge på det lækre ekstraudstyr og taget det første tab.
Rene Larsen Besvaret July 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2005 @credde I hvilke bygning har du købt lejlighed - A eller B? Jeg har købt B302 - hvis det siger dig noget (3. sal m/vestvendt altan/'balkon'). Jeg har da set at nogle af de nuværende lejligheder har tilknyttet carport.
credde Besvaret July 21, 2005 Rapporter Besvaret July 21, 2005 Jeg har købt A203 østvendt balkon. Så vidt jeg husker er det kun nummer 4, som har carport. Hehe jeg kan afsløre, at du får mindst en dansker som nabo, en af mine kammerater har købt B303 :D
Rene Larsen Besvaret July 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2005 Nu kender jeg ikke dine bilbehov osv.' date=' men det kunne måske være smart at hive en A6 3.0 tdi hjem fra Tyskland, så er der jo en anden, som har brugt alle penge på det lækre ekstraudstyr og taget det første tab.[/quote'] Ja, du har da ret i at jeg kan få en 'billigere' bil ved at købe den i Tyskland, men så kender jeg heller ikke hele dens historik. Så jeg fortrækker at købe nyt - evt. i DK og importere til S. Mine nuværende årlige km. 50.000 (Slagelse->Gentofte->Slagelse plus div.) Mine forventede årlige km. 35-40.000
larscph Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 Tak for jeres svar ;-) Det ser ud til at der stadig er håb for en 'billig' bilforsikring. Min kommende bopæl - engang i januar,februar 2006 - vil værre i Hököpinge, 23592 Vellinge. Har iøvrigt haft kørekort siden 1985 - kørt skadefri siden, dog kun i egen bil de sidste 5 år - den resterende tid kørt bil næsten dagligt i.f.m. mit daværende job. Dvs. at de af jer som har en forsikring til 7-8.000 SEK, da er bilens pris også > 500.000? @Ronal Hvilke forsikringsselskab har du til din A6 3.2 Q - Audi's (TrygHansa)? Bilens nypris var givetvis omkring 500.000 (bmw 530dA touring med alt i udstyr inkl. navi, tv, læder, telefon, osv), men jeg købte den brugt så jeg har ikke selv (slet ikke) givet så meget for den. De går ikke op i om det er din egen eller anden bil du har kørt, jeg blev blot spurgt om jeg havde kørt 3 år skadefri. Det kan variere lidt, jeg spurgte også på prisen for en 730dA - den kostede hos Salus cirka 12.000 årligt!
Guest ThomasO Besvaret July 22, 2005 Rapporter Besvaret July 22, 2005 Måske man skulle flytte på landet. Jeg giver 16.000SEK for en 320 (2.2)Touring inde i Malmø C. Det er på trods af at den holder i aflåst underjordisk garage, og ingen uden bil dernede har adgang. En 320 koster ikke 500.000, måske det halve. Iøvrigt er der tit prisforskelle på import eller Svensksolgt desværre. Bare så du ved det rlarsen. Jeg kiggede på en S60 svensksolgt, den kunne jeg forsikre for 8.000 med samme bopæl. Det er sgu underligt...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu