Jump to content

Recommended Posts

Guest jxhab
Skrevet

Hej Alle, Jeg er i den situation at mine kæreste og jeg, forhåbentlig snart flytter til sverige. Da jeg også fornyligt at taget mig sammen og tage et kørekort og har fået "pappet" osv, så er jeg jo på det her prøve system i 2-3 år, hvor forseelser straffes betydeligt hårdere for nybegyndere som mig. Men nu vil jeg lige teste en lille teori. Hvis jeg mister mit kort, så skal jeg jo højst sandsynligt have et svensk kørekort og hvordan foreligger det så med det prøvesystem jeg tvunget i, i det danske system? Jeg er egentlig ligeglad, da jeg ikke er den store fart djævel, men det er jo altid sjovt at prøve med systemet =) Cool med den her debatside, den har hjulpet os meget, når det kommer til spørgsmål osv. Men måske skulle man opdatere de forskellige FAQ's der er og samtidig oprette en "flytte tjekliste" .. Evt en man kunne printe ud ;) Jeg ser frem til de kreative svar.. God Weekend..

Besvaret
Hvis du bor i Sverige og har svensk kørekort er du vel ikke underlagt det danske system. Til gengæld napper de kortet lidt tid hvis du kører mere end 30 km/t for hurtigt :-)
Helt enig. Jeg ved godt det med de 30 km/t og det er egentlig ikke et problem for mig, men jeg synes bare det er en interessant måde at undgå den regel i Danmark. For den har jo sin betydning hvis du bliver stoppet for at køre for stærkt i forhold til hvis du ikke er på prøve..
Besvaret
Helt enig. Jeg ved godt det med de 30 km/t og det er egentlig ikke et problem for mig' date=' men jeg synes bare det er en interessant måde at undgå den regel i Danmark. For den har jo sin betydning hvis du bliver stoppet for at køre for stærkt i forhold til hvis du ikke er på prøve..[/quote'] Jeps.. Men sådan er det jo - man er underlagt de regler i det land hvor man bor. Ville men at det var jo nok meget at gøre ud af det bare for at undgå den regel.
Guest Trinity
Besvaret

Det er da bare med at få skiftet til et svensk kørekort.... Så er du ude over det problem. Koster ikke noget særligt heller...

Besvaret
Det er da bare med at få skiftet til et svensk kørekort.... Så er du ude over det problem. Koster ikke noget særligt heller...
Ja det tror jeg også vi gør, når vi kommer der over. For jeg har også hørt det kan skabe en del mere spildtid hvis man bliver stoppet af politiet i en bil på svenske plader, hvor man har dansk kørekort.
  • 2 weeks later...
Besvaret

jeg gå og overvejer at skiftet til et svensk kørekort, mest fordi at de i danmark indfører det der klippekort hajs. jeg har ikke fået en bøde, men vil være lidt træt af at miste kortet pågrund af 3 "mindre" fejl i trafikken. Men se så i denne tråd at man er underlagt de regler man har kortet fra. Vil det også sige at de 30km/t tæller i DK?, jeg gik der stærkt udfra at reglerne var ens for alle. Altså kører man i DK, er det efter den danske færselslov og i sverige efter den svenske.?

Besvaret
jeg gå og overvejer at skiftet til et svensk kørekort, mest fordi at de i danmark indfører det der klippekort hajs. jeg har ikke fået en bøde, men vil være lidt træt af at miste kortet pågrund af 3 "mindre" fejl i trafikken. Men se så i denne tråd at man er underlagt de regler man har kortet fra. Vil det også sige at de 30km/t tæller i DK?, jeg gik der stærkt udfra at reglerne var ens for alle. Altså kører man i DK, er det efter den danske færselslov og i sverige efter den svenske.?
Hvis du kører i Uruguay med et dansk kørekort, er det ikke den danske færdselslov der gælder - men den lokale... Sådan er det også i Sverige... :)
Guest Palle...
Besvaret

Tænk hvis man kørte i england...efter danske regler... Gad vide hvor langt man så ville komme ?

Besvaret

Ja eller i tyskland, undrede mig over en tidligere post i dette emne, som skrev at det var de svenske regler der gjaldt, men det var sikker en hentydning til nå man kørte i sverige... Forresten nogen som ved hvordan man bytter kørekortet rundt?

Besvaret
Ja eller i tyskland, undrede mig over en tidligere post i dette emne, som skrev at det var de svenske regler der gjaldt, men det var sikker en hentydning til nå man kørte i sverige... Forresten nogen som ved hvordan man bytter kørekortet rundt?
Du skal kontakte länsstyrelsen. Jeg fandt en blanket på deres hjemmeside på et tidspunkt. Umiddelbart skulle man bare udfylde blanketten, vedlægge en kopi af det danske kørekort også vente på posten.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...