bluee Skrevet August 12, 2005 Rapporter Skrevet August 12, 2005 Hej Jeg ville høre hvordan jer som er flyttet alene til Malmö har oplevet om det er nemt at møde nye mennesker - både svenskere og danskere. Jeg har planer om snart at flytte men kender ikke en levende sjæl derovre. Svensk forstår jeg da men ikke såå godt. Er i nogle danskere der mødes engang imellem? nogen der tager på byture og fester lidt? Jeg er iøvrigt 26. Martin
thygesen Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Hej Martin, Prøv at kigge på Arrangementer så vil du se at vi af og til arrangerer noget hvor man mødes.. om det er nemt at møde folk afhænger jo af hvor åben man selv er. HVis du aldrig selv inviterer eller deltager i noget vil du ikke møde nogen, men hvis du er åben og holder dig til når der er mulighed for lidt fest, ps2, hygge eller hvadd det nu kunne være så skal du nok møde nogle. Hvad angår svenskere så er du jo nok nødt til at have en form for kontakt med dem, det vil sige: snakke med dem i byen, starte til noget sport, og hvad man ellers lige kan finde på.
Guest Trine Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Hvis du kigger under tråden arrangementer kan du veje stemningen. Mit indtryk er at alle er velkomne så det er ikke en lukket gruppe der arrangerer.
Guest Palle... Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Jeg syntes også du skal kikke under arrangementer Nå men.. jeg flyttede herover uden at kende et øje... Min kalender er da ofte booket med en masse spas ... Men, det hjælper ikke at sidde derhjemme og vente på en invitation. Da jeg flyttede over, blev der straks arrangeret en tur på Ölkafeen (som vel nærmest er "stamstedet" for en del af os nu) og en pool-tourning (som jeg så selv vandt) Altså, ..... vær lidt opsøgende... så lærer man en masse at kende. Husk, der er mange andre i samme båd som dig, og ingen gider sidde hjemme
Gio Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 ...og en pool-tourning (som jeg så selv vandt)Ja tak...Mr. Bangkok tropper op med sin egen kø i plys-transportkasse - og så står vi andre n00bs dér og tænker vores. :th2: Men blev jeg ikke nummer to, egentlig? *g*
SanneJ Besvaret August 12, 2005 Rapporter Besvaret August 12, 2005 Hej Martin. Jeg flyttede herovre helt alene og uden at kende nogen... :o Godt nok fordi jeg fik arbejde, så jeg har på den måde måske haft lettere ved at läre svenskere at kende og komme ind i det svenske samfund. Mit indtryk af svenskere er, at de er meget åbne overfor os danskere, så meld dig ind i en sportsklub eller hvad du nu interesserer dig for, så bliver det ikke noget problem at läre nye mennesker at kende... Og ja, på dette forum lader folk også til at väre meget sociale. Jeg har ikke väret så social herovre, da jeg stadig er meget i DK, for at dyrke min sport, men som andre også siger, det er jo op til en selv at väre åben, så går det nok. Det skal ihvertfald ikke väre det der hindrer dig i at flytte herover ;)
dansken Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Jeg er medlem af Redhawks Support (Supporter klub for malmös ishockeyhold), og der igennem har jeg fået mange svenske (og et par danske) venner. Mit råd, hvis man vil møde svenskerne, er at melde sig ind i en eller anden form for forening, der interessere en. For mig er det hockey, for andre er det måske frimærker eller noget helt tredje. Hvis man selv er lidt opsøgende, så kommer både sproget og vennerne lige så stille.
Admin Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Jeg kendte ikke nogen da jeg flyttede herover og.......det gør jeg stadig ikke :D
Guest Supermule Besvaret August 13, 2005 Rapporter Besvaret August 13, 2005 Tror godt du har lidt humor gemt et eller andet sted Steen..... Jeg kendte ikke nogen da jeg flyttede herover og.......det gør jeg stadig ikke :D
Guest carspar Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Vi er med på dette forum men har aldrig mödt nogen af dem. Vi har boet her i 3 år og har en del Svenske venner, de er meget åbne for at möde specielt Danskere. Vi er meget tilfredse med at bo her i Skåne og overvejer overhovedet ikke at flytte tilbage. Som du kan ser har jeg også svensk tastatur "ö, ä" så en del intregration er det blevet til. Det ser ud som om den del (af de danskere der flytter over) gerne vil träffes med danskere og det er muligt i dette forum under arrangementer, men vi er også en del der trives bra med at integrere os. Vi bor i Lund og det er jo der alt startede for mange år siden, kultur og historien er meget stor her. Dette skal ses som positivt og er ikke opläg til den sädvanlige diskussion. Hav en god dag.
Toft Besvaret August 15, 2005 Rapporter Besvaret August 15, 2005 Det ser ud som om den del (af de danskere der flytter over) gerne vil träffes med danskere og det er muligt i dette forum under arrangementer' date=' [b']men vi er også en del der trives bra med at integrere os. Underforstået, at de danskere der har lært andre danskere at kende gennem dette forum, de ønsker ikke at integrere sig i det svenske samfund - og i hvert fald ikke at integrere sig lige så flot som Carspar har gjort, med tastetur og jeg-skal-gi-dig!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu