Madsen Skrevet August 9, 2005 Rapporter Skrevet August 9, 2005 Min kæreste kom hjem i dag, ganske forfærdet efter at have været en tur i træningscenter for første gang... Alle fyrene var virkelig store og vi kom til at snakke om hvordan lovgivningen er omkring doping og steorider her i Sverige? Sådan noget kan da ikke være tilladt her eller hvad? Nogle der kender noget til det eller har samme erfaringer?
aj Besvaret August 9, 2005 Rapporter Besvaret August 9, 2005 Hvor var han henne? Det kunne meget vel være Athletic Center på Värnhem : )
Madsen Besvaret August 9, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2005 Jep, det er der! Kender du til det?
Guest Trinity Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Anabolske steroider samt andre former for doping er ulovligt i Sverige ligesom i Danmark. Problemer er nok nærmere valg af center. Det drejer sig om, at finde et godt fitnesscenter og holde sig væk fra de mere "bodybuilder-agtige" af slagsen. Af pænere centre i Malmö kan nævnes: Friskis & Svettis (www.friskissvettis.se) samt SATS (www.sats.se).
SanneJ Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 ha ha -Fik samme tanke efter at ha väret på Athletic Center i Värnhem, men det var et billigt sted! Og folkene var da flinke nok :) Og så er der den fordel, at når man som jeg, primärt skulle konditionsträne, var det aldrig et problem at få plads på löbebånd/cykelmaskinerne -for der kom de "lige-så-brede-som-höje-fyrene" bestemt ikke
Madsen Besvaret August 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 10, 2005 Tror bestemt også kæresten føler sig meget lille det sted!! ... De tager sikkert nogle spændende drikke og træner en del... Man kan åbenbart se dernede at de har vundet en del konkurrencer, og sådanne steder tjekker de vel sådan noget... Men det er langt fra et dansk træningscenter... Næsten ingen kvinder og masser af kæmpe mænd der træner til techno...
Guest Trine Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Men det er langt fra et dansk træningscenter... Næsten ingen kvinder og masser af kæmpe mænd der træner til techno... hmm det kommer vist an på hvilket center du får forvildet dig ind i... Friskis og Svettis hvor jeg træner er "helt normalt"...
aj Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Jep' date=' det er der! Kender du til det?[/quote'] Ja, var selv nede at prøvetræne dengang jeg skulle vælge center (http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=123&highlight=frie+v%E6gte). Jeg endte med at vælge F&S på Ön. Der er centre tættere på, men F&S falder lige i min smag. Der er rent, ikke kvælende med mennesker, godt udvalg af frie vægte, og slutteligt har stedet en god størrelse. Kan anbefales. Nogen der har prøvet deres nye afdeling på Heleholm? De reklamerer rundt om i byen med det.
BS Besvaret August 10, 2005 Rapporter Besvaret August 10, 2005 Hvad ligger priserne i snit på? Min fornemmelse var at det var forholdsvis dyrt at træne i malmø
Guest jxhab Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Hvad ligger priserne i snit på? Min fornemmelse var at det var forholdsvis dyrt at træne i malmø Jeg mindes der var et sted ude på öen, som koster omkring 2700 SEK? Det kan godt være jeg husker forkert.
Guest Trine Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Jeg mindes der var et sted ude på öen' date=' som koster omkring 2700 SEK? Det kan godt være jeg husker forkert.[/quote'] På Ön koster styrketræning 2400 sek for et årskort, så er der kombikort hvor du kan vælge styrketræning+aerobics+spinning (der er 4 kombikort med forskellige kombinationer af aktiviteter). Et Allkort koster 3500 sek om året, hvilket svarer til 230 DKK for fri træning pr måned. Det mener jeg da er konkurrence dygtigt med danske priser. http://www.friskissvettis.org/malmo/ Stedet er godt, rent, god udluftning, ok plads omkring maskiner og har et bredt udvalg i maskiner, vægte, kredsløbsudstyr og holdaktiviteter. Eneste minus er vel parkeringsforholdende for dem der kommer i bil. Der er meget få pladser hvor man må holde 2 timer gratis, til gengæld er der mange billetautomater og næsten endnu flere parkeringsvagter.
BS Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 På Ön koster styrketræning 2400 sek for et årskort, så er der kombikort hvor du kan vælge styrketræning+aerobics+spinning (der er 4 kombikort med forskellige kombinationer af aktiviteter). Et Allkort koster 3500 sek om året, hvilket svarer til 230 DKK for fri træning pr måned. Det mener jeg da er konkurrence dygtigt med danske priser. Ja det lyder faktisk ikke så galt igen. Mange tak.
aj Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Hvad ligger priserne i snit på? Min fornemmelse var at det var forholdsvis dyrt at træne i malmø Jeg kan med glæde berette at du tager fejl. I København starter priserne på omkring 350 DKK hos de etablerede kæder (SATS, HardWork etc.). De steder jeg har været i Malmö har alle været billigere. F&S tager f.eks. 265 SEK pr. md. med autogiro. Du tegner for et år, men der er ingen straf overhovedet hvis du opsiger før tid. Hvis du køber 6 eller 12 mdr. kontant slipper du billigere (set i forhold til prisen pr. måned). God træning.
BS Besvaret August 11, 2005 Rapporter Besvaret August 11, 2005 Jeg kan med glæde berette at du tager fejl. I København starter priserne på omkring 350 DKK hos de etablerede kæder (SATS' date=' HardWork etc.). De steder jeg har været i Malmö har alle været billigere. F&S tager f.eks. 265 SEK pr. md. med autogiro. Du tegner for et år, men der er ingen straf overhovedet hvis du opsiger før tid. Hvis du køber 6 eller 12 mdr. kontant slipper du billigere (set i forhold til prisen pr. måned). God træning.[/quote'] Indtil videre vil jeg så benytte mig af det gratis trænningscenter vi har på basen her. Men skal da helt klart finde et godt sted når jeg kommer hjem. Takker for info.
birkster1977 Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Jeg træner i Malmö Atletklubb, Västra Hindbyvägen 18 . det er et okay sted men måske ikke så meget for piger, men de har da spinning som et alternativ. prisen er heller ikke så gal jeg betaler 1950 sekk for 12 måneder, for piger er det vidst lidt billigere. http://www.malmoak.com Her er også doping-kontrol og man skriver under på ved indmeldelse at man ikke bruger doping. Så hvis der er nogen som skal begynde at træne dernede må I godt lige sige til, jeg mangler nemlig en træningsmakker :-)
Kasper Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Kan også nævne det er en oplevelse at deltage i en spinning/bodybike time hos F&S. Tror man skal være stamgæst for at forstå det ?! Det var sådan noget med dyrelyde osv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu