Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har hørt der findes en overdragelsesblanket man skal bruge når man sælger sin bil. Jeg har været inde på vägverket, men synes ikke jeg kan finde den? Nogen der kan hjælpe? Jeg har fundet et forslag til en kontrakt inde på konsumentverket. Det er hvad jeg har kunnet finde. Jeg har ikke prøvet at sælge bil før, så jeg er lidt grøn på området. Gode råd modtages gerne.

Besvaret

Svensk bil? Så er det den ene halvdel af registreringsbeviset der skal sendes ind, med din og den nye ejers underskrift og data. Tag et kig på papiret...så giver det sig selv.

Besvaret

Peter: Självklart...:) Jeg gjorde det, da jeg købte bil i Sverige, at sælger og jeg ordnede sagerne i banken - og derefter griflede på registreringsblanketten, og postede den "hånd i hånd". Hvorefter jeg futtede ud i mit nyindkøbte fartøj, og bad min venstre fod om at blande sig udenom for fremtiden! (TipTronic automatgear...min første) :laugh:

• 5 years later...
Besvaret

Jeg er ved at sælge bilen og tænker om der i Sverige er sådan en standard salgs kvittering. Hvor man fraskriver sig sit ansvar for bilen, og køber har en oversigt over pris og km tal. Klart man kan skrive en selv, men måske bedre hvis der findes en standard på nettet et sted. I DK tror jeg FDM har en sådan......men nok bedre med en på svensk. http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Kontrakt/Dokument/kov_kontrakt_kopekontrakt_bilar.pdf

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...