Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har skrevet her før, det var mig med den lunkne kia :new: Nu skal der ny bil på bordet og jeg har forelsket mig i en BMW 118 Diesel. Havde tænkt mig at få en 2004 eller starten af 2005 model, så er der jo gået over 6 måneder. Men hvordan gør man??? Som ny ligger den i 218.000 svenske. Hvilke sider er der hvor man kan se tyske priser og hvordan gør man rent praktisk med at importere fra tyskland? Og jeg hørte noget med at man kan gøre det via en forhandler, så man kan få den "svensksold" :laugh:

Besvaret

Der findes utallige forhandlere der med glæde importerer bilen for dig, der kommer nok et indlæg fra Peter H., han kan ihvertfald hjælpe dig. Mht. egen-import findes der en del tråde herinde om netop dette, i mellemtiden kan du jo hygge dig på www.mobile.de med at finde din bil! :)

Besvaret

Ah.. Den er nu ret lækker - vi havde en 120i lånebil og straks begyndte fruen at tale om ny bil ;) Jeg har ikke lige hørt om nogen forhandler-tricks, og hvis du skal igennem alt for mange led ender det nok med knap at kunne betale sig at importere dytten. Til gengæld har jeg altså ikke oplevet de store problemer ved at have en importbil. Måske de er en smule sværere at sælge igen, men havde egentlig alligevel overvejet at sælge min i Danmark når den skal skiftes da der ikke er der store marked for diesel biler heroppe.

Besvaret

Tjaa. Jeg har egenligt ikke tænkt over hvad jeg skal gøre med den. Om konen skal have den eller jeg køber en ny til hende også. Men lad os tale om den. Hvis du grifler dit fonnr ned på siden eller sender mig en private message så kan vi lige høres ved.

Besvaret

Ved køb af en ny BMW i Sverige gives der 3 år/80.000 kilometer fri service samt 3 års gratis halvforsikring. Dette får du ikke ved køb af en ½-1 år gammel BMW i Tyskland. Men kun den alm. garanti.

Besvaret

I Sverige er forsikringssystemet bygget lidt anderledes op (mest andre navne) Halvforsikring er lidt som en ansvarsforsikring. Når forhandleren betaler den del, så skal/kan du supplere med endnu en halvforsikring, så du får en helforsikring (kasko). Min kone gør dette på hendes A3, og betaler ca 4000 kr/året for det. Dertil kan man købe diverse tillæg - f.eks. AllRisk så selvrisiko på en del typer skader er 0 kr, assistans som dækker en evt lånebil etc.etc. Hvert selskab har deres type forsikring. Forresten - inden du køber en diesel - så check lige hvad den koster i vægtafgift vs. benzin versionen. Vi endte op med en benzin A3, da den ekstra vægtafgift gik lige op med besparelsen på benzin/diesel.

Besvaret

Lidt efter hvad slags bilmodel, så er der forskel på vægtafgiftens benzin/diesel forskel. På de biler vi kiggede på, lå grænsen omkring de 25-30k km. Jeg mener, at der er en PDF fil med vægtafgifter somewhere på vägvärkets hjemmeside.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...